@eldunarí
Vi har ett pågående ärende där en person i ärendet är dömd för våld mot tjänsteman mer än en gång, även mot mina arbetskamrater. Trots det visste inte hantverkarna som byggde om lokalerna att det var så eller varför vi blev så arga när de gång på gång på gång lämnade dörrarna öppna på vid gavel och inte var i närheten.
Kommunpolisen bemannar poliskontoret en gång i veckan och det borde vara rutin att möten med minsta lilla risk förläggs då. Det nämns iaf nu men det är sedan i oktober.
Rum med dubbel utgång fick vi tillgång till nu under hösten. Har haft möten i obemannade lokaler sedan jag började, nu ska repan vara på plats också.
Jobbar på soc i liten kommun så vi delar alla på samma lokaler (bof, vuxen, ek bistånd, familjerätt, öppenvård).
Det låter väldigt obehagligt! Jag tänker att alla ni som delar på samma lokaler har behov av mer säkerhet på rutin för att kunna göra ett bra jobb! Vissa saker borde verkligen vara en självklarhet när man jobbar med att möta människor i kris. Om du orkar så tycker jag du ska driva frågan fackligt! Kanske går det att få med sig någon från någon annan enhet också?