Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är skodd med aluminiumskor fram och vanliga järnskor bak.
Efter knäledsinflammation HF och ryggproblem sommaren 2011 gjordes en utredning och bl a höghastighetsfilmades Siglo både utan skor, med vanliga järnskor och med aluminiumskor. Klinikhovis och vet kom då fram till att det bästa för honom var alu-skor runt om men min hemmahovis vill bara sko med alu-skor fram (han skodde en annan häst som slet ner sina alu-skor bak för snabbt så då ville han inte sko min med det heller).
Mycket intressant med höghastighetsfilmningen (laddar just ner den på Internet så jag kan länka till den sen )
Han är skodd med aluminiumskor fram och vanliga järnskor bak.
Efter knäledsinflammation HF och ryggproblem sommaren 2011 gjordes en utredning och bl a höghastighetsfilmades Siglo både utan skor, med vanliga järnskor och med aluminiumskor. Klinikhovis och vet kom då fram till att det bästa för honom var alu-skor runt om men min hemmahovis vill bara sko med alu-skor fram (han skodde en annan häst som slet ner sina alu-skor bak för snabbt så då ville han inte sko min med det heller).
De bra hovisarna håller folk hårt i o sällan tar de nya kunderJa det är ett problem detta...de hovisar som är extremt duktiga och har den högsta utbildningen som står att få i Sverige samt rent allmänt är naturbegåvningar när det gäller hantverk, bör ju kunna ta lite mer betalt än kallknackarna utan vidareutbildning. Kunderna som inte fattar bättre väljer då ibland hovis efter priset (det händer faktiskt att folk är så korkade) och undrar sedan varför skorna ramlar av efter två veckor eller varför det inte ser ut som det ska (som i ts fall)
Om den har skapat ett överben vilket tar tid så har den nog avlastat vf mer eller mindre synbart o nu visar det sig i hoven.Har haft honom 5,5 år och han har inte varit långvarigt halt i min ägo . Har haft ett rejält överben VF (2010) då var han halt, men det behandlades och är sedan dess ok. I övrigt är den enda hältan han haft i samband med knäledsinflammationen HF förra året.