Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Problemet jag egentligen har är väl att jag SER mig själv som när jag vägde en 20 pannor mer.
Ibland händer det att jag tycker att jag har en fin kropp, men oftast ser jag mig själv som årets största valross.

Exakt vad jag menar, du har redan gått ner massor och ändå har du inte börjat älska din kropp mer? Du pratar fortfarande kring termer som tjock, fet, ful, äcklig. Vad är det som säger att du plötsligt skulle vara nöjd om du gick ner 5 kg till? Skulle du helt plötsligt ändra uppfattning och gilla din kropp? Jag får en känsla att du skulle säga exakt samma sak då, som du gör nu.

Jobba med att älska din kropp för vad den är och för vad den gör för dig - varje dag. Du är inte tjock för att du har några få extrakilon som hänger kvar. Och att vara tjock är inte sammanlänkat med att vara ful och äcklig.

Jag vet inte hur man jobbar upp självkänslan, kanske har någon annan konkreta tips kring detta? Ge sig själv komplimanger (högt) framför spegeln vet jag att någon gett förslag om tidigare. Fokusera på det positiva och var stolt över dig själv!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag förstår att du inte vill gå upp allt igen, men det har ju faktiskt ingenting med huruvida du snabbt (=ohållbart) går ner 5 kg nu eller inte. Låter som att det mer är huvudet och självkänslan som måste hänga med, och sånt är faktiskt svårare.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åååh vad kul!! Kan jag inte springa gbg-varvet stasar jag med på en halvmara efter sommaren:)

knapp.

Superfint väder ute och jag har precis blivit godkänd på en grej som jag varit riktigt nervös för + hela praktiken så bara längtar ut o springa en liten runda. Men ska på yoga med kl 18 så ska passa ihop det;) Men snart så!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt att bli godkänd, en grej mindre att stressa för :)

kl

2,5 km löpning blev det idag varav ungefär en halv km i skogen där jag fick hoppa över tusen miljoner fällda småträd och sly :p En knapp km promenad hem efter det, och väl hemma körde jag lite styrkeövningar med kroppen som vikt, ca 15 minuter.

Känner dock av min höft igen vilket känns dumt :( Har någon tips på bra övningar som stärker höften? Jag försöker stretcha ordentligt så ofta jag kan, förhoppningsvis hjälper det litegrann.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har haft en aktiv dag! Först en lugn morgon med en bra bok, sen en promenad på ca 80 minuter med hundarna där vi undvek stigar så mycket det gick. Inte för att man kommer så långt på det sättet (dock mer än de dryga 3 km som endomondo vill ha det till, gpsen verkar inte funka nåt bra i jeansfickan, det blev raka streck i skogen), men man får o alla fall motion av att få lyfta på fötterna!

Sen hem och äta en avocado och sticka iväg till gymmet. Cyklade dit och hem (7 km, 30 min), och så styrketräning. Sen stressa med dusch, middag och att hinna med pendeln till jobbet :p

Bra matdag hittills också, det kommer lite på köpet dels för tt jag inte vill "förstöra" träningen och dels för att jag inte småäter så mycket när jag inte är hemma. Aw med jobbet ikväll dock, så det lär väl bli nån öl eller så. Tänkte inte stanna så länge iaf.
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

för mig går det inget vidare. Min vänsterfot har börjat totalstrejka sen jag började rida igen. Var på gymmet hos sjukgymnasten idag och klarade inte av en endaste övning, är tillbaka på ruta ett, eller det känns som ruta minus 20....
Har iaf fått en tid hos ortopeden nästa vecka och fram tills dess tröstäter jag Ben and Jerrys och tycker synd om mig själv.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som en skön dag som får ett härligt avslut också! Känner igen känslan att man inte småäter lika mycket om man inte är hemma.

Du kan ju ändra Endomondo i efterhand om du vet hur lång sträckan egentligen är. Jag hade råkat pausa min senaste promenad precis efter jag tryck på start så jag ska mäts sträckan på Eniro och ändra tänkte jag :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Förresten, är det någon här inne som kan cyklar?

Jag funderar på att önska mig en cykel i 25-årspresent eftersom min gamla håller på att falla i bitar. Då skulle jag vilja ha en cykel som jag både kan använda för transport och för motionscykling, något mellanting liksom. Tips?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Exakt vad jag menar, du har redan gått ner massor och ändå har du inte börjat älska din kropp mer? Du pratar fortfarande kring termer som tjock, fet, ful, äcklig. Vad är det som säger att du plötsligt skulle vara nöjd om du gick ner 5 kg till? Skulle du helt plötsligt ändra uppfattning och gilla din kropp? Jag får en känsla att du skulle säga exakt samma sak då, som du gör nu.

Jobba med att älska din kropp för vad den är och för vad den gör för dig - varje dag. Du är inte tjock för att du har några få extrakilon som hänger kvar. Och att vara tjock är inte sammanlänkat med att vara ful och äcklig.

Jag vet inte hur man jobbar upp självkänslan, kanske har någon annan konkreta tips kring detta? Ge sig själv komplimanger (högt) framför spegeln vet jag att någon gett förslag om tidigare. Fokusera på det positiva och var stolt över dig själv!

Klok du är! :) Håller helt med för övrigt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu ska jag bege mig ut och springa hade jag tänkt. Lite fil i magen bara så jag inte helt klappar ihop. Asnajs väder så jag kanske kör söndagsrundan (fast det bara är torsdag :D) på 7 km. Målet är att springa så mycket som möjligt och öka uthålligheten som är under all kritik just nu :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Blev ingen söndagsrunda, insåg att jag inte skulle orka ordentligt när jag inte ätit sen lunch (brukar annars äta ägg vid 14.30-tiden) och var jättehungrig när jag gav mig ut.

Ville stanna och dö efter typ 1 km men sprang ändå klart rundan! Blev 2.71 km med ett snitt på 6.28 min/km. Fett nöjd med tanke på att jag funderade på att inte springa alls och att det var så jädra tungt. Fast kilometern i mitten var helt okej. Längsta jag sprungit i sträck förresten! :banana:

Är himla kul nu också för jag tycker inte kärlekshandtagen guppar riktigt lika mycket längre :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Superfint väder ute och jag har precis blivit godkänd på en grej som jag varit riktigt nervös för + hela praktiken så bara längtar ut o springa en liten runda. Men ska på yoga med kl 18 så ska passa ihop det;) Men snart så!

Vad kul, grattis! :)

Härligt med yoga!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat! För mig blev det fortsatt soffhäng, haha. Pallade inte.
Nu ska jag åka och barnvakta två 5,5åringar och en 2åring. Dock är meningen att de ska sova, så det blir nog inte så ansträngande ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men du brukar ju vara så duktig och springa annars! Dessutom ska du ju springa Göteborgsvarvet!

Spännande att vara barnvakt! Hoppas de somnar som de ska ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh jag blir så irriterad på min Garmin och Endomondo! Importerade massa pass från klockan men de syns inte som de ska? Dagens pass finns inte alls med :arghh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra att veta, men i det här fallet har jag faktiskt ingen aning, fick använda kartan i endomondo för att hitta hem :p inga stigar som sagt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack, precis vad jag behövde höra idag när jag känner mig lat. Haha :p

Den lille killen sover och de två stora sitter med varsin iPad/surfplatta(redan tekniknördar - fan smartare än mig!) i sina sängar :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Emtherlia: Bra jobbat med milen, det är en verkligen en mental barriär man kommer över när man inser att man har sprungit en HEL mil!! :D

Wysiwyg: Bra jobbat med löpningen där med, det är sådana pass som man har nytta av i längden att ha tagit sig igenom!

zasso: TYcker du ska satsa på någon form av lätt hybridcykel (citybike tror jag de också kallas ibland), och i ett lite dyrare (kvalitets)märke eftersom det oftast betalar sig i längden...

Tre hästar ridna idag, sen 2,76 km transportlöpning med ryggsäck till en kompis för att hämta nyckel och en broschyr till jobbet imorgon, tog en omväg hem och till affären på 3,6 km. Så totalt 6,36 km löpning på 34:22 med snitt på 5:24 min/km. Den relativt snabba tiden kan nog delvis skylla alla ljussignaler jag fick rött vid! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
583
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp