Att amma eller inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att amma eller inte...

Hoppas det har gått över,man kan ju aldrig göra mer än sitt bästa och att försöka.:bump:
 
Sv: Att amma eller inte...

Kände själv obehag inför att jag skulle amma pga att jag är mycket "pryd" och inte vill visa mina bröst för andra - dessutom kändes det extremt konstigt att ett barn skulle ligga och suga på mina #kärlekskuddar" :smirk: .
Men när sonen väl var född var det den naturligaste sak i världen att han skulle amma! Däremot är jag fortfarande pryd efter 5 månader, har alltid med mig en amningsfilt när jag är med andra än min sambo och slänger den över barn och bröst så ingen jag känner har sett minsta skymt ens av huden på mina bröst. Det funkar kanonbra, kan mha filten sätta mig nästan var som helst och amma. Att pumpa ur bröstmjölk som pappan ger på flaska då jag rider eller är borta av andra skäl fungerar också jättebra. Är glad och stolt att min son är uppfödd på enbart bröstmjölk, att jag haft sån tur att det fungerat för oss.
För mig är det självklart att ett människobarn i första hand ska födas upp på människomjölk och inte på komjölk - när man kan få detta att fungera. Självklart är det kanon att mjölkersättning finns just som ersättning för när amning inte fungerar.
ps Är själv inte ammad som baby och blev både frisk och (relativt;) ) smart ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 667
Senast: gammalek
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 767
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp