Snurrfian
Moderator
Sv: Att amma eller inte...
Fast det där måste vara väldigt svårt att avgöra på uppvaket... Elin är ju född med snitt och när jag hamnade på uppvaket var jag nog i ganska så rejält chocktillstånd och hade väldigt svårt att greppa att jag faktiskt hade fått barn så nej jag grät inte efter mitt barn... När jag äntligen fick komma ner till BB så fick jag hålla mitt barn typ 20 min innan BM tog Elin och tyckte att jag skulle försöka sova... Det var standard förfarande på BB, så det var nog inte förrens dagen efter som jag verkligen fick möjlighet att "ta in" min barn och hade någon delat på oss efte det så hade jag nog gråtit efter mitt barn.
Men att döma någon efter deras beteende på uppvaket känns väldigt vagt...
KL
på mitt jobb (uppvaket)så ser vi många snittade mammor. När BM kommer med bebis och pappa så är det väldigt intressant att se hur de bemöter varandra. Ibland så ligger mamman och gråter av saknad av sin bebis och ibland ser det ut osm om hon helst av allt inte vill veta av dem. Av de som ligger hos oss som jag hunnit se så är det 99% som tar sitt barn till bröstet direkt, övriga 1 % ser väldigt ointresserade ut av sitt barn. Där är det pappan som står för all beröring.
I djuraveln så pratar vi brett o vitt om att ta ur stoet/tiken ur aveln för att denne inte tar åt sig ungen och diar den som det ska vara. Visst är det en rättighet att få barn men även en egoistisk rättighet mot barnet. Jag har svårt att se varför man inte vill ge sitt barn den bästa början med närhet, bröstmjölk OM MAN KAN!
OT
Jag har själv 4 barn som ammats till 9 mån ålder då de själva valde maten istället.
Fast det där måste vara väldigt svårt att avgöra på uppvaket... Elin är ju född med snitt och när jag hamnade på uppvaket var jag nog i ganska så rejält chocktillstånd och hade väldigt svårt att greppa att jag faktiskt hade fått barn så nej jag grät inte efter mitt barn... När jag äntligen fick komma ner till BB så fick jag hålla mitt barn typ 20 min innan BM tog Elin och tyckte att jag skulle försöka sova... Det var standard förfarande på BB, så det var nog inte förrens dagen efter som jag verkligen fick möjlighet att "ta in" min barn och hade någon delat på oss efte det så hade jag nog gråtit efter mitt barn.
Men att döma någon efter deras beteende på uppvaket känns väldigt vagt...