Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tabasco!!@Ackio Kolla du upp din häst... Alltid bäst att få veta något konkret än att gå och oroa ihjäl sig och inbilla sig saker.
I allra bästa fall finns det inget att hitta .
Jag sliter mitt hår för min hästs täcken blir sönderbitna i hagen...
Sista täcket (Amigo som satt som ett smäck) höll i två (!) dar.
Jag har lagt ut granar i hagen och fodrar en extra gång i hagen bara för att minska "bustiden". Men inget hjälper...
Han kommer att få gå nakenfis så fort det blir liite varmare.
Kanske är värt att testa!Tabasco!!
Jag köpte skittäcken billigt beggade. Kladdade in i tabasco och tog inte många dagarKanske är värt att testa!
Jag blir ruinerad som det är nu.
Håller verkligen tummarna att det vänder snart....Svallkött, var och svullnad men ingen feber *ppeppar peppar* promenerar ihjäl mig. PPratade med veterinären och vi kämpar lite till och försöker slippa gå in med antibiotika igen.
Ang. blod ser det oftast värre ut än vad det är. Det ryms mycket blod i en hästkropp :P Mindre kul med sår! Får hålla tummarna för att det inte blir lymfangit av det. Förra hästen fick lite lätt lymfangit av mugg när hon stod i sjukhage precis innan hon fick kolik och fick tas bort, det blir ju extra jobbigt eftersom hon inte fick motioneras, svullnaden gick ju ner när hon rörde sig lite.
Hovslagaren var ju här förra veckan och ärligt talat så tycker jag att hovarna blev asfula på ena hoven ser skon ut att vara en storlek för liten och hoven sticker ut några mm på insidan, de andra verkar vara lagom men i min mening har han verkat lite väl hårt och låtit tån vara ganska lång.. När han gjorde förra hästens hovar blev de alltid jättefina, hon hade väldigt dåliga hovar som trasade sönder lätt och visst kunde han ta lite väl hårt ibland på henne med men nu är det fullblodshovar som ska fixas och då tycker jag att han borde vara extra noggrann. Xanthus har (hade?) väldigt fina hovar för att vara fullblod så det känns tråkigt att han var så slarvig.. Hovis hade även en hel del förutfattade meningar om fullblod och han var snabb med att tala om alla fel han kunde om rasen... Tråkigt!
Har en ny hovis på ingång som vi ska prova, nackdelen är att han är äldre och kanske inte jobbar så många år till och han var inte säker på att han ville sko ett fyra årigt fullblod för han var rädd för att han kanske skulle skada sig nu när han är så gammal, men vi ska prova med honom annars får vi se oss om efter en ny..
Igår var han lite varm i hoven som jag tycker skodde slarvigast så han fick vila men idag var den kall igen så det kan lika gärna varit så att han brallat i hagen igår. Idag gick jag med honom en kvart, travade även en liten bit och han ömmade ingenting iallafall.