Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, det är väldigt svårt när man har varit ifrån ett tag, speciellt eftersom det är sånt galet tempo i tråden. :D Kul att du har fått till lite bra rutiner!

Skriver under på detta ja...
Jag har legat deckad i snart en vecka av magsjuka och feber, och än är krafterna långt borta. Återkommer förhoppningsvis innan sommaren typ:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, det har jag aldrig lyckats med mer än typ något hörn på någon bit någon enstaka bit nångång ibland. Och då är det oftast engångsgrill och plastbestick jag har att jobba med... :rofl:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh vad gott det lät! Jag tipsar också om majs och paprika, det är finfint att grilla.

KL
Varit hos sjukgymnast med min benhinna. Så nu sitter jag med rosa tejp och hoppas att det blir bättre. Vi får väl se, jag är lite skeptisk, jag tror jag skulle behöva en sån sjukgymnast som Blåbäret har, som sätter upp ett strängt schema för mig, så att jag inte kan fuska... :p

Det blir ingen cykling till stallet för mig idag, dels blåser det ca 10 m/s, dels har jag fått i uppdrag att hämta en tårta.. Det gör jag gärna, speciellt eftersom det tydligen är en chokladtårta med färska hallon.... :d

Kom på att jag var tvungen att ladda upp mina promenader på endomondo idag, så att jag får ihop några kilometer till i utmaningen. Men nu blir det nog inte något mer, tror inte jag kommer hinna promenera något idag. Ska förbereda mat och fixa hela eftermiddagen, det blir kalas imorgon! (därav tårtan)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Dina Crosspass verkar så jäkla grymma! Imponerad av att du klarar det, och framförallt att du fortsätter gå dit vecka efter vecka, trots att du antagligen känner dig som en liten géléklump efteråt? ;)

Fast det är inte utan att jag blir lite sugen på att prova nån gång...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh herre.... :p Hoho. Det verkar minst sagt givande! Bara nån timma kvar, men man måste ju prova också! Inte värre än att man inte går på det igen! :D Återkommer senare (om jag överlevt och är vid liv vill säga)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så duktiga alla är!

Själv hade jag axel och ben-pass i söndags..... Kunde knappt gå igår, känns väl lite bättre idag. Idag är det styrketräning, fokus fokus på armarna!
Målet är att försöka få lite muskler (synliga) har aldrig lyckats med detta. Så det är dags att sluta att titta på vågen......Försöker få in i mitt huvud att ska jag ha muskler, kommer jag inte väga mindre :o
Längtar oavsett till gymmet ikväll!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså min erfarenhet är att halloumin smälter och försvinner ner mellan gallrena... alternativt är för svår att vända på och försvinner då... Kanske går det om man skär den i tjocka kuber och trär på grillspett? :d

Åh, så gott det ska bli ikväll :d :d

Haha, jag trodde du menade att folk brukar vilja "smaka" och så blir man av med det mesta av sin ost på det viset. :p


Här ska vi grilla kyckling ikväll, och käka potatisgratäng. :d MUMS!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu ska jag ut och springa. Det blåser halv storm och jag vill bara stanna inne... Men, solen skiner i alla fall.
Ska springa en luuugn runda på 4 km. Sista jag springer innan loppet på lördag, högst troligt. Men jag ska försöka hinna med något pass till av något slag i veckan så att det blir fyra pass... Annars får jag helt enkelt nöja mig med tre(även om det känns piss att frångå mina fyra... :p)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas det går bra att springa! Solsken låter najs :)

Gott med kyckling och potatisgratäng också :d

Kl

Ben igår! Körde rätt tungt, sista övningen i lårcurlen orkade jag inte ens köra excentriskt (rätt benämnt va om man aldrig släpper ner vikten under setet?) utan var tvungen att lägga ner vikterna. Utfallsserier med hantlar körde jag också och jädrar vad det tog.

Svår smärta idag när jag reser mig eller ställer mig upp och det gör ont att sitta på rumpan också :p Så det blev mkt lyckat!

Ikväll blir det rygg och mage!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det går sådär. Har inte tagit mig ut ännu... :p
Haha.

Haha. usch. Stackars dina ben och din rumpa - men bra jobbat!:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack, ja det tog bra! Framförallt var/är jag så glad över att jag inte hade ont nånstans! :banana: Lite i ena knäet när jag kom upp tungt men körde inga många reps så det fick gå. Ingenting idag :)

Ut och spring med sig nu!!! *spark* 4 kilometer går ju snabbt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ja, nu känns det bra!

W: Ja, 4 km gick snabbt! Tyckte jag tog det ganska lugnt faktiskt, så jag blev väldigt förvånad när jag kom fram och insåg att jag sprungit i 5:15-tempo. Löpningen börjar ge resultat! :D

Skönt att du slapp smärta när du tränade. Det är så jobbigt när man får ont av det. Knäckande, typ :/
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså min erfarenhet är att halloumin smälter och försvinner ner mellan gallrena... alternativt är för svår att vända på och försvinner då... Kanske går det om man skär den i tjocka kuber och trär på grillspett? :d

Åh, så gott det ska bli ikväll :d :d

Hm, vad köper du för halloumi egentligen? Jag brukar köpa Fontanas eller Zetas, båda funkar utmärkt att grilla. Kan tänka mig att den ekologiska kan ha lättare för att smälta, för den blir "lösare" när man steker den. Men är du rädd att den ska smita kan du ju lägga en tjock skiva i folie tillsammans med t.ex. soltorkade tomater :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tog mig ut igår kväll, joggade 30 min. Säkert inte långt alls. Planen för maj är att springa mycket mer!

Nu ska jag promenera snart. Ska åka ut på landet sen men vaknade och var bara så jävla trött på världen så jag har ingen lust alls.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gud vad gott det låter med allt matprat! Själv tänkte jag göra halloumigratäng till middag.

Varit på gymmet i förmiddags, till slut fått till möte med pt (blev flyttat idag också haha, dock bara tiden), och lagt upp träningsschema för kommande 4 veckorna. Så nu ska jag få in gym 2 ggr/vecka också... :p

Ny har jg varit ute i skogen en timme, promenerat, klättrat och träna hund :) lite vila och sen långpromenad och mera hundträning.
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Gud så gott det låter med allt grillat ni pratar om! :love:

Jag känner mig bättre idag, febern verkar ha gått ner så jag funderar på att ta en lugn promenad lite senare för att få lite frisk luft och röra lite på mig. Sambon mår bättre också, vet inte vad det var han råkade ut för. Funderade på matförgiftning först men vi har ätit samma saker.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att ni är bättre båda två! :)

KL

Lunch: Två rostade mackor med smör, en morotskakemuffins. Jomensåatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp