Fast det där behöver man inte vara bosatt på en ö för att fundera på.
Jag bor i Småland, mellan Kalmar och Nybro. .
Och jag som har trott att du bor i Skåne ameo utan istället bor du bara några mil norr om mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det där behöver man inte vara bosatt på en ö för att fundera på.
Jag bor i Småland, mellan Kalmar och Nybro. .
Nej vissa saker klarar inte distriktet av att lösa. Absolut. Men hur ofta inträffar de, och hur ofta nattetid? Inte ofta vill jag påstå.
Kanske för att det helt enkelt är väldigt sällan man råkar ut för såna grejer, oavsett var man bor. Kanske för att inte överdriva riskerna.Det har jag heller aldrig påstått? Varför inte svara på frågan om man kan eller strunta i att svara om man inte kan svaret?
Kanske för att det helt enkelt är väldigt sällan man råkar ut för såna grejer, oavsett var man bor. Kanske för att inte överdriva riskerna.
Jo om man har båt.Fast du kan ju köra, det kan man ju inte om man bor på en ö.
Jo det är ju trevligt att kunna.Jag vet inte hur ni gör men jag och min sambo gillar att göra saker tillsammans.
En stor TV eller hemmabio löser ju den biten.Eller skit i bion och titta på Netflix
Kan rekommenderas för någon som vill bo lättåtkomligt med bil nära många möjligheter till service.Nån som längtar till fastlandet och vill flytta? Jag kan ta över boendet på ön typ igår.
Men så är det ju på många ställen i Sverige utan att vara på en ö.Räkna med minst 6 timmar vilket är alldeles för långt för en sjuk/skadad häst.
Mina vänner på Gräsö hämtade med egen båt om det var så bråttom.Många av öarna har ju hästgårdar, hur gör man med veterinärvård mitt i natten?
Nära Ultuna, Mälaren Hästklinik och Strömsholm så behövs ju inte lika mycket utrustning.Då har dina distriktsveterinärer mer utrustning än våra.
Så kan det vara på landet också helt utan någon ö.Men ute på ön kanske det inte går att åka någonstans alls pga vädret.
Jag är ju van vid planering så mina projekt strandar inte om det fattas nåt och tar en vecka (eller 6 veckor från Kina) att få hem Jag har ju kört långtidsplanering hela livet så jag är van att inte kunna få allt "igår", typ.Det är också en livsstil.Kan rekommenderas för någon som vill bo lättåtkomligt med bil nära många möjligheter till service.
Man löser problemen under resans gång helt enkelt och det finns öar där man tar helikoptern för att veckohandla och den kostar inte mer än bussen i stan mellan förorten och city.Jo om man har båt.
På samma sätt som om man har bil.
En av de (då 2) bofasta familjerna på nämnda Bohus Malmön hade egen båt på den tiden jag var där om somrarna.
Den enda bofasta familjen på Hästholmen (utanför Vaxholm) hade när jag var barn en egen svävare för att ta sina barn till skolskjutsen med.
Men ditt ställe är ju egentligen perfekt för någon som vill ha allt igår.inte kunna få allt "igår", typ
Ja 15 minuter till Biltema, Coop forum, Burger King och resten av utbudet och 45 minuter till Eskilstuna, Norrköping och Nyköping, mitt i smeten alltså, plus en hektar stor tomt med grannar som inte bryr sig i vad som händer men är supertrevliga samt en byggvaruhandel på gångavstånd.Men ditt ställe är ju egentligen perfekt för någon som vill ha allt igår.
Nära till massor.
Kan inte bli bättreJa 15 minuter till Biltema, Coop forum, Burger King och resten av utbudet och 45 minuter till Eskilstuna, Norrköping och Nyköping, mitt i smeten alltså, plus en hektar stor tomt med grannar som inte bryr sig i vad som händer men är supertrevliga samt en byggvaruhandel på gångavstånd.