Att gå vidare

plus att man borde tänkt på om man var färdig med exet innan man börjar inleda nåt med nån ny, men det är jag det. Folk tänker ju väldigt olika kring relationer.
Visst gör de, men väldigt få fungerar väl ändå som maskiner? För det låter som en robot det du beskriver: "Är jag klar med exet? If ja, go to, if nej, go to" osv.

Jag menar att han hade valet relation eller ingen relation. Nu ville han inte ha en relation, så då valde han ingen relation. TS var ju uppenbarligen öppen för båda alternativen. Så han kunde välja, och då gjorde han det. Det är ju inte synd om honom för att han själv väljer bort en relation han inte vill ha.

Att han har gjort fel som inte valde relation har jag inte sagt. Det verkar olämpligt att ha en parrelation där den ene är kär men inte den andre. Personligen skulle jag i TS skor förmodligen tycka det var lite lamt att inleda en relation och efter ett par månader komma på att nej, vid närmare eftertanke är jag fortfarande kär i mitt ex så jag kan inte känna något för dig, men gärna sex och vänskap för all del. Jag hade tyckt att det var att ha kakan och äta den, plus att man borde tänkt på om man var färdig med exet innan man börjar inleda nåt med nån ny, men det är jag det. Folk tänker ju väldigt olika kring relationer.
Vem går in i en relation om man inte vill det?
Vem har alltid klara tankar?
Vem vet alltid genast vad den vill och tycker och känner?

Nä, jag tycker att den här historien inte har någon syndabock. Tycker att det är en vanlig mänsklig (men tråkig) historia där inte båda har samma känslor, förhoppningar och inställning.

Nä, jag tycker att den här historien inte har någon syndabock. Tycker att det är en vanlig mänsklig (men tråkig) historia där inte båda har samma känslor, förhoppningar och inställning.
Jag håller med dig. Det är ju såhär livet är! Det finns inga rätt eller fel när det kommer till känslor, det är ju som det är liksom.

Jag kan tycka att det var bra att han var sann mot sig själv och ärlig mot ts som berättade hur det låg till istället för att låta henne tro att det fanns mer än det fanns från hans sida. Det är respekt. Långt ifrån alla människor är ärliga mot sig själva eller mot andra.

Jag håller med dig. Det är ju såhär livet är! Det finns inga rätt eller fel när det kommer till känslor, det är ju som det är liksom.

Jag kan tycka att det var bra att han var sann mot sig själv och ärlig mot ts som berättade hur det låg till istället för att låta henne tro att det fanns mer än det fanns från hans sida. Det är respekt. Långt ifrån alla människor är ärliga mot sig själva eller mot andra.
Ja, exakt så. Det är ju tråkigt att TS känner sig ledsen över hur relationen blev. Men det är ett skolboksexempel i ärlighet. Tänk om alla var så ärliga mot sig själva. Och andra.

Du skrev att TS i framtiden kommer att undra varför hon la så mycket tankekraft på nån som inte ville. Svaret på det kändes ganska självklart, jag tror inte TS behöver undra. Hon la tankekraft för att hon blev kär, och tyvärr är det inte alltid möjligt att stänga av sina känslor för att de inte är besvarade.
Ja, hon säger att hon är kär och nej det går inte att stänga av känslor hur som helst. Men det är även rätt vanligt att undra över varför man lade ner så mycket tankekraft när brytningen var ett faktum vid någon som sagt sig inte vilja mer. Det betyder inte att hon senare kommer gå att älta att hon inte släppte honom direkt, men konstatera att han var ju inte särskilt viktig egentligen så lidandet kan kännas onödigt i efterhand.
Vad är det att haka upp sig på undrar jag?

Ja, exakt så. Det är ju tråkigt att TS känner sig ledsen över hur relationen blev. Men det är ett skolboksexempel i ärlighet. Tänk om alla var så ärliga mot sig själva. Och andra.
Även jag reagerade på att den här killen verkar ärlig på ett väldigt schyst sätt. Vilket förstås gör det än värre för TS, det finns ingen skitstövel att vara förbannad på.

Även jag reagerade på att den här killen verkar ärlig på ett väldigt schyst sätt. Vilket förstås gör det än värre för TS, det finns ingen skitstövel att vara förbannad på.
Åh ja! En treårig relation med vad som visade sig vara en praktrövhatt gick betydligt fortare att komma över än en halvårslång relation med en toppenkille där vi bara hade olika starka känslor. :)

Sen tänker jag också gick jag för fort fram? Skulle jag låtit oss träffats längre och inte börjat babbla om känslor ..

Jag kan berätta att back in the day hamnade jag i exakt samma situation som du. Var ihop med en kille där allting klaffade, men han sörjde ett ex och ville att hon skulle komma tillbaka. Vi gjorde slut för att jag inte orkade med hans tvetydiga känslor. Gjorde så jävla ont, alla brustna-hjärtan sånger på radion handlade om mig i minst ett halvår. :cry::cry::cry:

Utfallet: han blev ihop med exet igen ett tag, det funkade inte, hon dumpade honom, han kom tillbaka och ville vara med mig igen, men då hade jag redan träffat en ny och sa nej. "Den nya" har jag nu levt med i 30 år.

Move on, hur ont det än må göra. Det är inge kul och inge bra för ens självförtroende att vara ihop med någon som egentligen vill vara med någon annan. Hitta någon som gillar dig bäst.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V