Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Emtherlia, fan vad grymt med milen!! :banana:

Sleepan, grattis till mosterskapet :D

Jag har jobbat i trädgården hela dagen och har precis kommit in igen. Har stått och grävt och haft mig, riktigt jobbigt! Underbart väder idag också :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Droppar in, dags igen!!! :banana:

Det går bra, maten går fint, hetsäter inte. Har tvärtomproblem just nu, äter för lite och det blir ingen hetsätning av det men trycker i mat så gott jag kan. Äter numera efter hunger och mindre efter tider. Vilken skillnad, vilken frihet :love:

Tränar i dagsläget 5 dagar i veckan, det är mycket men jag mår inte sämre av det och drar mig inte för att hoppa över nåt pass då och då.

Reppar på 65 kg i knäböj, 85 kg i mark (har varit uppe i 70 och 90 men kände att tekniken inte räckte till i 70 kg så sänkte för att spara på ryggen). Bänkar 45 kg, gick lätt igår så ska gå upp till 47,5 kg :eek: Och frivänder runt 40 kg.

Springer 4 km också, ska öka till 5 km två gånger i veckan, sen ska ena av passen utökas till milen.

Så nu är jag i min form igen! Inte gått upp eller ner i vikt, lägsta vikten låg på 61 kg och högsta var knappt 63,5 kg. Midjemåttet visar på minus 3 cm. Jag är grymt nöjd, börjar få tillbaka min form även om vågen inte säger så mycket men den klarar jag mig utan.

Livet är bra i de här spåren. :D Hoppas allt går bra för er andra!!!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det som var så himla skönt med maten igår var att det kändes inte som att "stå emot" frestelser. Det var bara ett beslut: så här ska jag äta. Och sen inget sug! Känns som jag börjar få ganska bra rutiner på min mat (vilket är ungefär den enda jag åstadkommit sen jag började skriva i den här tråden för över ett år sen).

*kl*
Var ute och promenerade nu, en runda jag gått hur många gånger som helst och igår var den 6.50 km. Idag var den 7.60 eller nåt sånt, tyckte endomondo. Jag gick in och ändrade i efterhand, men irriterande. GPS:en verkar ha flaxat omkring en del.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kul att det går bra Muppia! Stark som alltid med:D

knapp.

Outdoor Bootcamp var ganska kul, stort gäng, fint väder och så lite blandad utomhusträning, lite löpning, armhävningar uppför en trappa, utfall uppför trappa, burpees, planka, situps etcetc.

Mina mål för april gick det ju tyvärr inte så bra för:( Tror visserligen kanske att jag tränade 20 h sammanlagt, men löpningen blev ju tyvärr lidande på grund av benhinnor eller vad det nu är. Ska till sjukgymnast imorgon och höra om de har något vettigt att komma med.

Så blir ju lite svårt tycker jag att sätta mål för maj. Jag vill ju springa! Men det är inte säkert det går så bra. Så maj får ligga lite öppet. Men - har märkt något de senaste veckorna som händer typ varje år. I början av april är jag i riktigt grym form, nöjd med vikt och allt och har ätit bra i flera månader. Sen kommer våren och solen och mer fika/choklad/sena nätter med chillinötter och snickersglass (igår:angel:)/fyllekäk/mer alkohol etcetc. Och sen kommer juni/juli och jag har tappat lite udden av formen som var så bra tidigare på våren. Så. Utan att vara en partypooper ska jag försöka hålla i kosten lite nu i maj och vara medveten om denna form av vårsvaghet i karaktären. Ska försöka hålla Pilots ordspråk i huvudet "this months diet - next months body" (typ så).

Sen ja, träning MINST 5 dagar i veckan. Lagom med promenader upptill och förhoppningsvis kommer jag kunna börja springa igen. Eventuelt Gbg-varvet om det känns ok nu de närmsta veckorna.

Let's go MAJ:banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Veckans träningsplan:

Måndag: Spinning
Tisdag:
Onsdag: Outdoor Bootcamp
Torsdag: 3 km löpning + yoga
Fredag: Styrketräning
Lördag: Styrketräning
Söndag: 5 km löpning
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men 5 h/vecka är ju jättebra, speciellt om du har benhinneinflammation! Håller fortfarande tummarna för att det går bra med benen!

Kl

Gym idag! Mage, rygg och biceps. Förklaringen till varför jag har haft svårt att hitta kontakt i ryggen är: *trumvirvel* mesiga vikter! Idag lassade jag på i latsdragen och hantelrodden och jäklarns vad ryggen kändes!

Gav mig på sittande rodd också (alltså ej roddmaskin) och den kontakten! Tyvärr har maskinen i vårt lilla minigym bara 11 kg så det gick inte att köra så tungt.

Och som lite rolig kuriosa var jag helt själv i gymmet men 2 rätt unga tjejer kom in i slutet och så hörde jag den ena innan de kommit in helt i omklädningsrummet "åh nej inte hon, hon är ju så bra". :D I de blindas rike är den enögde kung ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

och alla andra som grattat: Tack!

Var och fick hälsa på underverket innan och hon är alldeles perfekt. Finast i världen :love:

Muppia: härligt att livet känns bättre!
Grymt jobb med träningen!

Troll: hoppas det går bra hos sjukgymnasten! Så trist att inte benen är bra :(

Kl

Träningsmässigt blir det nog inget mer för mig innan milloppet på lördag, men det känns helt okej! :)

Nu ska jag precis sätta mig på tåget till Växjö. Snabbvisit på 1,5 dygn. Sen älskade Götet igen. :love:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Skulle prova att utöka min favoritpromenadväg idag, kollade på kartan och tänkte att det blir nog bara typ 6 km istället för vanliga 4,5 km, lagom eftermiddagspromenad.
hemma igen nu 1,5 timma senare och endomondo visar på 8,3 km.... så bra är jag på geografi! ;) Men bra för träning och månadens utmaning! Så inte gör det mig något! utom att jag uppenbarligen är helt värdelös på att uppskatta avstånd :P

Har ni nån uppfattning om hur endomondos kaloriräkning stämmer? visar den alldeles för många brända kalorier eller kan den stämma hyfsat??? Känner att jag har dålig uppfattning om hur mycket man gör av med på promenader...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den visar alldeles för mycket! Dela på hälften så börjar du närma dig sanningen ;) Bra jobbat med promenaden! :)

Kl

Jag har också testat en ny promenadväg idag, ett tag visste jag inte var jag befann mig :p 7,3 km blev det, nu är jag helt slut i benen, märks att det har varit en aktiv dag. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tycker ändå du har lyckats hålla dina mål jättebra! Var försiktig och ta hand om dina benhinnor - tänk på att de ska hålla i mååååånga år till. :) Och den där vårsvagheten känner jag igen alltför väl... :meh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och som lite rolig kuriosa var jag helt själv i gymmet men 2 rätt unga tjejer kom in i slutet och så hörde jag den ena innan de kommit in helt i omklädningsrummet "åh nej inte hon, hon är ju så bra". :D I de blindas rike är den enögde kung ;)

:D Bra för egot! Lät som ett riktigt grymt pass i övrigt också - tycker ofta det är lättare att hitta tekniken om man lastar på lite (men inte för mycket såklart).
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Cykling 1 mil, intervaller på löpbandet, 500 x 5 med 60 sek vila emellan, sen lite mage och rygg i gymmet och sen drygt 2 km jogging på bandet som avslutning. Nu är jag galet nöjd med mig själv, men tröööött. :)

Totalt har jag idag sprungit 7,6 km. Det känns faktiskt i benen. Imorgon planerar jag för en lugn löptur ute.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan: Grattis! :D

Får man fråga vad du ska opereras för? Inget allvarligt hoppas jag?:(

Nejdå, jag har problem med ansträngningsinkontinens efter att jag födde barn, så det är det som ska fixas till. Nu har jag hjälpmedel så det är inte ett jättestort problem, men det är ändå en stressfaktor och något jag nojar för. Ska bli så skönt när operationen är gjord. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bar 350 liter jord och fyra pallkragar från bilen till kolonilotten, det var tungt men inte så farligt. Det är så skönt att märka i kroppen att jag är starkare och smidigare nu än typ förra året. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp