Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Mina mål för maj blir följande:
(minst)
2 gympass i veckan
10 km löpning i veckan
2 8 km-rundor
(komma högt upp i utmaningen:angel:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men bra jobbat hörru! :banana: :banana:

Mammas: Inte vara orolig! Klart det blir dipp när man inte kan träna fast man inte vill men det kommer du igen med! Annars ska vi sparka igång dig ska du se ;) Och OP kommer ju bli jättebra sen också! Pepp finns alltid i överflöd i beachtråden!

Nu när jag har haft 2 veckorsvila efter den långa sega halvförkylningen och febern och utslagen osv tycker jag att jag är starkare när jag kommit igång! Har ökat i så gott som alla styrkeövningar och det känns som att kroppen är helt med. Mycket bättre att få till det så än att gå och sega på med en halvfräsch kropp som inte riktigt orkar. Så du gör helt rätt! :)

Sleepan: Grattis till mosterskapet! :D Och det är ju faktiskt helgdag idag och då får man väl äta lite onyttigt? :angel:

Karamelldrottningen: Ät mer! Mer proteiner och ordentlig mat! Tränar man hårt kan man äta en hel del också.

KL

Har varit ute och promenerat kanske 2 km med en kompis och sen drack vi kaffe och åt glass i solen. Jättemysigt!

Nu till "problemet".. Ska jag promenera iväg och träna nu eller ska jag ta det efter middagen typ vid 8-halv 9? Är ju iofs skönt att ha det bortgjort meeeeeen soffan är jädrigt skön just nu haha.

....och nu kollade jag in bikinisar (??) på H&M och insåg att jag har en bit kvar för att kunna strutta runt på stranden nere i Ibiza så det blir träning snart! :sneaky: Ska bara ligga till mig lite i soffan!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vägde mig idag och äntligen har det gått nedåt, drygt ett kg på två veckor. Känns som att jag äntligen fick lite utdelning.

Känner mig nöjd med min mat-valborg också. De andra käkade: förrätt, middag, ost och kex, efterrätt och sen godis. Jag käkade: middag (grillade grönsaker, grillad halloumi med soltorkade tomater). Ingen efterrätt, jag drack vatten :D Sen 10 små chokladbitar (första gången på en månad som jag käkade godis). Gick enligt planen en promenad efter middagen.

Förresten cherie, att min halloumi aldrig rymt när jag grillat den beror på att jag alltid grillat den i folie :o kom på det igår när det var grilldax.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Träna nu så kommer soffan vara ännu skönare sen och du behöver inte få ångest över att du måste träna senare!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Fy fan vilken värdelös kondis jag har. Och inte får jag ge mig ut och träna upp den med löpning heller. Men på fredag är det äntligen dags för mitt 48h långa EKG, hoppas ärligt talat att det inte visar något farligt så jag får klartecken att ge mig ut och träna mer intensivt.

I väntan på det roar jag mig med tv-spels-Zumba. Jag tycker att jag har svårt att hinna med, men bra poäng får jag tydligen ändå. Dock blir det en låt, vila, en låt till, vila ännu längre.. Den där kondisen som sagt... Men jag antar att det är lika bra, får ju inte påfresta hjärtat mer än nödvändigt egentligen.
Är för övrigt väldigt glad över att det räckte med att sova en natt för att knäna, höftleden och ländryggen skulle bli som vanligt igen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tar med mig utmaningslistan en bra bit fram i tråden:

Galna burpeeutmaningen
Mammas 9/3 #1 16:22.
Mammas 11/3 #2 20:32
Mammas 16/3 #3 16:52
Mammas 17/3 #4 14:55
Mammas 25/3 #5 14:09
Niyama 10/3 #1 19.28
Niyama 21/3 #2
LindgrenV 11/3 #1 13.12

Squatsutmaningen (50 squats)
Niyama 21/3 #1 2.15
Niyama 23/3 #2 2.46
Trollunge 3/4 #1 - 1:26
Jenka 30/3 #1 2.12
Raider_ 5/4 #1 - 1:16

90grader-utmaningen!
LindgrenV #1 22/3 - 0:35
LindgrenV #2 22/3 - 1:15
LindgrenV #3 24/3 - 1:20
LindgrenV #4 25/3 - 1:32
LindgrenV #5 26/3 - 2:00
LindgrenV #6 27/3 - 3:20
LindgrenV #7 24/4 - 5:01
LindgrenV #8 25/4 - 7:00
lizan #1 22/3 - 1:05
lizan #2 24/3 - 1:10
lizan #3 26/3 - 1:35
Niyama #1 22/3 - 2:35
Sleepan #1 25/3 - 2:02
Mammas #1 25/3 0:35
Blueberry #1 26/3 - 0:41
Blueberry #2 26/3 - 1:05
Trollunge #1 3/4 - 3:20
Raider_ #1 5/4 - 2:05

