Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Jag har oxå problem med vikten :(. Jag trodde att jag vid dethär laget skulle blivit biffigare och gått upp nått kilo iaf. Men nu är BMI ner på 18,7 med andra ord inte jättelite. Men hade hoppats på 19,5.

Jag fattar inte hur jag kan gå ner i vikt när jag var helt säker på att jag gått upp :(. Och varför syns musklerna så lite?

Någon som har samma problem?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tråkigt att du inte får de resultat du vill ha :(
Angående synliga muskler så är ekvationen ganska enkel, muskler behöver mycket energi. Får man i sig för lite energi, vilken är troligaste anledningen till att du gått ner i vikt, så försvinner ju en del muskler också.
Prova äta mer, jag vet att det är svårt har varit i samma situation själv. Våga äta mer, och är det jobbigt så välj energitätare mat/ingredienser. Tex lite extra olja, lite nötter ibland, högre fetthalt osv så smyger man in kalorier som inte tar plats i magen :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Hell to the yes! 10 fucking km på 61 minuter, konstant löpning! :):)

Först gick jag några kilometer till ett motionsspår sen började jag springa och hade satt dagens löparmål på sköna 5 km men när jag nått 5 km tycke jag att jag likaväl kunde ta 1 km till och sen skulle jag ju hem och då var det ju bara att fortsätta! :D

Sjukt stolt och sjukt trött, jag somnar nog i duschen, haha!;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tycker fortfarande att all typ av löpning och promenad, även på löpband, ska räknas! Kan du inte lägga in det i utmaningen?

Jag tänker att det inte alls är samma sak, och föredrar helt klart en utmaning där det är hur långt man faktiskt tar sig till fots som räknas.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nej, det är sant. Jag hade svårt att komma igång efter att jag var bortrest i feb, men jag kom ju in i det sedan igen. Det är bara att vara hård. :) tack för pepp! :)

Ananya: ja, det har du rätt i, och dessutom ger det kanske mig lättare motivation till att komma in i en bättre rutin matmässigt. När jag tränar som vanligt har jag så lätt att "äh, varför inte äta det här, jag har ju tränat två pass idag", och det syns ju på den uteblivna viktnedgången. :) Tack! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har du någon koll på hur mycket du får i dig? Tänker som kolfinnur att det måste vara för lite. Jag har i dagsläget inte samma problem utan snarare det motsatta, men en gång i tiden har jag varit riktigt jäkla mager (BMI under 15 ...), och då gäller det att ha stenkoll på vad man stoppar i sig och alltid trycka in lite till. I dagens samhälle "ska" det vara svårt att gå ned i vikt medan viktuppgångar ska komma gratis, men det är inte alltid så enkelt. Vill man gå upp i vikt kan man få anstränga sig lika mycket som någon som vill gå ned, med inrutade mattider, energirika mellanmål och välplanerade måltider.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tänker att det inte alls är samma sak, och föredrar helt klart en utmaning där det är hur långt man faktiskt tar sig till fots som räknas.

Nej, det är ju inte samma sak, men det är km som man knepar ihop. :) Första vändan hade vi ju cykling och diverse annat med också, och det kan jag hålla med om blir lite missvisande - men km på löpband och km ute är ändå ungefär lika jobbiga att genomföra.

Jag vet inte vad resten i tråden tycker?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har börjat dagen med ostbågar & chips. Alltså, vad hände? haha. Jag som var så jävla duktig härom veckan. :p

MEN, jag skiter som fan i allt som har med nyttighet och annat idag för det absolut viktigaste är att:
JAG HAR BLIVIT MOSTER :D :love:

30 maj skulle den lilla bebisen kommit, men hon ville ut redan igår. :) SÅ lycklig är jag, och kan knappt vänta till kl 15 då jag ska få åka bort till sjukhuset och hälsa på en snabbis. Iiiiiiih! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gud vad duktig du är! :banana:


kl

Min mobil lever igen! Så den fick följa med på min morgonpromenad till solarieöarna :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mina mål för maj:

*Gymma minst en gång i veckan
*Minst en rejäl cykeltur i veckan
*Göra något varje dag, även om det så bara blir en promenad runt kvarteret
*Ha minst tio godisfria dagar
*Gå ned ett kilo (stadigt)
*Komma igång med joggandet

Det tycker jag känns som ganska rimliga mål, inte övermäktiga men ändå väldigt bra om jag kan få in som rutin :).
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Passen på CrossFit är grymma. Men dom ger bra resultat. Önskar att jag kunde köra fler dagar i veckan. Men det är bara två pass i veckan. Så jag får köra på med gymmet.

Mina mål för maj:
*Träna 5 dagar i veckan
*Komma ner till 70kg (just nu 73kg efter helgens kryssning och gårdagens fest, men håller jag mig strikt några dagar så löser det sig nog)
*Springa vårruset under 35 minuter 23 maj i Gävle
*Springa ute dom dagarna det funkar med pollenallergin

Mina mål för april gick väl sådär. Fick vila oavsiktligt då knäna började bråka med mig. Gick inte ner till 70kg. Så jag får fortsätta med det. Måste nog ge mig riktigt fan på det och inte hålla på å små unna mig saker som nästan är okej enligt lchf.

Idag blir det Cross-pass ikväll och ev en promenad idag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för hejandet alla:) Denna känslan är ju underbar, varför springer jag inte mer? :D

Nu är jag pigg igen så snart ska jag ta mig till affären och handla för att laga lite god tacosallad och så gör jag nog creps med champinjonstuvning:d
 
Sv: Beach 2013 del VII

GRATTIS!!!

Först läste jag att du själv hade fått barn och tyckte det var konstigt att du inte nämnt något innan och kunde träna så mkt som du gjort, sen var det ju konstigt att du skulle få åka till sjukhuset för att hälsa på ditt eget barn. Om du nu hade fött borde du redan varit på sjukhuset:D Ibland är man smaaaart:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

GRATTIS!!!

Först läste jag att du själv hade fått barn och tyckte det var konstigt att du inte nämnt något innan och kunde träna så mkt som du gjort, sen var det ju konstigt att du skulle få åka till sjukhuset för att hälsa på ditt eget barn. Om du nu hade fött borde du redan varit på sjukhuset:D Ibland är man smaaaart:p

Haha, inte lätt :p
Första gången jag blir moster så det är hur spännande som helst! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp