Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Ring VC och hör vad de har att säga?

Och neeeej, du måste vila så länge kroppen är sjuk! Var snäll med den nu och låt den reparera sig i fred :) Men jag förstår att det känns motigt, du som brukar träna mycket annars!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat!

Kl
Jag trivs sjukt bra i mitt nya kök! :D

(Och med det sagt så blir det nog en rätt obeachig kväll...)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag minns inte mina mål konkret, men jag vet att jag fallit på joggningen, har inte kommit igång direkt med den. Föll väl på målet med träning, men det är ju halsvärken som ställt till det så det stör mig inte så mycket. Det känns som att jag kommit igång med en bra rutin i träningen, gör min sjukgymnastik för vaderna och de känns smidigare så det är positivt. Jag har dessutom fått bestämt att jag ska opereras (TVT-O, för er som inte vet vad jag pratar om) vilket kommer att göra det lättare att träna på lång sikt, även om det såklart kommer att ge mig en dipp i början. Å andra sidan kommer det vara precis i början av sommaren, vilket ger mig tid att gräva i lotten och komma igång med lite promenader som jag är rätt kass på i vanliga fall, så jag är inte så oroad även om det såklart kommer att vara trist. Så jag ser positivt på framtiden, bara jag blir av med halsvärken men ska gå till läkaren om den tänkte jag. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag får göra det. :)

Haha, jag veeeet, men det är så trååååkigt! :p Och jag är livrädd för att falla ur min rutin som känns så himla bra. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, jag har inte haft några konkreta mål. Jag ville gärna att kroppen skulle vänja sig vid den nya dagliga belastningen, och jag tycker mig ha gjort framsteg där. :) Fast visst är det fortfarande tungt mornarna efter en väldigt aktiv dag.

Jag äter onödigt mycket sött hela tiden. Lusten att sluta och lusten att fortsätta är ungefär lika stora... Så inget vidare förhandlingsläge där direkt. :cool:

Kvällens promenad blev 4 km på ca 50 minuter. Har klättrat runt i skogen på platser där jag inte varit innan. Vände på huvudet och såg en kulle. "Meh, har den alltid stått där? Vad är på andra sidan?" And off I went. :D Var "vilse" i hela tio minuter eller så. Kom ut precis där jag förväntade mig, på en stig, men det var ändå väldigt roligt att traska omkring i osedd skog. ;)

Nu blir det rotationer med gummibandet innan sänggång!
 
Sv: Beach 2013 del VII

:banana: till oss!

Har en jobbig känsla av rastlöshet i kroppen. Me no like, den känns mer stressad än positiv...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Jag överlevde mitt pass på 12h+ i Uppsala den sista april. Och nu är jag så slut så det finns inte. Löjligt ont i knäna, viss smärta i ena höftleden + ont i ländryggen av all utrustning - men jag överlevde. Det ska jag fira med en god natts sömn! (hoppas bara att katterna tänker unna mig detsamma, och inte ger mig en icke inslagen "löjligt tidig lekstund med Boll och Kakan")
 
Sv: Beach 2013 del VII

Okända skogar är underbart! Lullade runt i skogen rakt utanför dörren här i 1,5 timme i söndags och bara njöt (prioriteringar, upptäcka skogen eller packa upp flyttkartonger? ;)).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp!

Ligger i sängen o förbereder mig för 'outdoor bootcamp' på gymet kl 10. Har aldrig varit på det innan så ska bli spännande:D strålande sol ute med som tur är! Återkommer med mål osv sen:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inte alls fy skam! Idag r jag ledig och ha tänkt ta en långpromenad med P3 dokumentär i öronen. Kanske springer lite i mitten med. Nu är min enda chans att vara i toppen på nya utmaningen, om så endast för några timmar:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag får göra det. :)

Haha, jag veeeet, men det är så trååååkigt! :p Och jag är livrädd för att falla ur min rutin som känns så himla bra. :)

Bra!

Och angående rutinen får du sätta upp lite planer och lita på dig själv! Man tappar inte allt efter en veckas sjukdom :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det låter kul!

Kl

Här ska det pysslas i trädgården, gräva nya rabatter och sånt. Det bränner ju lite kalorier i alla fall! Ska försöka få till en promenad senare också.

Har vägt in mig för den nya månaden: 70,4 kg var resultatet vilket ger +0,9 kg sen jag tog paus från projekt viktminskning. Känns helt okej! Men nu kör jag igen, i maj ska vi ha en nedåtgående trend på vågen! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ alla: fina mål ni alla satte förra månaden! En del av er var ju riktigt nära, och Luem, du hade ju galet bra statistik!

Jag minns inte riktigt mina mål för april, men misstänker att ett av dem var att träna 4-5 ggr/vecka - det funkade inte alls.

Mål för maj:

* gå ner minst 1,5 kg så att jag är nära min gamla "före-vikt" och kan börja satsa mot mitt riktiga mål

* springa 1 mil minst tre gånger

* springa 2-3 pass i veckan

*styrketräna 2-3 pass i veckan

* nosa på distanser över milen

*skärpa till mat och dryck! Ingen skräpmat, godis eller alkohol på veckorna, och fler vita helger
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra inställning! Även om vila och operation såklart är trist, så kan du ändå promenera och träna det du kan, och hålla igång! Om du är lite övertränad är det kanske precis vad din kropp behöver.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Banoffee pie är djävulens påfund... men galet gott var det!

Nu ska jag träffa en kompis i spåret för lite lugn löpning, och i eftermiddag blir det gymmet -eventuellt intervaller, annars bara styrketräning. Ska cykla dit också istället för ta bilen - måste ju njuta av det fantastiska vädret!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp