Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Åh nej! Fattar inte varför vissa inte kan skillnaden mellan ditt och mitt! Har du anmält till polisen?

Troll: Hoppas det blir bättre nu när du fått reda på vad det är! Och härligt att du får springa också!

Bäret: Hurtigt att simma innan frukost! Önskar jag var pigg nog för att göra det :)

Zass: Låter som en riktigt najs helg hörru!

Kl

Själv har jag ätit en nyttig frukost bestående av rostmackor och massa smör :d Tror det blir gymmet senare ikväll (axlar, armar och bröst) och sen blir det söndagsturen imorgon för söndagen kommer nog spenderas bakis i soffan :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blir det gym efter jobbet, och sen städning och bakning. På lördag när jag en fåfäng förhoppning om att kunna springa milen (men det lär knappast gå med tanke på att vi ska köra ben idag :sneaky:). På kvällen imorgon kommer vänner över och ska äta trerätters, så då blir det massor av onyttigheter på fat och i glas (men det är nyttigt för själen!). På söndag blir det löpning om det inte blev nåt imorgon, och sen plugga resten av dagen för den hemska hemtentan i statistik. Förhoppningsvis skiner solen precis hela helgen! :D

Låter härligt med benpass! Tror det börjar bli mitt favoritpass :)

Milen kommer säkert gå bra, första kilometern brukar vara värst om man inte har sån plågsam värk att man mest vaggar fram :D Och middag med vänner låter strålande!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Nu är jag uppkopplad för EKG i 48 timmar. Får inte duscha under den tiden så det blir ingen löptur som jag tänkt idag, får se om jag kan få till den på söndag morgon innan sladdarna ska loss så det finns loggat hur hjärtat beter sig under och efter.
Känner mig som nåt slags ufo med mina jättelånga kablar fasttejpade på kroppen, tur att det bara är för så pass kort tid ändå! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja men duktigt ändå! Även om jag hade satt som mål att simma innan jobbet hade jag ju aldrig kommit upp när klockan väl ringde! Jag har nog svårt att komma upp i tid för att göra något annat än att springa runt som en galen höna i lägenheten 10 min innan jag måste gå :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Riktigt gött jobbat då ju! Jag är ju morgonpigg o är lika vaken klockan 7 på morgonen som 10 så det spelar inte jättestor roll;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ trollunge

Jag är oftast pigg efter klockan 7, men innan det = medvetslös. Jag behöver sova ganska exakt 8,5 timmar om dygnet för att fungera, 9 timmar för att må riktigt bra. Egentligen är jag inte så himla morgontrött, jag bara älskar min säng. Herregud vad den är skön och bra! Jag spenderar gärna tid i sängen, även när jag är vaken. :D

Men jag var duktig och hade förberett allt kvällen innan, väskan var packad och allt var framlagt, hade det inte varit det så hade jag nog aldrig kommit iväg. :o

På tal om sömn, såhär skrev Sara på Träningsglädje tidigare i veckan:

På en föreläsning jag nyss var på så hörde jag att kroppen kickar igång massa smarta och bra grejer mellan ungefär klockan 22-02. Om vi sover alltså. Saker som innefattar hormoner, återhämtning och andra grejer. Vill du gå ner i vikt till exempel – så är den bästa tiden att sova mellan dessa klockslag.

Jag är som en klubbad säl klockan 22:10 varje kväll :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

knapp.

Tips:

302713_650745261606151_2044709496_n.jpg


;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hahahahaha!! Klockren!!:rofl:

*knapp*

JÄVLA SKIT POLLEN!!!!! Nu är jag arg! Det förstör allt! Trots mediciner och kortisonspruta så är det jobbigt ändå. Men det hade nog varit värre utan. MEN! I vilket fall så tog jag mig ut i spåret 3km jogging + 1 km PW. Så jag ska väl vara nöjd. Det känns fortfarande slemmigt och tjockt i halsen. Suck! Vårruset närmare ju sig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och jag läste Polen och förstod inte alls... :p Men jag håller med, pollen är svinjobbigt, även om du verkar ha värre. Lyckades dessutom kombinera pollen+ännu ej tagen medicin+katthår i ögat (tror jag) tidigare idag. Jag var sjukt snygg med rött och svullet öga när jag gick ut på promenad ;)

kl
Ang. cykeln är det inte anmält men ska väl göra det.

Har varit ute i 4 timmar idag :D Varav iaf drygt 2 är aktiv promenad, sen fika och hundträning. Trots att jag misslyckades med att ta mig till hundklubben för typ 4e gången den här veckan :p
Ska försöka ta mig ut på en joggingrunda ikväll också.
Maten lämnar en del att önska dock, shit happends.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hej igen, har varit på äventyr i en vecka (dvs, legat sjuk i sängen och spelat spel och bara segat) så har inte blivit varken något intressant inlägg här eller orkat läsa igenom hela denna milslånga tråd!

