Barnhygien

Sv: Barnhygien

När lär ni dem tvätta händerna efter "toabesök" är det när dom släppt blöjan?
Alltid efter pottbesök el blöjbyte

Tvättar händer innan måltid.
så fort han började äta lite mer "måltider"

Hur ofta duschar alt badar ni barnen? Har dom några hudproblem?
Han badar 2 ggr i veckan. Han blir nämligen vansinnigt torr. Dusch och extrabad vid behov

Hur ställer ni er till näspetning & pillande i underlivet?
Inget pillande.. Eller det kan hända att han ibland petar på snoppen vid bad eller blöjbyte, men barn måste ju få upptäcka och händerna tvättas!

Får era barn vara skitiga ibland dvs fulla med grus, lera osv utan dom tvättas av omedelbart?
Ja, så länge man är ute får han vara skitig. Inte så kul med grus i hela huset!

Lär ni era barn att sprita sina händer?
Nepp!

Inget pillande.. Eller det kan hända att han ibland petar på snoppen vid bad eller blöjbyte, men barn måste ju få upptäcka och händerna tvättas!

Kallar du "att han ibland petar på snoppen" för att upptäcka? :crazy:

Spirit det var inte så svårt att gissa var den diskussionen kom ifrån, fl är en sån jädrans blandning av rabiata hitlerföräldrar och intelligensbefriade människor, och alla där emellan. I :love: buke, vi är så himla vettiga!

Jag skrev fel i mitt första inlägg, det skulle vara att jag byter lakan alldeles för sällan istället för ofta som jag skrev. Jag har precis bytt på alla fem (!) sängarna, efter att vi sovit i samma i minst en månad. Vi lever och mår bra :)

Jag undrar om alla människor som skriver där verkligen är på riktigt, men rolig underhållning kan det vara ibland (och tragiskt om folk verkligen är verkliga).

Vi byter också sängkläder för sällan, har så dåliga torkmöjligheter så det blir jobbigt att tvätta. Men snart kan man hänga ut och då blir det nog mer ofta.

En underbar beskrivning :rofl:

Jag läser i stort sett bara, tycker att dom skulle tagit bort anonymknappen, tror den ställer till alldeles för mycket, folk kräker av sig precis vad som helst & behöver inte stå för det. :(

Vi byter varje vecka pga sambon svettas otroligt mycket när han sover,måste även tvätta hans täcken & kuddar en gång i månaden.
Själv skulle jag klarat mig med varannan månad eller nått ;)

Vi är nog de slarvigaste av alla här.

Tvätt efter toabesök har vi varit extremt slarviga med. Faktiskt har det börjat bli så först härom dagen när hon till slut börjat torka sig själv. Innan har jag liksom tyckt att dra ner byxorna, sätta sig på pottan och därefter dra upp igen inte har krävt en handtvätt.

Vi tvättar aldrig före mat, men alltid efter vi kommit in utifrån om vantar inte varit på.

Badar gör barnen ca 1 gång/vecka. Min stora tjej (4 år) har tillslut accepterat att tvätta håret så nu görs det vid varje bad. Tidigare blev det någon gång/månad.

Näspetning får ske hemma (undantaget om vi har gäster). Lilla tjejen på 1,5 är ursäktad. Underlivspill i bad eller på skötbord bryr jag mig inte om mer än att vi tvättar händerna efteråt.

Jag sätter inte på fläckiga kläder, men byter inte heller dagtid om de blir smutsiga.

Sprita tycker jag är överdrivet, det gör vi bara om vi inte har tillgång till vatten eller om det går magsjuka på dagis eller i familjen

Jag läser också bara, mest om det är tråkigt här... det finns många vettiga människor också. Och underhållande trådar, verkligen. Men jag håller med, många fejkar nog för det.kan bara inte vara sant :)

Kallar du "att han ibland petar på snoppen" för att upptäcka? :crazy:

Spirit det var inte så svårt att gissa var den diskussionen kom ifrån, fl är en sån jädrans blandning av rabiata hitlerföräldrar och intelligensbefriade människor, och alla där emellan. I :love: buke, vi är så himla vettiga!

Jag skrev fel i mitt första inlägg, det skulle vara att jag byter lakan alldeles för sällan istället för ofta som jag skrev. Jag har precis bytt på alla fem (!) sängarna, efter att vi sovit i samma i minst en månad. Vi lever och mår bra :)

Ok, jag kanske uttryckte mig otydligt med ordet petar. Han tittar och undersöker snoppen ibland.. men han springer inte runt med handen i blöjan och pillar.

Jag klickade på en tråd runt jul. Men jag läste den inte, utan lämnade datorn & gjorde någonting annat.
På morgonen skulle sambon kolla någonting på min laptop, såg tråden & började läsa.
Han var helt vit i huvudet när jag kom upp en stund senare. Då visade det sig att den handlade om tidelags att vara & icke vara.
Men det värsta var att den var full med länkar till butiker som säljer sexleksaker formade som olika djurs **** :eek:

Han undrade om jag var intresserad av sådant, vilket jag självklart inte var/är. Jag hade ingen aning om att det existerade, är iofs inte förvånad nu i efterhand.
Men familjeliv kan vara ganska utbildande, och då tycker jag ändå att Flashback är lite väl spännande ibland.

Haha forstar att han undrade. Vilken tur att han fragade dig och inte bara gick och kopte en hast-drakt eller nagot for att overraska dig :D

Jag tror jag tittade pa den traden ocksa, eller nagon liknande med "jamen om bada vill ar det val inget fel" :crazy:

NeverEver, phew, vilken tur att han far leka med den om han vill ;)

Åh gud, jag hade nog dött om han kommit inklampandes i sovrummet med en hästdräkt & en gigantisk ****** påspänd :eek:
Sen hade han nog fått sova i hönshuset :devil:

Ha ha ha flashback är en klass för sig... Vissa trådar är så skruvade så man undrar vad för personer som döljer sig bakom nicken. Men jag har även lärt mig en hel del där, det finns mycket programmerings-trix och lösningar på problem som jag haft nytta av när jag pluggat.

Ang Familjeliv, håller med de andra - en del trådar är bra men mycket är rent skit. Hälften är inte ens seriösa utan vill bara skapa bråk. Det är en blandning mellan hönsgård och sandlåda ungefär ;)

Håller med.

Diskussionen på andra stället var såhär:

Näspetning var jätteäckligt & det var bara barn med äckliga föräldrar som gjorde det.

Dom skulle duscha/bada dagligen inkl tvätta håret, annars var man ohygienisk
Underlivspetning var strängeligen förbjudet, enda gången man rörde där nere var när man hade papper eller våtservett mellan hand & underliv.

Kläder byttes så snart dom var skitiga, inte alls ok att ha samma kläder 2 gånger i rad.

Barnet fick inte vara skitigt, utan skulle alltid vara hel, ren & välvårdad

Finns ingen acceptans till att barn kunde ha hudproblem utan det är bara att smörja alt olja in dem efteråt, bada/duscha dagligen skulle dom oavsett.

Självklart spritar man händerna på sina barn dagligen inkl alla dörrhandtag, skåpsluckor osv.

Ärligt talat så känns det som om jag tillhör den äckliga katergorin av förälder enligt deras norm som låter mitt barn vara just barn. Dvs skitig, är kläderna godkänt rena åker dom på en runda till. Använder samma pyjamas 2-3 nätter innan den tvättas, byter bara sängkläder en gång i veckan osv.

Det är ett stort föräldrarforum där många inte kan ha hjärnan med sig.. :eek:

JISSES, vilken äcklig familj och vilka äckliga barn jag har då!!!

Jag läser i stort sett bara, tycker att dom skulle tagit bort anonymknappen, tror den ställer till alldeles för mycket, folk kräker av sig precis vad som helst & behöver inte stå för det. :(

Anonym kan man ju bara vara i vissa trådar (Känsliga rummet) inte i övrigt va?

Vet inte hur det är när man skapar tråd, har aldrig gjort det där inne, men jag har fått välja om jag velat svara anonymt eller med mitt nick.

Har inte tänkt på det på det viset, bara sett mönstret att folk blir fullständigt rabiata när dom är anonyma.

Jag sällar mig till skitgrisarna, min tös har konstant snor & kråkor i ansiktet, trots jag torkar henne flera gånger om dagen, samt nästan alltid mat i håret.
Duschas på kvällen & efter frukosten ser hon likadan ut igen :p
Hon har knappt några helt rena kläder utan allt har fläckar osv som inte gått bort i tvätten, nu har hon speciella "Gå bort & vara fin kläder" :grin:

Min renhetsprincip innebär att frukost äts i pyjamas, lunch är oftast relativt torr plockmat och middag äts utan tröja, därefter direkt ner i bad och ny pyjamas (för den gamla är full av frukost).

funkar bra för oss, vi ser respektabla ut fram tills vi varit ute en sväng.

Vet inte hur det är när man skapar tråd, har aldrig gjort det där inne, men jag har fått välja om jag velat svara anonymt eller med mitt nick.

Har inte tänkt på det på det viset, bara sett mönstret att folk blir fullständigt rabiata när dom är anonyma.

Om vi talar familjeliv så är det just inne i "känsliga rummet" man kan välja anonym som alternativ. Annars måste man ha sitt nick.
Å andra sidan går ju nick också att ha anonyma om man vill.

Och jag håller med: folk blir värre när det är helt anonym!

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 653
Senast: Voeux
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 483
Senast: Zewz
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 246
Senast: Amk
·
Småbarn Nåhon som känner igen sig, kan stötta eller ge råd? Vi har en dotter på 4 månader och min man lever med kronisk ryggsmärta (diagnosen...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 372
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V