Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske är galen, men jag tycker inte direkt det lyser "lyckligt och bra förhållande" om TS beskrivning av tillvaron. Det verkar ju inte som varken TS eller partnern är intresserade av att skaffa barn. Att då skaffa barn (ingen vill ha) verkar väl inte vara någon bra början för varken barnet, relationen eller parterna?
Men känns det verkligen genomtänkt och i barnets intresse att skaffa barn om man vet att bägge föräldrarna (ens partner eller ens jag själv?) inte är engagerade?
Om det är så att det handlar om att skaffa barn mot mannens uttryckliga önskemål tycker jag att det är fullkomligen vidrigt.
Ja, men jag skrev också att jag var medveten att det var en absurd tanke och ville ventilera lite. Jag skrev INTE att det här är vad jag tänker göra och hör sen. Ibland tänker man underliga saker och jag ville se vart den tanken ledde. Det är alltså inget jag funderat igenom och kommit till ett beslut.
Ja, är man så egoistisk att man skaffar ungar när man själv har psykiska problem så är väl risken rätt hög att de blir omplacerade? Eller man kanske ska skriva chansen, att de får komma till en familj som orkar bry sig om dem.Vadå synd om ungarna...menar du att alla dessa barn borde hamna på fosterhem ?
Är du inte lite fel ute nu ?
..och en sak kan jag säga, att ert barn, om du blir ensam eller ej kommer knappast att lida någon nöd...FÅ barn har båda sina föräldrar i samma bostad och jag tror knappast att det skulle vara livsnödvändigt heller för den delen...dessutom så växer man in i sin föräldraroll.
Ja, familjerådgivning kanske skulle vara det bästa.
I början av året sa jag till honom att detta är sista året vi har det så här. Om det inte är en markant skillnad efter årsskiftet så kommer jag lämna honom. Ett år tycker jag är rimlig tid för att lösa ett problem.
Nu har 7 månader snart gått och han har inte ens kontaktat sin läkare.
Jag vill inte pressa honom, utan jag vill helst att han själv ska komma fram till vad han behöver göra, men nu börjar jag bli riktigt orolig.
".
Det här berättar för oss att du vill förändra honom till den han var tidigare. Jag tror aldrig det går. Att gå igenom en livsomvälvande upplevelse (genom att vara så sjuk att man blir utbränd) och sedan bli sitt gamla jag - nej, jag tror aldrig det går.
Och det här berättar för oss hur du planerar att försöka få honom att bli den du vill att han ska vara.
Om någon hade gjort motsvarande mot mig hade jag inte ens velat se åt den personen igen. Någonsin. Inte ens på stan.
Hade jag varit så deprimerad att jag blivit sjuk (eller tvärtom) hade jag velat att min partner skulle stötta mig och vara mitt skyddsnät. Inte ställa ultimatum (som partnern dessutom inte ens vill genomföra!!) och putta tillbaka mig över kanten ner i en djup håla.
"Var som jag vill ha dig, annars lämnar jag dig" tycker jag det låter som. Och att ens tänka på att sätta ett barn till världen i den situationen - häpnadsväckande.
Ja, jag tycker det är helt okej om ensamstående skaffar barn. Men jag förstår inte vad det har med tråden att göra. Tråden handlar ju inte ens om huruvida TS ska skaffa barn eller inte, utan om hon ska ställa sin sambo inför ultimatumet Barn eller slut. Det är nämligen det hon skriver, även om du väljer att omtolka det till att det är sig själv hon ställer inför ultimatum.
Håller för övrigt med Lovisaleonora.
Skaffa inte barn om du inte verkligen vill det!
Jag har länge velat ha barn och har inte haft en tanke på att inte skaffa det.
Men, min sambo har en dotter och vi har henne varannan vecka. Jag älskar den ungen men hon har samtidigt fått mig att inse att jag förmodligen är alldeles för egoistisk för att ha egna barn. Det är så mkt JAG vill göra som jag inte vet om jag vill uppoffra. Jag kanske ändrar mig så småningom, isf kommer jag skaffa barn om kroppen håller med.
Men just nu ska jag inte ha barn. Klart jag skulle kunna ha om jag ville men efter att ha växt upp med föräldrar som inte varit speciellt engagerade så vill jag inte låta ett barn till växa upp så. Ska jag ha barn så vill jag gå in i det med inställningen att vara fullt engagerad och villig att uppoffra vissa saker. Vilket jag inte riktigt är i dagsläget!
Att vara tillsammans med någon som lider av en utmattningsdeppresion är såklart jättejobbigt. Vad det gäller din sambos sexlust så gör de flesta stämningshöjare att sexlusten går ned eller helt enkelt uteblir. Så det är helt enkelt en bieffekt av medicineringen. Allt du beskriver är en direkt följd av utmattningsdepressionen. Jag skulle rekommendera dig/er att gå till familjerådgivningen de kan dels hjälpa dig att förstå din sambos sjukdom och hjälpa honom hantera sjukdomen och förstå att er relation blir lidande. Sen kan de även hjälpa dig att sortera i dina barntankar.
Det är fullt möjligt att hans energi och sexuella lust återkommer när hans kropp läkt ut sjukdomen, däremot kan man ju ha förändrats av sitt tillstånd ändå och man blir inte fullt ut lika stresstålig som man var innan.
Ett problem kan ju vara att han kanske inte klarar av att ha en relation just nu, men det är ju mycket möjligt att han klarar det senare.