Sv: Åsikter om denna skoning
Hästen heter Siglo med S.
Sorry, my mistake...
Han är inte extremt inåttåad. Inåttåad javisst, men inte extremt som syns på filmen,.
Ok, inåttåad...fast jag jag kan tydligt minnas att vi båda stått och tittat på hans fötter och mer eller mindre gapat...
Innan hästen släpptes på bete kommenterade du själv att han hade understuckna trakter på höger fram.
Japp, det har han haft sedan jag började faktiskt, som jag skrev, i detta fallet prioriterade jag en hel hov efter allt plastelände
I måndags, 6/8 var tid bokad 12.00. Kl 12.20 messade jag och frågade om du snart var hos oss. Därefter ringde du och sa att, var det inte på onsdag? Jag svarade att 6/8 stod väl också i din almanacka och då fick jag till svar att du stod och plastade en hov och hade en akut hälta och det var inte ditt fel att hästar blev halta. Nej, men att höra av sig hade varit bra....
Jag hade INTE bokat fel...det fanns komplikationer som jag inte rådde över, glömde klockan i stressen. När jag såg ditt mess kontaktade jag dig omg, och frågade om jag kunde flytta din tid till onsdag. Anledningen var helt enkelt att jag prioriterade hästar med smärta, vilket jag även har gjort med Sigge vid minst ett tillfälle, dvs låtit annat vänta och kört till dig asap
Ja, vi stod och väntade i stallet, med hästarna inne för att du skulle komma, vi har alla andra saker att göra i livet än att vänta på hovslagaren. Att du kom samma dag borde vara självklart, det var du som missat. Vi andra fick ändra våra planer....
Ja, och det var jag uppriktigt ledsen för. Jag bad dig om ursäkt redan på telefon. Jag fick också ändra mina planer för kvällen...
Det är visserligen inte detta som får mig att byta hovslagare, och att jag ville se OS när du kom och slog på en tappsko på en av mina inackordering är också min ensak, då var min häst redan skodd enligt fotona.
Jo, visst är det så. Jag är bara så ledsen/besviken/arg över att jag aldrig blivit öht tillfrågad om skoningen innan den basuneras ut på nätet. Om du nu var kritisk och/eller undrade om nåt var det ett utmärkt tillfälle att ta upp saken, men du sa inte ett pip om det...
Jag kan nämna att jag vid tidigare tillfälle bett dig att lägga ut skorna mer vilket du inte gjort samt att du valt att ej sko med aluminium bak vilket var rekommenderat.
Har du kvar alu skorna som satt på efter klinikskoningen? Kommer du ihåg vad jag sa om kraschade trakter och tunn alu sko? I övrigt så är min uppfattning att det var framfötterna i första hand klinikhovis var bekymrad över för tunga beslag.
Vad det gäller utläggen, vilken hov då? Enligt någon av mina belackare här var den utflutna skodd med utlägg, då skulle det vara bockhoven då. Jodå men det fick lov att vänta lite tills det finns lite vägg. Bad call kanske. Jag skulle kanske skurit rent fullständigt och plastat hela igen...men jag bedömde den skulle klara sig bättre utan plast och risken att plasta in röta
Jag har fått svar på mina frågor och inte hängt ut dig som hovslagare, att du ger dig till känna är upp till dig. Nu lägger jag ner min aktivitet i denna tråden,.
Nej, du har inte hängt ut mig, jag valde själv att stå för mitt arbete, precis som jag gjort om du hade tagit upp det med mig direkt. Jag hoppas verkligen inte att jag som yrkesman/person ger intryck att jag inte kan/vill motivera/diskutera det jag gör.
Jag har lärt mig en läxa, hädanefter blir det att tydligt klargöra hur vi ska ha kund/hovis relationen bland mina kunder
/Sigges fd hovis - något kantstött, trött och ledsen, som hoppas det kanske finns någon häst som uppskattar det han gör