Tack för att du står upp för sjukskrivna.
Folk som inte varit där själv förstår inte hur det är och vad som krävs för att bli sjukskriven. Jag har ju fått några vänner och bekanta som jag träffat på psyk och andra såna relaterade tillställningar, och det finns inte nån av dom som inte vill komma tillbaka till ett vanligt liv igen. sen kan det kanske förekomma men det är inte en lätt process att få ut någon ersättning. Samt att skulle man då bli påkommen så blir man återbetalningsskyldig. Det tror jag inte nån vill riskera för att bara gå hemma och dra fötterna efter sig hela dagarna.
Jag gör det så gärna iom att jag har ork till det nu mer. Och jag vet hur det är att vara där.
Det är ju ingen rolig tillvaro att hanka sig runt precis. För det är ju det man gör på de pengar man får. Om man har tur och får vård och mediciner som går under högkostnadsskydd. Annars kan det bli så att man inte ens har råd med det.
Att kunna jobba, klara sig själv, träffa folk, känna att man bidrar mer på annat sätt och dessutom ha råd att spara lite, göra lite skoj saker etc är ju något nästan alla vill tror jag. Känslan av att klara sig själv och känna friheten i det är ju något de flesta av oss har inprogrammerat att sträva efter.