Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Just nu kan jag faktiskt längta efter att springa i linne och kortbyxor... men framåt juli kommer jag antagligen börja gnälla på värmen. Lyckligtvis kommer det ju regniga dagar också, och jag gillar att springa i sommarregn (dvs inte som idag när det är kallt och blåser fan storm).

Varmt sommarregn är verkligen fantastiskt springväder. :love: Däremot HATAR jag när det blåser, vill enbart gå hem och lägga mig i soffan. Min gamla hästägare brukade säga att hon blev "precis nervös" av blåst för att hon hade umgåtts för länge med nerviga hästar... kanske är det nåt liknande jag lider av. ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag ska opereras om någon månad, ska boka tid senare i veckan. Ska bli så himla skönt bortsett från att jag inte får träna på 3-4 veckor efteråt. Jag får köra styrka på överkroppen, men det är det, typ. Funderar på att köpa stavar och gå stavgång, då får man ju upp pulsen rätt lätt utan att behöver fresta så mycket på buken genom att gå fort? Funderade på roddmaskinen, men det kanske tar mer än jag tror? Ös gärna på med förslag om ni kommer på några. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nä hörni. Jag är helt slut efter dagen jobb, det svider i ögonen och kroppen är trött.

Men jag pallar inte bara att sitta här och glo så nu ska jag ta en skön skogspromenad! Lyssna på musik! Gör det extremt sällan nu för tiden.

Glad helg på er alla, här firas inget alls :p nästa vecka ska jag fira ledigheten med att - jobba! ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du är inte ensam om det, jag hatar också när det blåser och blir liksom nervös av det :p

Nej nej, blåst är ju det härligaste vädret som finns, ju mer det blåser desto bättre! :love: Jag är aldrig så glad och pigg som när det blåser riktigt rejält.

*kl*

Jag blev förkyld lagom till att hårdträningen skulle börja, så de senaste dagarna har jag ridit men inte mycket mer. Idag var jag dock ute och gick medan medryttaren red, och när de travade provade jag att jogga lite. Det blev bara en kort bit, men foten kändes okej, så snart kan jag nog börja jogga lite smått! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Blåst kan vara mysigt om man vet att man ska hålla sig inomhus, om man måste ut och ännu värre om man ska någonstans på cykel är blåst fruktansvärt!!!! HATAR att cykla i motvind! :banghead:

Box avklarat här :love:, slog mot en kille så fick verklige slagit slut på mina armar! :D

Glad valborg alla eller vad man säger, inget firande här i DK som sagt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Såklart inte! :D Hoppas du får kul i stallet!

Det var jättekul! Men nu har jag VERKLIGEN ont i benen. Det tål att sägas igen; de som säger att träningsvärk är skönt har aldrig haft såhär ont..

Mammas: hur känner du dig och hur går det med vilan?

Kl

Kanske är bra med lite vila idag så kan jag köra rygg imorgon och sen springa på torsdag så får benen en vilodag extra innan intervallerna :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt, bra jobbat! :)

kl

Hur har det gått med era mål för april månad? Vad har ni för mål för maj?

Jag hade tre mål: komma ner till 68 kg, träna tre pass i veckan samt att löpning+promenader skulle komma upp i minst 100 km. Viktmålet har jag inte klarat av alls, jag har tagit lite paus i viktminskningen. Men är ändå nöjd att jag bara har gått upp 0,5-1 kg ungefär, det betyder att jag inte har släppt allt totalt. Träningsmängden har jag klarat de veckor jag inte varit sjuk. Kilometermålet har jag klarat, kom upp i 124 km ungefär. :)

Mina mål för maj:

1. Tappa minst ett kg (vägning imorgon så vi får se varifrån jag startar)
2. Träna 3 pass i veckan
3. Löpning + promenader ska bli minst 110 km
4. Springa 5 km utan att stanna
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Tackar :) Jag tror att jag hade som mål att träna 2-3 ggr/vecka på gym också, tränade inte alls där förra veckan..

Mål för maj
- Orka springa en mil
- total löpmängd minst 8 h eller 8 mil
- gymma minst 2 gånger/vecka
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som bra mål!

Mina mål är:
* Träna 5 dagar i veckan
* Strama åt kosten på veckorna, inget godis eller skräpmat, endast tillåtet på helgen
* Minst 10 km spring (och promenad) i veckan
* Gå ner i alla fall 1 kg och ligga stadigt under 69 kg på morgonvikten
* Springa 5 km utan att stanna (måste ju komma igång innan tjejruset som är i början på juni..) (Ja, jag snodde målet av dig zass :D)

Nu kör vi!! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mitt konkreta mål för april var att gå eller springa i snitt 5 km per dag och det klarade jag! Totalt 161 km registrerade, sen blev det okänt antal km nu de senaste dagarna efter att min mobil gick sönder. Jag har så sakta trappat upp löpningen ända sen i vintras och har vågat springa 5 km som längst, men efter det fick jag såklart ont igen så det är lite frustrerande :banghead:
I övrigt har jag tränat crossfit eller HIIT i snitt varannan dag, så det var ändå godkänt.

Mål för maj:
Gå/springa i snitt 5 km per dag = 155 km totalt
Träna crossfit/HIIT i snitt 4 dagar i veckan
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilan känns konstig. :p Jag behöver inte mecka med att blöta upp och hänga träningskläder på tork hela tiden. Jag behöver inte stressa för att hinna med träningen. Min träningsvärk har gått över (annars har jag i princip alltid lite träningsvärk, ni vet sån där skön, inte en sådan du har nu, utan att man känner att musklerna har jobbat), halsen kändes som ett jävla AS idag när jag vaknade, mer ont än på länge, och jag är typ galet bitter för att jag inte vet om jag kommer att kunna börja träna på torsdag som planerat... Funderar på att inte jogga när jag åker till Berlin nästa helg, då blir det 4 dagar med bara powerwalks? Min kollega tyckte att jag skulle vila till efter Berlin men jag vill börja träna nyss och skita i den där jäkla halsvärken... Funderar på att gå till läkaren och se vad det är. Less!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp