Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Håller absolut med, ändå halkar jag ur tråden lite halvt ibland, när jag är lite mindre aktiv. Fast det beror inte på att jag inte vågar skriva, utan mer att jag inte tycker att jag har nåt att berätta om, jag gör ju inget särskilt liksom... Men jag läser alltid och gläds med er i era framgångar och deppar med er i sjukdom och motgång.

Jo, det är väldigt svårt när man har varit ifrån ett tag, speciellt eftersom det är sånt galet tempo i tråden. :D Kul att du har fått till lite bra rutiner!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Precis min tanke! :D Kort och intensivt. 30 minuter bara! Äsch! Onsdag är ju röd dag och då lär det inte bli något vettigt! JAG KÖR!! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

30 min men intensivt är en grej jag blivit helt hooked på. Kör grit strength en gång i veckan, försöker få in något mer kort pass också. Har märkts jättestor skillnad i styrkan sedan jag började med det också. Kör på! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Jag glömde bort att väga mig i morse :eek:
Det märks ju att jag har börjat jobba i alla fall, hjärnan verkar sova över på kontoret...

Här är min vecka 8:

Måndag: 3,24 km promenad + 1,5 km simning
Tisdag: 4,5 km promenad
Onsdag: -
Torsdag: 2,3 + 4,2 km promenad
Fredag: -
Lördag: 12,3 km cykling
Söndag: 3,4 km promenad

Jag återkommer med mått och vikt i morgon, har dock haft ätfest och grillat allt som grillas kan - så jag har inte så höga förväntningar... :angel:

Jag har förresten bara 9,32 kilometer kvar att cykla för att nå målet för april: 100 kilometer.
Känns gött!

Nu på kvällen gav mig ut och cyklade lite drygt 11 km med mantrat "att inte ha tid är att inte prioritera", och har nyss kommit in. Nu blir det dusch och sen störta i säng. I morgon ska jag träna på lunchen. Coreboll ska det bli. Känner redan vilken träningsvärk jag kommer ha...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Crossfit är skitkul :D

*knappar*

Idag körde vi på 3 olika stationer i fem minuter och sen 20 sek vila på Cross-passet.

- 20 boxjump
- 20 pushups
- 10 burpees

- 20 squats
- 20 triceps dips
- 20 planka med axel lyft

- 20 crunches
- 10 burpees
- 20 squats
- 10 låga chins

Passet avslutades med en övning två och två. Första personen gjorde 10 markerings boxslag, sprang över till andra sidan salen gjorde 10 djupa knäböj, sprang tillbaka 9 boxslag, 9 djupa knäböj osv ner till noll. Den andre gjorde höga knän under tiden. Och sen bytte vi.

Maten går det mkt bra med. Står på en stabil vikt på 72kg. Tanken vara att komma ner till 70kg den här månaden. Men det går inge vidare. Får ta det till midsommar helt enkelt. ;)

Var medbjuden till kvalborg idag, men stannade hemma och gick på Crossftien istället. Imorgon blir det grillknytkalas hemma hos mig och jag har gjort en lchf-cheesecake som står i frysen nu. Ska bli mycket spännande att prova imorgon. Dock inte så strikt för jag tänkte ha annanas uppepå. Men annars kommer det nog att gå superbra!
 
Sv: Beach 2013 del VII

:rage:
NÄE!

Jag har gått ner 0,0 kilo och 0 + 0 cm i midja.

FY FAN.

Jag är så jävla missnöjd och bitter just nu.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Dina pass alltså :D Skulle ta kol på mig! Men du är så himla duktig! Jobbigt att vara på en platå, men du kommer klara galant att ta dig förbi den :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men du, ta det lugnt! Du är bara på en platå. Du ska se att nästa vecka rasslar det till, bara du håller i med mat och träning!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Behöver lite tips inför valborgsgrillningen... Kommer ske på en engångsgrill och jag har ingen tid att förbereda något alls (slutar sent i skolan) utan behöver köpa allt färdigt men vill ändå ha ett okej alternativ ur kalorisynvinkel. Jag har svårt för att äta enbart grönsallad med kött, mest för att jag inte är så förtjust i kött och vill dölja "smaken" med andra matigare alternativ. Det enda jag kommer på som går att köpa färdigt och grilla är korv eller halloumi - men samtidigt brukar halloumi vilja försvinna iväg när man grillar. Någon med erfarenhet? Eller andra tips? Och vad äta till?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kan absolut läns att man ibland inte får de resultat man förtjänar!

Kan du inte ta med dig dagvårdens matschena hem då? Fast det kanske du gjort? Bra med genombrott! :)
Får du nåt/tillräckligt stöd psykiskt?

Nja, fokus låg just på att jag skulle slappna av och prioritera det. Dvs oavsett hur mkt jag hade att göra, så att boka in en timme per kväll och göra "ingenting". Tv var ok men inte dator och telefon, men de reglerna var det nog jag själv som satte.
Jag har blivit bättre ja. Visst, jag kunde sitta och kolla på tv innan också, men jag lärde mig att ta ett aktivt beslut om vad som skulle göras när, inkl vad som skulle skjutas på till när. En fungerande plan istället för att försöka göra allt samtidigt och må dåligt över när det visar sig omöjligt.

Det jag ville komma till är egentligen att man måste träna på att ta det lugnt, det kommer inte automatiskt och man får kämpa ibland (det tror jg iof att di gör också!). Och att det har hjälpt mig väldigt mycket att acceptera ångesten, veta vad det är och konstatera att det är en dålig dag. Liknelse med att det är lättare att bära en tung ryggsäck på ryggen (nära) istället för att försöka hålla den på armslängds avstånd (försöka förtränga).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kyckling kanske? Brukar det inte finnas färdigmarinerade i butiken? Majs, tomat och paprika är gott att grilla.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag förstår att det är surt men ibland är kroppen ett mysterium. Andas, fortsätt träna och äta bra så kommer det synas nästa vecka:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det kanske det finns? Finns det i förpackning till en portion då? I och för sig vill jag egentligen inte köpa någon annan kyckling än bosarpkycklingen och den tror jag inte finns färdigmarinerad.. Åh vad svårt!

Kanske bara får grilla lite grönsaker då, de som du förslog är ju väldigt gott att grilla ju. Och så kanske jag ska försöka med halloumi ändå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Svamp är galet gott att grilla, liksom rödlök. :d Köp ett gäng goda grönsaker och några träspett som du kan trä upp dem på (finns det kniv där du ska grilla?). Sen ett paket ekfatslagrad fetaost och en citron. Färdig tzatziki finns ju att köpa och är gott till allt. Ett gott bröd till så är du framme! Halloumi är jättegott men det brukar som du säger försvinna iväg när man grillar... Prova grilloumi eller vad det heter? Annars tror jag det räcker gott med grönsaksspett med lite olja och kryddor på, fetaost, gott bröd och nåt gott att dricka, samt tzatziki. Nu blev jag vrålhungrig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack Ananya, det där lät som en toppenplan! :love: Så får det bli! Jag blev också hungrig, längtar till ikväll :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad menar ni med försvinna iväg när man grillar? Alltså om halloumi?

Jag grillar nog ALLTID halloumi. Extremt sällan jag grillar och inte grillar halloumi. Brukar ta det och champinjoner, och så tzatziki till. :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså min erfarenhet är att halloumin smälter och försvinner ner mellan gallrena... alternativt är för svår att vända på och försvinner då... Kanske går det om man skär den i tjocka kuber och trär på grillspett? :d

Åh, så gott det ska bli ikväll :d :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp