Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Spännande med mätningen! Och skitbra jobbat med vikten. Du är så jäkla duktig verkligen! :)
Hade aldrig pallat gå upp tidigt och simma, haha.
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Bestämde mig för att ge EKG-mätaren något att jobba med, så det fick bli en joggingtur. Hade tänkt ta en lugn runda, men så blev det ju inte riktigt.
3 km på 20 minuter, trots att jag gick vissa delar = förbättrad tid med hela fem minuter!! Och det trots motvind halva vägen (på vägen bort blåste det inget alls, så ingen medvind där inte). Det märks verkligen att jag orkar längre bitar i sträck, och jag hade kunnat fortsätta en stund till men jag ville inte utmana ödet. Och tur var väl det, för när jag sprang in på gårdsplanen kände jag hur det började snurra lite i huvudet och lagom till att jag klivit innanför dörren så vek sig benen. Glad att jag hade en hylla att ta tag i för att kunna bromsa upp min färd nedåt.
Men nu borde det finnas något intressant för läkarna att kolla på.

Får se om jag hinner med en joggingtur imorgon innan den slutar registrera, känns som om det vore bra att försöka få med ett fall till. Om mina ben är samarbetsvilliga då vill säga...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
1,34 km sprunget på tiden äckligt långsamt men det gör inget för jag sprang iaf hela vägen :) fortfarande nöjd med att jag tar mig runt allt längre sträckor utan att behöva gå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

HEJA!
Jag kunde som längst springa 1,75 km utan att stanna/dö (innan jag fick springförbud) och var så stolt att jag nästan sprack efteråt, i know the feeling!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gud vilka bra tider du börjar få Sleepan!! Helt sjukt snabb :) Polisfysiken? :p

KL

Åkte till Sthlm efter examinationen i torsdags (fick VG wiiee) och det är därför jag är så oaktiv i tråden. Har ingen dator med mig och tar sån tid att läsa och skriva från mobilen! Jag har hållt kaloribudget bra i helgen, men gått väldigt långsamma promenader (har en gammal hund med mig). Skönt ändå! Får hoppas att vågen visar neråt efter denna vecka nu då :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack fina du! :) känns riktigt kul!
Och grattis till VGt! :D

För min del har det inte hållits någon kaloribudget alls :p
Men men, tränat lite har jag ju gjort iaf :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad duktig du är, grattis till VG! Och bra jobbat med kalorierna, just nu vill jag inte ens tänka på hur mycket jag åt igår och kommer äta idag:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapplån.

Blev en rätt beachig dag igår för min del. Först en halvtmmes intervallspinningpass följt av 55 min SatsEnergy som är typ aerobics. Det är tänkt att vara rätt högintensivt, men jag har så kass koordination så det blev inte så jobbigt för min del. Men jag tog igen det med ett bodypumppass på eftermiddagen. Hade ätit för dåligt emellan så blev lite matt i slutet av passet dock, dålig planering. Sedan åkte vi och grillade hos en kompis, åt en något för stor portion och smååt lite halloumi efteråt, sedan blev det lite (med betoning på lite) chips och några bitar choklad, så jag är som helhet nöjd med matintaget också. Idag blir det Grit i eftermiddag, annars ska jag väl bara chilla tror jag. Funderade på att jogga en sväng idag, men får se hur jag känner mig. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har svårt att förstå hur mycket du tränar - vilka mängder!
Du är jätteduktig.

Jag har cyklat idag.
Lurade mig själv genom att tänka "Jag ska bara prova hur det är att cykla i skogen, sen ska jag vända..."
Jo tjena.
12,5 km senare var jag hemma.

Här har ni mig förresten när jag är som allra allra gnälligast, på värmländska i stormvind:
http://youtu.be/_trwOwAoqlM

Jag är så SJUKT trött på min tråkiga cykel.
:angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är faktiskt inte jobbigt, jag är så taggad att det är mer påfrestande att vila. Så jag tänker att jag kör på så länge det håller i sig. :)

Bra jobbat, över en mil är grymt! Jag tycker att jag gjort en bedrift när jag cyklat till jobbet, det är 3,7 km. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag funderar över nästa veckas träning. Så här ser mina bokade pass ut, men så ska gym 2 ggr in och jag vill gärna springa en gång.

Måndag: spinning+core
Onsdag zumba
Torsdag bodypump
Lördag bodypump

Sen är det crosstraining på lördag som är jag sugen på att testa.

Funderar på att avboka torsdag och ev måndag, gymma då, bodypump på lördag och springa på fredagen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Igår var jag på gymmet och körde överkropp. Liiite öm i överarmarna idag. Tyvärr är det oftast fullt i fria vikter rummet, å jag är sååååå sugen på att göra marklyft. Men icke.

Jag hade tänkt att jag vaknar väl i vanlig ordning runt 7. Så kan jag ut och springa vid 9. Jo tjena, vaknade 10 i 10. Så nu sitter jag å dricker lite proteinshake och en kopp kaffe för att vakna och ut och springa. Pust! Jag är trött idag. Men jag måste känns det som. Vårruset närmar sig.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Idag är jag nog frisk för att träna lite så jag ska ev springa några intervaller på löpbandet och sen kötta överkropp :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

ÄNTLIGEN fick jag ta av mina sladdar. Och fy fan i helvete vad det kliar!! Det blöder dessutom efter plåstertejpen på ett ställe, och alla ställen som haft plåster på sig är illröda. Tjusigt värre.

Jag har ingen träningsvärk alls efter gårdagens löpning. Jag förstår ingenting. Jag spetsade mitt rekord ganska rejält (3km på 20 min istället för 25, vet inte exakt per km eftersom jag lämnade mobilen hemma), jag sprang betydligt mer och längre sträckor än tidigare och jag brukar alltid känna av det dagen efter. Men verkligen ingenting idag. Blir lite stolt ändå, för det betyder ju att jag gör framsteg och att musklerna utvecklats. Och framför allt: jag blir så jäkla sugen på att ge mig ut på fler rundor så jag till slut kan sätta hela den där utan ett sluta springa en enda gång.

Idag blir det ridning, minst en så-länge-jag-orkar-planka och resten vila tror jag. Ska på bio med en vän i kväll också, så det blir väl lite syndande där med onyttigheter - men man ska ju leva lite också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 522
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
573
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp