Sv: Barnets bästa?
Det tycker jag också är det logiska. Speciellt eftersom han inte har någon annan förklaring än att han bara inte vill bo här. Det tycker inte jag är ett bra argument. Är det ens ett argument?
Jag är en väldigt privat person. Tvekade länge innan jag startade tråden, men det känns skönt att skriva...
Jag är inte bevandrad i föräldrabalken - eller vad det heter. Men man tycker ju att du borde ha förtur till vårdnaden då det är fadern som VÄLJER att flytta från barnet. Det är ett aktivt val från honom, vilket jag då tycker att han har gjort från barnet också.
Men visst förstår man din känsla och sorg för barnet. Det är hemskt att den nya betyder mer än barnets bästa.
Om du vill ditt barns bästa i detta, visa då att du går genom eld och vatten för honom/henne. Inget i hela världen är viktigare är han/hon och att du strider till sista droppen. Det tror jag är jätteviktigt. Dessutom har du hela Buke bakom dig, vi stöttar dig. Lovar! Pepp till dig!
Det tycker jag också är det logiska. Speciellt eftersom han inte har någon annan förklaring än att han bara inte vill bo här. Det tycker inte jag är ett bra argument. Är det ens ett argument?
Jag är en väldigt privat person. Tvekade länge innan jag startade tråden, men det känns skönt att skriva...