Att gå vidare

Jag ha dumpat flera ex som jag tyckt om men inte längre varit kär i och om de skulle hålla på som du gör nu hade jag bara tyckt himla synd om dom.
Det är detta jag syftar på, han vet ju inte om grubblandet, därför behöver han inte tycka synd om någon heller. Tycker dessutom att det är en aning märklig inställning att någon inte skulle få vara hjärtekrossad och grubblande efter bara två månader bara för att den ena inte är kär. Jag ser liksom inget ältande i beteendet (ännu iallafall) utan snarare bara att ts vill få en ventil och lite råd.

Nej jag menar ju just de. Hon grubblar. Inte han.
Nej man får tycka vad man vill jag tycker det är hysteri över att man ska bli vänner.
Men är det verkligen det? Jag tycker nog de flesta brukar vara ganska realistiska över avsaknaden av chans att man ska lyckas bli vänner efteråt. Att t.ex. säga saker som "vi kan väl vara vänner" ser jag inte som något hysteri, utan snarare mera som någon sorts artighets- eller fredsmening, att man skiljs utan groll helt enkelt.

Han ringde mig idag. Hade headset och trodde de va jobb så jag svarade. Han bara oj jag ringde fel skulle ringa min mamma. Men hur mår du? Vi kallpratade lite och han bara jag tänker inte slänga din klocka men om du inte vill hämta den så skickar ja den till dig. Sen börjar han vilken bra tjej jag är att jag kommer hitta en så fin kille. Vill inte höra de!! Sa jag ville vara själv ett tag och börja älska mig själv och inte leta efter något. Han sa han tyckte de va tråkigt att inte ses mer men han förstod mig..

Usch nu drogs allt upp till ytan igen. De med att han ringde fel kan jag köpa då jag heter Malin och de står ovanför mamma.. Men varför ska han hela tiden påminna mig om att hitta någon annan.

Han ringde mig idag. Hade headset och trodde de va jobb så jag svarade. Han bara oj jag ringde fel skulle ringa min mamma. Men hur mår du? Vi kallpratade lite och han bara jag tänker inte slänga din klocka men om du inte vill hämta den så skickar ja den till dig. Sen börjar han vilken bra tjej jag är att jag kommer hitta en så fin kille. Vill inte höra de!! Sa jag ville vara själv ett tag och börja älska mig själv och inte leta efter något. Han sa han tyckte de va tråkigt att inte ses mer men han förstod mig..

Usch nu drogs allt upp till ytan igen. De med att han ringde fel kan jag köpa då jag heter Malin och de står ovanför mamma.. Men varför ska han hela tiden påminna mig om att hitta någon annan.
Det låter ju nästan som hAn är intresserad med skraj för att binda uppmsig alt. Bekräftelsekåt.

Det låter ju nästan som hAn är intresserad med skraj för att binda uppmsig alt. Bekräftelsekåt.
Eller så är det precis som han säger. Han ville ha något lättsamt och var tydlig med det och när @Mallju inte ville det längre så tyckte han det var trist.
Varför skulle han inte vilja hennes bästa, man får väl hoppas att han tycker om henne även om han inte gör det på det sätt hon hade önskat?

Ibland är det inte konstigare än det verkar/personen själv säger. :)

Eller så är det precis som han säger. Han ville ha något lättsamt och var tydlig med det och när @Mallju inte ville det längre så tyckte han det var trist.
Varför skulle han inte vilja hennes bästa, man får väl hoppas att han tycker om henne även om han inte gör det på det sätt hon hade önskat?

Ibland är det inte konstigare än det verkar/personen själv säger. :)

Han sa du vet att jag bryr mig om dig. Han vill mig väl. Han är en snäll kille, sen säger han att han varit deprimerad till och från i 3 år och gått från förhållande till förhållande för att dämpa att han är deprimerad. Att det är nu första gången han är själv och kan ta tag i sina egna problem.

Han sa du vet att jag bryr mig om dig. Han vill mig väl. Han är en snäll kille, sen säger han att han varit deprimerad till och från i 3 år och gått från förhållande till förhållande för att dämpa att han är deprimerad. Att det är nu första gången han är själv och kan ta tag i sina egna problem.
Då tycker jag det är synnerligen klokt av honom att han har varit så tydlig mot dig.
Och jag tycker du är klok som ska älska dig själv istället för att leta vidare.

Som @Petruska skrev tidigare i tråden - tänk intensivt på något annat ett tag så går det över mycket fortare än du tror.

Det tog nyligen slut mellan mig och ex. Första två veckorna gjorde det jätteont men sen går man vidare. Sen kommer det stunder då och då När jag tänker på det.

Men det är avslutat efter mycket kort tid. Det framstår som rätt överdrivet att lägga så här mycket grubbel och analys på något som fladdrade förbi så fort.

Du har ju inte ens varit i närheten av att etablera en vardag med honom. Fortsätt där du var och tänk aktivt på något annat!

Men det är avslutat efter mycket kort tid. Det framstår som rätt överdrivet att lägga så här mycket grubbel och analys på något som fladdrade förbi så fort.

Du har ju inte ens varit i närheten av att etablera en vardag med honom. Fortsätt där du var och tänk aktivt på något annat!
Bara för att en relation har varit kort, behöver den inte vara lätt att komma över
Jag dejtade en kille ett par månader, när det tog (jag gjorde) slut trodde jag att jag skulle dö av brustet hjärta, det tog lång tid att komma över den reaktionen.
Mycket längre än en relation som hade varat 2 år.
Känslor är inte logiska

Bara för att en relation har varit kort, behöver den inte vara lätt att komma över
Jag dejtade en kille ett par månader, när det tog (jag gjorde) slut trodde jag att jag skulle dö av brustet hjärta, det tog lång tid att komma över den reaktionen.
Känslor är inte logiska
Nävisst, men man kan ta sig viast inflytande över hur man hanterar dem.

Att du föll offer för dina känslor vid det tillfället betyder inte att det är den enda möjligheten.

Man hoppas ju innerst inne att han ska inse vad han förlorat. För när vi va ute blev han svartsjuk osv. Men har han inte hört av sig nu lär han inte göra de sen heller. Tror han fatta vinken när jag blocka han på Facebook. Är sjukt jobbigt men får inte gå tillbaka. Orden han sa i fredags som att det aldrig någonsin kommer bli vi tänker jag på när jag känner jag börjar få återfall. Vill ju va me någon som dyrkar mig, och de gör han bara i sängen, inte på andra plan.
En svartsjuk karl är väl ändå inget att ha?!
Speciellt inte om han samtidigt trånar efter sitt ex. Hur många kvinnor vill han ha?

Nävisst, men man kan ta sig viast inflytande över hur man hanterar dem.

Att du föll offer för dina känslor vid det tillfället betyder inte att det är den enda möjligheten.
Det är ofta det som inträffar, när en blir kär
"Att en faller offer för sina känslor"

Att säga till något "get over it" det varade bara två månader
Känns inte helt rättvist mot TS

Det är ofta det som inträffar, när en blir kär
"Att en faller offer för sina känslor"

Att säga till något "get over it" det varade bara två månader
Känns inte helt rättvist mot TS
Intressant att du tycker detta efter hur starkt du uttryckte dig om människor som blev förälskade i vänners ex osv. Då var det bara att behärska sig. Inget snack om att vuxna människor bestämner själva över sina kroppar och känslor :angel:

Känslor är inte logiska

Så kan det förstås vara. Men jag tror att det inte representerar en normalbild. I de allra flesta situationer är det nog ganska så okomplicerat att lämna en så kortvarig relation bakom sig. Två månader är ju bara en blinkning av tid.

Så kan det förstås vara. Men jag tror att det inte representerar en normalbild. I de allra flesta situationer är det nog ganska så okomplicerat att lämna en så kortvarig relation bakom sig. Två månader är ju bara en blinkning av tid.
Jag pratar med mina vänner om precis allt och vi har en väldigt öppen dialog om våra känslor etc. Bland mina vänner finns det både ock. Vissa kommer över en kille på några dagar medan andra tar jättelång tid på sig och det ligger ändå och gnager flera år senare och kan komma upp i diskussion. Jag tror att det är långt ifrån alla människor som kommer över ett 2-månadersförhållande på ett par dagar. Alla är vi olika och det är det som är det fina med oss människor.

Vi har alla rätt till våra egna känslor och vi behöver alla vår egen sorgetid att älta och komma över. Inget är rätt eller fel.

Intressant att du tycker detta efter hur starkt du uttryckte dig om människor som blev förälskade i vänners ex osv. Då var det bara att behärska sig. Inget snack om att vuxna människor bestämner själva över sina kroppar och känslor :angel:
Visst kan en bestämma sig för vem tillåter sig att falla för, killen jag blev kär i, tillät jag mig själv att falla för med hångel, sex romantska träffar etc

En kompis ex hade jag aldrig hånglat med öht
En kompis ex, ser jag som en "bror"

Visst kan en bestämma sig för vem tillåter sig att falla för, killen jag blev kär i, tillät jag mig själv att falla för med hångel, sex romantska träffar etc

En kompis ex hade jag aldrig hånglat med öht
En kompis ex, ser jag som en "bror"

Du skriver själv att känslor är ologiska.
Vad du tycker om en kompis ex är helt orelevant eftersom alla människor inte är lika.

Jag pratar med mina vänner om precis allt och vi har en väldigt öppen dialog om våra känslor etc. Bland mina vänner finns det både ock. Vissa kommer över en kille på några dagar medan andra tar jättelång tid på sig och det ligger ändå och gnager flera år senare och kan komma upp i diskussion. Jag tror att det är långt ifrån alla människor som kommer över ett 2-månadersförhållande på ett par dagar. Alla är vi olika och det är det som är det fina med oss människor.

Vi har alla rätt till våra egna känslor och vi behöver alla vår egen sorgetid att älta och komma över. Inget är rätt eller fel.
Jag tror att det beror helt och hållet på individen

En kompis (lyckligt gift) sa att hon hade hamnat framför sin tonårsförälskelse i kön i mataffären
Han hejade och hon sa att hon blev illröd i ansiktet och började stamma...och bete sig som ett fån...:o
Hon tyckte hela situationen va riktigt pinsam

Inte för att hon fortfarande va kär i killen, utan för att han påminde henne om hur hon hade känt och det va honom hon hade "förlorat"
Hon hade aldrig riktigt kommit över känsla at ha förlorat honom

Du skriver själv att känslor är ologiska.
Vad du tycker om en kompis ex är helt orelevant eftersom alla människor inte är lika.
Självklart skriver jag inte hur alla andra tycker och tänker
Jag skriver hur jag tycker tänker och känner

En kompis ex är toltalt ointressant för mig, han har hamnat i "brorsan facket" han tar du aldrig ur det facket.

Självklart skriver jag inte hur alla andra tycker och tänker
Jag skriver hur jag tycker tänker och känner

En kompis ex är toltalt ointressant för mig, han har hamnat i "brorsan facket" han tar du aldrig ur det facket.

Ändå skriver du "han tar du aldrig ur det facket"....

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V