.. måste även bocka och buga för mottagandet här i tråden! :)

Igår var iaf och jag och min sambo iväg och handlade nya träningskläder, så nu känner man sig fit for fight igen efter nästan en veckas uppehåll, blöh. Nu lär man ju iaf vara återhämtad dock, hehe. Tycker dock att det är SVÅRT att hitta snygga och roliga träningskläder, jag gillar knalliga färger på mina sportkläder, t ex neongult, limegrönt, chockrosa etc, blir lite roligare då! Men tkr det är svårt att hitta träningskläder mer roliga tryck. Finns utländska företag som lanserat linnen med t ex "DOYOUEVENLIFT?" "99 problems but a squat ain't one" osv osv, men känns ändå bättre ibland att stödja svenska företag (gärna så miljövänliga som möjligt) än utländska, har letat och letat men tkr det är svårt att hitta ngt instresant.

Var köper ni era gymkläder?

http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=doyouevenlift+top&source=images&cd=&cad=rja&docid=mLW3k_PZWMqFNM&tbnid=hOm_oaMm8xxqcM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fglobal.3owl.com%2Fbest-xi-do-you-even-lift-tank-funny-weightlifting-workout-gym-crossfit-body-builder-building-college-humor-bro-jersey-tank-tee-t-shirt%2F&ei=7NCDUajQLemv4QSVpoHYBw&psig=AFQjCNEk7cCfB_hkOLlOjKY3mo3nTyiVSQ&ust=1367679567970612
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha underbar! :D

Linisen: Åh nej vilket helvete :( Kan inte ens föreställa mig hur det är att vara pollenallergiker. Duktigt att du joggat ändå!

Jenka: Låter som en härlig och aktiv dag du! Och med maten, bara att komma igen!

KL

Åh jag är så seg här borta. Egentligen är jag inte ovillig till att träna men 1. jag måste äta middag först, 2. jag vill kolla film ikväll, inte vara på gymmet och 3. det tar emot att prioritera träningen framför en lugn hemmakväll och sist 4. jag har fortfarande inte tvättat mina vanliga gymbrallor -> måste ha springtightsen och de är för korta i midjan för att jag ska vara bekväm i dem..

Funderar på om jag ska gymma imorgon istället och sen ta det lugnt med festandet och ändå springa på söndag. MÅSTE verkligen ha lite mer träningskläder, blir morgondagens to do. Men samtidigt gillar jag inte att gå runt i sportaffärerna här i stan, de är så små och så lite folk där att det alltid kommer fram nån superdeffad och solbränd smal person och frågar om man ska ha hjälp.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det var kul! :)

Sleepan och wys, jag var ju rastlös efter vilan! ;)

Idag övade jag på att lyssna på kroppen, bara spinning. :)

Jenka, drygt med cykeln!

Troll, skönt att du fått veta vad felet är så du kan motverka. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker du ska 1. skaffa fler gymkläder ASAP ;), 2. gymma imorgon, 3. springa på söndag efter en lugn men trevlig lördagskväll. Jag tycker INTE att du ska noja för att handla i små affärer där smala människor jobbar. Det är ju som att skämmas när man springer bara för att man inte gör milen på under 30 minuter. Man tränar ju för att man vill bli frisk och sund och stark! Det är fan värt cred!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ben-pass på gymmet idag, brände redigt i lår och rumpa. :d Härlig promenad och sen cykeltur i solen. ÅÅååååååh våren är häääääääär! :bump:

Ikväll blir det städning och så ska jag baka kaka. Tror dock det blir stressigt med löpning imorgon, men jag gör ett försök. Annars får jag nöja mig med en löptur den här veckan - intervaller igen på måndag och då vill jag inte vara sliten i benen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Hemkommen från ridningen och jäklar vad jobbigt det var, mina ben krampade typ! Är supertrött men hoppas vakna pigg imorgon och gå en lång promenad:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker du ska 1. skaffa fler gymkläder ASAP ;), 2. gymma imorgon, 3. springa på söndag efter en lugn men trevlig lördagskväll. Jag tycker INTE att du ska noja för att handla i små affärer där smala människor jobbar. Det är ju som att skämmas när man springer bara för att man inte gör milen på under 30 minuter. Man tränar ju för att man vill bli frisk och sund och stark! Det är fan värt cred!

Jag skriver under på allt detta:D

Varit ute o med lite kompisar, men med 1 glas rosé och en halv toast skagen tycker jag inte att jag ska ha gått alltför långt överbord med kalorierna idag;) Nu ska jag försöka vara uppe liite längre så att jag inte är så trött imorgon när det är fest! Ganska sömnig dock:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Dagens bild, i vanlig ordning ;) Trött man blir av några timmar på sjön då! 12 h arbetsdag igår, idag åkte vi direkt till sjön på eftermiddagen och nu kom jag hem vid 22.30.

Imorn lär jag sova. Eller så vaknar jag pigg som en spigg halv sju. ;) Har ej tränat idag och har träsmak i baken av den härliga plastbåten. Har dock eventuellt förbränt några extra kalorier genom att frysa. Hur mycket kläder jag än tar så är det alltid för lite när vi är ute, helt otroligt..!

946421_10151405364320163_237867032_n.jpg


Har velat mellan konsert eller inte konsert imorn. Om det inte blir nåt sånt, då är planen långpromenad med hunden! Har sett ut en 8 km sträcka jag vill gå. :) I så fall ska jag gå med i majutmaningen också!

Dagens Guldhantel (som i Guldfotboll etc) vill jag ge till Blåbäret, för hennes insats i form av simning vid en okristlig tid på dygnet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp