Att gå vidare

Jag mena inte blåst på de sättet. Utan att det varit obesvarad kärlek. Jag är inte arg på honom. Han har varit ärlig från start, jag planerade inte att få känslor. Han vill vi ska försöka vara vänner men jag kommer inte klara det. Så bättre att avbryta kontakten helt.

Helt klart smartast. Jag är kompis med ett av mina ex men det tog år för oss att ta oss dit (vi hade dock ett "riktigt" förhållande under några år). Vi tyckte väldigt mycket om varandra så det var värt det, från båda håll, men enkelt var det inte.

Har dejtat en kille i 2 månaders tid, vi har sjukt bra sex. De bästa någonsin från bådas håll. Vi pratade dagligen och sågs 1-2 gånger i veckan. Helt plötsligt så säger han vi dejtar inte, vi bara har en kk relation typ, men jag tycker om dig som person och vi har bra sex. Jag tänkte fine kan ju ha de så, win win för båda liksom. Sen börjar han prata om sitt ex han aldrig kommit över att han hade kunnat göra allt för att få tillbaka henne men de kommer inte ske då hon har kille, men verkar som han går och väntar på henne. Helt plösligt började jag må dåligt och mina känslor börja växa för honom då vi passar så bra ihop. Vi var ute tillsammans igår och jag ställer honom mot väggen och säger att jag inte klarar detta mer, varken att va kk eller vänner-jag vill mer. Han säger då han har känslor för mig och jag är flickväns material men de kommer aldrig bli något mellan oss. Just för han ångrar att han gjorde slut med sitt ex. Och för han inte själv mår bra, så han kan inte gå in i något förhållande. Mitt hjärta bara gick i 1000 bitar. Sa jag inte vill ses mer och han säger de är tråkigt för han gillar mig verkligen. Men kan inte utsätta mig för detta.. Trodde hela tiden han skulle ändra sig men de är någon annan i vägen. Någon som varit i en liknande situation ? Hur går man vidare?
Aj, det gör ont ett tag, sen går det över och du träffar någon annan att bli kär i

Bra att du vet vad du vill, är tydlig med att tala om det och är sann mot dig själv

Men , alltså, jag förstår inte problemet. Varför inte bara säga som det är? "Vi vill olika saker och det gör mig ledsen och upprörd att ha kontakt med dig. Så därför låter jag bli och vill att du låter bli att kontakta mig även om jag råkat glömma fler saker. Om jag ångrar mig så hör jag av mig."

Jag förstår dig, för jag har suttit i exakt samma sits. Jag trodde att vi dejtade, han tyckte att vi hade en KK-relation, och han tjatade hela tiden om sitt ex (som det var flera år sen han separerade från) och om att han ville ha tillbaka henne, och han kunde tänka sig att ha en ny flickvän, men om hon ville ha honom tillbaka skulle han gå tillbaka till henne direkt. Oavsett vad. Jag var fruktansvärt ung, fruktansvärt kär och tydligen dum i huvudet som lät honom hållas, jag borde naturligtvis ha sagt upp kontakten med honom när han började yla om exet första gången. (Nu är han ingen trevlig person, och det insåg jag också så småningom, det är givetvis ännu mer surt om människan egentligen är trevlig och bra.)

Man är jätteledsen ett tag, men förr eller senare kommer man faktiskt förbi det. Faktiskt. Det är nog bra att inte ha kontakt med honom om du känner att du blir ledsen av att han hör av sig eller om du ser statusuppdateringar från honom eller vad som helst. Det behöver ju inte vara för alltid, det finns ju inget som säger att ni inte ska kunna ha kontakt och vara vänner längre fram. Du har ju trots allt ställt honom mot väggen, han vet hur du känner, han borde respektera om du ber honom att inte höra av sig till dig för att det bara gör saken värre.

Men , alltså, jag förstår inte problemet. Varför inte bara säga som det är? "Vi vill olika saker och det gör mig ledsen och upprörd att ha kontakt med dig. Så därför låter jag bli och vill att du låter bli att kontakta mig även om jag råkat glömma fler saker. Om jag ångrar mig så hör jag av mig."

Vi träffades ju i fredags var ute ihop och jag sov hos honom vi pratade i timmar. När jag gick på morgonen sa jag att jag nog inte klarar av att ses mer då jag känner mer. Så han vet ju anledningen ska jag behöva skriva de igen? Skrev han kunde kasta klockan inget svar från honom.

Har dejtat en kille i 2 månaders tid, vi har sjukt bra sex. De bästa någonsin från bådas håll. Vi pratade dagligen och sågs 1-2 gånger i veckan. Helt plötsligt så säger han vi dejtar inte, vi bara har en kk relation typ, men jag tycker om dig som person och vi har bra sex. Jag tänkte fine kan ju ha de så, win win för båda liksom. Sen börjar han prata om sitt ex han aldrig kommit över att han hade kunnat göra allt för att få tillbaka henne men de kommer inte ske då hon har kille, men verkar som han går och väntar på henne. Helt plösligt började jag må dåligt och mina känslor börja växa för honom då vi passar så bra ihop. Vi var ute tillsammans igår och jag ställer honom mot väggen och säger att jag inte klarar detta mer, varken att va kk eller vänner-jag vill mer. Han säger då han har känslor för mig och jag är flickväns material men de kommer aldrig bli något mellan oss. Just för han ångrar att han gjorde slut med sitt ex. Och för han inte själv mår bra, så han kan inte gå in i något förhållande. Mitt hjärta bara gick i 1000 bitar. Sa jag inte vill ses mer och han säger de är tråkigt för han gillar mig verkligen. Men kan inte utsätta mig för detta.. Trodde hela tiden han skulle ändra sig men de är någon annan i vägen. Någon som varit i en liknande situation ? Hur går man vidare?
Vill du bryta enligt min strategi, ta bort all kontakt med honom.
Nummer Facebook gemensamma vänner, ja allt !
Och håll dig sysselsatt, ha fullt upp !

Vill du bryta enligt min strategi, ta bort all kontakt med honom.
Nummer Facebook gemensamma vänner, ja allt !
Och håll dig sysselsatt, ha fullt upp !

Man hoppas ju innerst inne att han ska inse vad han förlorat. För när vi va ute blev han svartsjuk osv. Men har han inte hört av sig nu lär han inte göra de sen heller. Tror han fatta vinken när jag blocka han på Facebook. Är sjukt jobbigt men får inte gå tillbaka. Orden han sa i fredags som att det aldrig någonsin kommer bli vi tänker jag på när jag känner jag börjar få återfall. Vill ju va me någon som dyrkar mig, och de gör han bara i sängen, inte på andra plan.

Man hoppas ju innerst inne att han ska inse vad han förlorat. För när vi va ute blev han svartsjuk osv. Men har han inte hört av sig nu lär han inte göra de sen heller. Tror han fatta vinken när jag blocka han på Facebook. Är sjukt jobbigt men får inte gå tillbaka. Orden han sa i fredags som att det aldrig någonsin kommer bli vi tänker jag på när jag känner jag börjar få återfall. Vill ju va me någon som dyrkar mig, och de gör han bara i sängen, inte på andra plan.
Nej det är inte alls säkert att han inser vad han förlorat.
Tyvärr behöver du inte vara något särskilt för honom, eller så är du det.
Men räkna inte med detta.
Jag ha dumpat flera ex som jag tyckt om men inte längre varit kär i och om de skulle hålla på som du gör nu hade jag bara tyckt himla synd om dom.
Han sa ju det kommer aldrig bli vi, lev efter det och gå vidare.
Det är svårt och gör ont.
Men det är värre att fortsatta ses.

Man hoppas ju innerst inne att han ska inse vad han förlorat. För när vi va ute blev han svartsjuk osv. Men har han inte hört av sig nu lär han inte göra de sen heller.
Men skit i vad han vill. Det spelar ju ingen roll vad han vill, för just nu är han inte kapabel att ge dig det ändå. Du vill ha en man som dyrkar dig och då är det uppenbart att denna inte är mannen i ditt liv. Det är absolut jättejobbigt att känna sig ratad och att känna att man inte duger, men många kvinnor gör tyvärr felet att vi lägger makten i händerna på mannen, att han ska få bestämma ifall det blir någonting eller inte. Men skit i vad han vill, för det viktiga här är ju vad du vill. Återta makten i dina egna händer!!

Du har ju fått bra råd, bryt och gå vidare. Men jag fattar inte riktigt varför det är viktigt att han ska förstå vad han förlorat? Lägg det bakom dig och fundera inte mer över hur han känner om saken. Är mitt råd.

Nej det är inte alls säkert att han inser vad han förlorat.
Tyvärr behöver du inte vara något särskilt för honom, eller så är du det.
Men räkna inte med detta.
Jag ha dumpat flera ex som jag tyckt om men inte längre varit kär i och om de skulle hålla på som du gör nu hade jag bara tyckt himla synd om dom.
Han sa ju det kommer aldrig bli vi, lev efter det och gå vidare.
Det är svårt och gör ont.
Men det är värre att fortsatta ses.
Vad menar du med att hålla på som jag gör? Ber om råd bara. Har inte någon kontakt med honom mer. Men klart de är jobbigt då vi pratade varje dag och nu ingenting. Men ja, livet går vidare. Kanske kan va vänner i framtiden då han är en väldigt bra person och vi har pratat mycket om Djupa saker och har mycket gemensamt i vår uppväxt. Men måste först komma över honom och släppa mina känslor

Vad menar du med att hålla på som jag gör? Ber om råd bara. Har inte någon kontakt med honom mer. Men klart de är jobbigt då vi pratade varje dag och nu ingenting. Men ja, livet går vidare. Kanske kan va vänner i framtiden då han är en väldigt bra person och vi har pratat mycket om Djupa saker och har mycket gemensamt i vår uppväxt. Men måste först komma över honom och släppa mina känslor
Att du grubblar :)
Man behöver inte vara vän med alla, skälv tycker jag de är ganska töntigt detta med åh vi har knullat och pratat djupt vi måste kunna bli vänneri framtiden.
Nej man måste inte bli vän man kan bryta bara.

Att du grubblar :)
Man behöver inte vara vän med alla, skälv tycker jag de är ganska töntigt detta med åh vi har knullat och pratat djupt vi måste kunna bli vänneri framtiden.
Nej man måste inte bli vän man kan bryta bara.

Fast, han vet ju inte om att TS grubblar, alltså är det ju inget han "lider" av.
Varför är det töntigt att önska att man någongång skulle kunna vara vän med någon som man tycker att man har klickat bra med? Att önska att det kunde vara så betyder ju inte att man anser att det måste vara så, eller ens att man tror det kommer bli så någongång.

Fast, han vet ju inte om att TS grubblar, alltså är det ju inget han "lider" av.
Varför är det töntigt att önska att man någongång skulle kunna vara vän med någon som man tycker att man har klickat bra med? Att önska att det kunde vara så betyder ju inte att man anser att det måste vara så, eller ens att man tror det kommer bli så någongång.
Nej jag menar ju just de. Hon grubblar. Inte han.
Nej man får tycka vad man vill jag tycker det är hysteri över att man ska bli vänner.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V