Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det här med frälsning för det ena eller andra, vare sig det gäller ridning, Nh eller GI-mat eller vad det nu när....En del av det mänskliga sättet att fungera kanske.
Jag kan inte heller göra mina hästar rättvisa, men brukar resonera att alla bra hästar kan inte hamna hos skickliga ryttare- man gör så gott man kan.
sen tror jag att de har större livskvalité hos mig Även om en har fått Fång o annat skit av betet
Men jag tror det är lika illa att "plocka mycket russin" då står man där till slut med en gigantisk hög med russin men utan kaka.
Jag tycker inte att travare har lika muskler som en travare- av ngn sort.
de är ganska outvecklade- som regel- med undantag för några- som Jaggen, men den var ju dopad
De ser mer ut som 5-10000 m. löpare.
Det finns heller inga maraton eller gångare som är muskulösa.
Seniga bara.
fullblod ser ut som deffade muskelpaket o ston har som regel mindre muskelmassa, med undantag för FL´s häst
Sprinters har ju mest- stora explosiva muskler.
Dina negativa förstås De positiva tror jag stämmer
Totola.
det är ju skillnad på om den har grovt skelett.
Såg en liten hingst på valla i onsdags som var riktigt smal om rumpan, men hade nog lite muskler där- under täcket
Tycker nog att galoppöerna har betydligt mer av den varan.
Ser sällan snygga travare, men ofta snygga fullblod- med undantag av "råttorna"
Tycker nog att galoppöerna har betydligt mer av den varan.
Ser sällan snygga travare, men ofta snygga fullblod- med undantag av "råttorna"
Takt - Lösgjordhet - Stöd - Schwung - Rakriktning - Samling
Jag ska inte svära... varken i kyrkan eller här... Men om jag inte är helt ute och cyklar, kommer scwung EFTER rakriktning inom AR om man jämför mot den traditionella. Jag har letat som en gun efter källa här på nätet då jag under min sjukskrivning har bott/bor ute på landet och inte har tillgång till mina skrivna källor.
Mvh
IngelaH
Jag ska inte svära... varken i kyrkan eller här... Men om jag inte är helt ute och cyklar, kommer scwung EFTER rakriktning inom AR om man jämför mot den traditionella. Jag har letat som en gun efter källa här på nätet då jag under min sjukskrivning har bott/bor ute på landet och inte har tillgång till mina skrivna källor.
Mvh
IngelaH
Jo, det tror jag! Kanske beror det på att det är så jobbigt att på allvar ta tag i det man har!? Hade en kompis som hela tiden flyttade till nya orter, köpte nya hästar och skaffade nya karlar och nya barn. Ett extremfall, men visst har vi alla lite drag av det där..
Apropå ditt "schabrak" . Fick en ny sadel utprovad förra veckan och sadelkvinnan tipsade om mjuka, tunna schabrak i filtmaterial (minns ej vad de hette) - jag trodde det var ett sådant du hade.. Hästen får skav av kanten på vanliga schabrak
Du har inte träffat min moster, som HETER Gun, hon är en hejare på att leta... *försöker förklara... och tror mig ha hittat en trovärdig förklaring.*
Ärligt. Jag har upptäckt nu under de här veckorna att jag fått in en hel del stavfel. Men det beror på ögonskadan jag fick vid bilolyckan och som jag hoppas ska ge med sig. Jag fick en blödning i ochunder näthinnan. Den kommer att försvinna med tiden. Dessutom har jag alltid varit gravt närsynt och det blev sämre. Där finns ett problem, som kan göra att det kommer bli gula fläcken i förtid för mig... om jag har tur. För det går att operera. Annars får ni nog räkna med ett och annat mer stavfel. Att det inte blir mer än det är, beror på att jag har "skrivmaskinssättningen" i fingrarna sen 25 år tillbaka och "känner" när det blivit fel.
Mvh
IngelaH