Att bo på en liten ö?

Jag hade en hund som blev ormbiten i nosen och munnen.
Vi var då på en ö långt ut i skärgården men ringde färjetrafiken och förklarade läget och de höll bägge färjorna åt oss och vi fick ställa oss i mittenfilen längst fram i fören för att komma av först.

Fast du kan ju köra, det kan man ju inte om man bor på en ö.
Jo om man har båt.
På samma sätt som om man har bil.
En av de (då 2) bofasta familjerna på nämnda Bohus Malmön hade egen båt på den tiden jag var där om somrarna.
Den enda bofasta familjen på Hästholmen (utanför Vaxholm) hade när jag var barn en egen svävare för att ta sina barn till skolskjutsen med.

Jag vet inte hur ni gör men jag och min sambo gillar att göra saker tillsammans.
Jo det är ju trevligt att kunna.
Men om man har djur och barn så kan det bli mer bök än att det är värt det.
Särskilt om man bor bortom kommunikationer.

Men det är ju ett val som man gör där.
Lägenhet i stan och hästarna inackorderade löser ju det.

Då har dina distriktsveterinärer mer utrustning än våra.
Nära Ultuna, Mälaren Hästklinik och Strömsholm så behövs ju inte lika mycket utrustning.
Min gård i Uppland har 20 min till Ultuna, 20 min till Mälaren Hästklinik och någon timme till Strömsholm.
I det läget så är det lättast att åka in.

Kan rekommenderas för någon som vill bo lättåtkomligt med bil nära många möjligheter till service.
Jag är ju van vid planering så mina projekt strandar inte om det fattas nåt och tar en vecka (eller 6 veckor från Kina) att få hem Jag har ju kört långtidsplanering hela livet så jag är van att inte kunna få allt "igår", typ.Det är också en livsstil.

Jo om man har båt.
På samma sätt som om man har bil.
En av de (då 2) bofasta familjerna på nämnda Bohus Malmön hade egen båt på den tiden jag var där om somrarna.
Den enda bofasta familjen på Hästholmen (utanför Vaxholm) hade när jag var barn en egen svävare för att ta sina barn till skolskjutsen med.
Man löser problemen under resans gång helt enkelt och det finns öar där man tar helikoptern för att veckohandla och den kostar inte mer än bussen i stan mellan förorten och city.

Men ditt ställe är ju egentligen perfekt för någon som vill ha allt igår.
Nära till massor.
Ja 15 minuter till Biltema, Coop forum, Burger King och resten av utbudet och 45 minuter till Eskilstuna, Norrköping och Nyköping, mitt i smeten alltså, plus en hektar stor tomt med grannar som inte bryr sig i vad som händer men är supertrevliga samt en byggvaruhandel på gångavstånd.

Ja 15 minuter till Biltema, Coop forum, Burger King och resten av utbudet och 45 minuter till Eskilstuna, Norrköping och Nyköping, mitt i smeten alltså, plus en hektar stor tomt med grannar som inte bryr sig i vad som händer men är supertrevliga samt en byggvaruhandel på gångavstånd.
Kan inte bli bättre :)

Hur många hästkliniker har öppet dygnet runt? Bor själv mellan Göteborg och Kungsbacka och har Helsingborg som närmast tror jag med 20 mil dit, fördelen är att det bara är 2 km från stallet till E6 motet sedan ingen aning hur långt från motet till kliniken.

Börjar fundera på om jag är onormal! Jag bor 5 minuters gångväg från centrum och har varit på bio 1 gång på ett flertal år. Ska man göra sånt som att gå på bio, äta ute eller gå på krogen ofta? Jag hade nog passat bättre ute på en ö än inne i centrala Västerås...

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 033
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 264
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 118
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka