Sv: Att amma eller inte...
För mig är amma lika naturligt som att föda, vara gravid och tillveka
Jag skulle aldrig kunna bestämma mig innan barnet är fött om jag tänker amma eller inte.
Jag tänker amma mitt barn för barnets skull och för att få närhet och ge förtroende, för barnet ska få mat och genom mjölken få hjälp med imunförsvar, få "mina bakterier" osv osv osv.
Sen vet ju inte jag nu, om jag ens kan amma, det funkar inte för alla och man vet inte vad som händer vid förlossningen.
För mig känns det mer ok att visa en bröstvårta för BM och dessutom kunna ha full kontroll på allt runt ikring (Det är ju inte direkt så att man poserar som ett mitt uppslag i aktuellt rapport) än att ligga med benen uppdragna och veta att BM sitter där nere någonstans och tittar mig rakt upp i arslet!
Dessutom tycker jag själv inte att man är speciellt vaker ner till när det kommer ut en bebis som har ett huvudomfång på 30 cm!
Det är lite trist att så många gärna skaffar barn, men inte tänker göra det vi har våra bröst till!
Det är som om det går en trend att visa upp en gravidmage och sen en 2-3 månaders bebis, det som händer där imellan kan någon annan göra.