Plankanutmaningen!
LindgrenV #1 24/3 - 2:01
LindgrenV #2 26/3 - 2:05
LindgrenV #3 27/3 - 2:15
Trollunge #1 3/4 - 2:30
Jenka #1 2/4 0:46
Yew #1 30/3 1:45
Raider_ #1 5/4 - 3:00
cili #1 21/4 0:45
cili #2 1/5 1:00
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

SÅÅÅ gött väderi dag, dör lite! Har varit ute i trädgården sen tiotiden, inne på lite lunch nu. :d Stekt ägg på macka samt nyponsoppa, himlans gott. I trädgården är det räfsande, köra bort allt det räfsade, and on it goes. Gick till skogen och släpade hem lite grangrenar och grantoppar till hästarna också. :)

Ska nog ut och fortsätta lite, sen ska vi grilla! :d En grej i helgen blev inställd så livet blev genast mindre stressigt och mer behagligt. Och så lite strålande sol på det. Finfint.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tycker fortfarande att all typ av löpning och promenad, även på löpband, ska räknas! Kan du inte lägga in det i utmaningen?

Det tycker jag också borde räknas! :) Man utför ju samma "rörelse" och det fungerar väl likadant oavsett om man går på mark eller löpband? I antal steg betar man väl fortfarande av lika lång sträcka liksom? Jag kan tänka mig att folk som har tillgång till löpband kan tycka det är ett bra alternativ när det exempelvis regnar/blåser mycket ute. Har förvisso aldrig någonsin stått på ett löpband så kanske är skillnaden större än vad jag tror?

Annars kanske de som använder sig av löpband kan lägga in det som vanlig löpning/promenad i Endomondo ändå?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det låter helt underbart ju! :) Mysigt att ha en trädgård att rafsa i! Det blir en sån "naturlig" utevistelse då.

Jag har också varit ute i morse, gick först på en promenad med några kompisar runt 10.30 och sedan gick jag direkt ut på en prommos med sambon, köpte lite picknick, la oss på en filt i solen... Somnade... Gick hem :p Jätteskönt!

Har dock lite ångestklump i magen för att jag examinerar min 15 hp-kurs i morgon, så kan inte riktigt njuta och slappna av... Men jag hoppas det går bra. Ska snart iväg och träna in det sista inför presentationen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni har så konkreta och duktiga mål allihop!

Mina är aningens diffusa som vanligt, men jag ska försöka köra ordentligt med kaloriräkningen som vanligt. Vill ner till 61 (ligger på 64 nu) innan maj är slut, d.v.s. ungefär 0.7 kg/vecka. Ska redovisa resultatet här. Ska försöka uppnå detta genom framför allt dra in på godsaker (äter bara på helger, men detta behöver ske i en betydligt mindre mängd). Det ska räcka med lite glass en lördagskväll och sedan inget mer till exempel.

Kommer behöva skärpa mig med motionen också för att uppnå målet, eftersom jag har svårt att snitta på 1200-1300 kcal/dag. Om jag går powerwalks varje dag får jag ganska mycket mer spelrum, men jag ska också börja köra igång på allvar med inlinesen + lägga till ett styrkpass/vecka.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vägde mig idag och äntligen har det gått nedåt, drygt ett kg på två veckor. Känns som att jag äntligen fick lite utdelning.

Känner mig nöjd med min mat-valborg också. De andra käkade: förrätt, middag, ost och kex, efterrätt och sen godis. Jag käkade: middag (grillade grönsaker, grillad halloumi med soltorkade tomater). Ingen efterrätt, jag drack vatten :D Sen 10 små chokladbitar (första gången på en månad som jag käkade godis). Gick enligt planen en promenad efter middagen.

Förresten cherie, att min halloumi aldrig rymt när jag grillat den beror på att jag alltid grillat den i folie :o kom på det igår när det var grilldax.


Härligt att det äntligen börjat ticka neråt för din del :) Hoppas det motiverar dig ännu mer :bump: Jätteduktigt med valborgsmaten också, jag blir så imponerad av er som står emot frestelser. Det är något jag ska träna på under maj också.

Haha, ja, då får jag pröva det istället nästa gång. Blev ingen grillning igår nämligen :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Börjar maj med en fin promenad i solen. 6km på 1h. Trevligt sällskap med. Så nu ska jag ladda om så jag orkar med stallet och cross-passet ikväll. Man vet aldrig vad som väntar en!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Ska aldrig gå till gymmet igen på tom mage..... Gick vid 8, körde ryggpass. Hade inte alls samma energi som resterande gånger, samt spydde vid slutet :(
Läxan är :Ät alltid innan träning :o
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och GRATTIS Sleepan till att ha blivit moster! :love:

Och Emtherlia, sjukt imponerade att plötsligt springa en mil! Bra jobbat! (pssst du och jag ligger i topp på Endomondo-utmaningen, vi kan ju njuta så länge det varar :angel:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men fy då, låter inte alls trevligt! Men då fick du i alla fall reda på att det inte funkar för dig. Hoppas du mår bättre nu med lite mat i magen!

KL

Detta ska jag göra till middag! Det lät så jädra gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp