Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exteriör är ju så mycket!
Halsansättning, hur bogen ligger, korset, hur hästen är vinklad, benställning osv osv .... det går säkert att googla fram forskning på de olika områdena!
Hör med SH? Dom kanske har.
Jag tycker det känns ganska självklart att en god exteriör hör ihop med bra hållbarhet.
Har du kollat boken "Hästens exteriör: Prestation och hållbarhet"?
det har med all säkerhet o göra med hästens hållbarhet o göra. Men en faktor som påverkar mkt mer är ryttaren..
Jag googlade lite snabbt på : "hästens exteriör prestation hållbarhet" och det kom en radda med både bokförslag samt studentarbeten med källhänvisning så nog finns det stöd för påståendet.
Läste första länken och där finns även hänvisningar relaterade till andra länkar till höger som kanske kan vara intressanta (har inte läst dom)
http://www.hippson.se/artikelarkivet/avel/exterioren-paverkar-bade-ridbarhet-och-hallbarhet.htm
knapplån jag vet att det iallafall tidigare fanns en kurs på Högskolan i Halmstad i Hästens biomekanik. Det kanske finns någon information den vägen?
det har med all säkerhet o göra med hästens hållbarhet o göra. Men en faktor som påverkar mkt mer är ryttaren..