Sv: Att få beviljat snitt...? (Långt)
Men jag menar inte de som har en verklig förlossningsrädsla, eller har medicinska skäl, utan dom som bara INTE VILL.
Jag ville inte ramla och totalkracha armbågen, men när jag gjorde det är jag väldigt tacksam över sjukvården.
Rökare är det ju redan diskutioner om, och missbruk är väl klassad som sjukdom numera.
Det är detta eviga JAG VILL INTE som jag ifrågasätter.
De är mycket vi inte vill, men ändå måste. En graviditet är 9 månader, en förlossning i värsta fall några dagar, men ett föräldraskap är för livet.
Nu när jag sitter och tänker efter så känner jag bara ett fåtal som fått kejsarsnitt, 3 för rädsla, och en för havandeskapsförgiftning, sen... De finns säkert fler, men jag kommer inte på några.
Kan det vara så att det blir mer "poppis" i vissa delar av landet? eller beviljas färre KS i västerbotten?
Jösses va många slappa/förstörda fi**or jag måste ha i min omgivning om de var så vanligt efter en vaginal förlossning.
Jag la mej inte i denna tråd för att skuldlägga någon, utan bara med frågan vad pengarna verkligen ska användas till?
Den dagen jag ligger på hjärtintensiven vill jag inte veta att pengarna tagit slut pga att kvinnor inte VILL föda barn.
* Jenny *