Åttaåring som kissar ner sig!

H

Hot Shot

Sambons son kan inte hålla tätt och det händer olyckor titt som tätt, både i byxor och i sängen. Det verkar som att han glömmer bort att han är kissnödig och man får påminna honom innan man ska iväg någonstans. Sambon tar upp honom en gång på natten när han bor här på helgerna, då brukar han klara sig till morgonen. Han har varit hos läkare och fått medicin men det hjälper inte.

Vad gör man?
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Angående sängvätning så känner jag två som varit det och ingenting hjälpte på dem, varken medicin eller specialmadrasser och jag vet inte vad utan det försvann av sig själv när de var i tolvårsåldern.
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Sambons son kan inte hålla tätt och det händer olyckor titt som tätt, både i byxor och i sängen. Det verkar som att han glömmer bort att han är kissnödig och man får påminna honom innan man ska iväg någonstans. Sambon tar upp honom en gång på natten när han bor här på helgerna, då brukar han klara sig till morgonen. Han har varit hos läkare och fått medicin men det hjälper inte.

Vad gör man?

Hur mår pojken i övrigt? Någonting som gör honom nervös och ängslig? Skolan kanske?
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Precis han kanske är nervös orolig? Något hemma med föräldrar, "nya föräldrar? Vet en tjej som är 6 år nu. Hennes föräldrar gick i från varandra för ca 1,5 år sedan. Mamman skaffade nu karl och pappan bor ensam. Hon kissade på sig var och när och hur som helst. Hon höll på med det från och till i ca 1 år. Måste vara för att hon var orolig med nyheterna i familjen och börja i sexårsverksamehten. Det tog ett tag för henne att känna sej trygg i den nya situationen.
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Ibland kan väl barn få perioder då det händer så mycket i kroppen i övrigt att andra saker går bakåt i utvecklingen? Jag tycker inte att man ska orora sig så mycket över det, men såklart kan det vara jobbigt för honom om han är bland folk, och för er med all tvätt.

Jag vet en som var sängvätare till 15 års ålder, sedan löste det sig... Men han kunde ju inte sova borta, eller kunde o kunde, han ville såklart inte:(.
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Hade en kompis som var detta, skämdes så klart otroligt.
Fast hon fick mycket hjälp, kanske just pga att hennes föräldrar var läkare.
De hade något slags schema, över hur det gick, var väldigt pedagogiskt. Han kanske hade behövt prata med en kurator eller något? som kan lista ut om det är något mer, eller iaf får höra att det inte behöver vara något fel på honom. (nu kanska jag går händelserna i förväg, och i så fall ber jag om ursäkt. det är bara det att jag kommer ihåg hur jobbigt det var för min kompis)
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Urinvägsbesvär kan ju ge dessa besvär.
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Kände en kille med samma problem, det de gjorde med honom var att han inte fick dricka mjölk på kvällen, det ska tydligen göra en mer kissnödig. Men sen fick han en klocka som var inställd på ett visst intervall, och när den ringde skulle han kissa.
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

min lillebror på 7år kissar ner sig ibland, då endast på nätterna. Mamma brukar alltid se till att han kisar innan sängdags och att han inte dricker kopiösa mängder på kvällen.

vi tror att han gör detta för att mamma och pappa skilt sig, inte helt smärtfritt..
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

Jag har samma problem med min yngsta som blir 8 i höst. Det finns ännu inget vi känner till som går att göra. Vi har provat minrin, larmmattor, belöningssystem och tusen grejer.

Den som mår sämst är pojken själv, som aldrig får sova en hel natt och ändå ska orka med skola, läxor och kompisar :(
 
Sv: Åttaåring som kissar ner sig!

kl
Hur går det?

Kom på att med min kompis från barndommen, så fick jag påminne henne ibland, om vi hade mycket, så att hon inte glömde bort det. Alltså även på dagtid. Det hjälper inte om ni väcker honom? Inte så kul att bli väckt mitt i natten, men om han får kissa innan han lägger sig, sedan så väcker ni honom igen när ni lägger er? Och så klart se till att han inte dricker någon timme innan läggdags.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 433
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 284
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 510
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp