Jo jag har ponnyn kvar, och tur är väl det... Hon är helt underbar att hålla på med på alla plan så det är skönt att kunna falla tillbaka till henne. Men jag vet ju hur Balder är så jag brukar samla allt tålamod jag äger och ta honom först de dagar han ska gå. Blir det då som igår när allt går skit har jag inget humör till att ta ut ponnyn sen, så då blir hon eftersatt för att han har bråkat. Jag sålde ju 10an som också är helt underbar att pyssla med och rida och kvar blev den här bulldozern... Jaja. Bita ihop och komma igen. Han är ju väldigt söt iaf.
Jag har funderat många gånger på att skicka iväg honom. Men det är så många gånger jag pratat med en kompis som har Nordsvenskar (mest när det kommer till körningen) som bara sagt "äh, det är inget fel på den där hästen, klart du kan göra det själv". Då känner man sig bara dålig som går runt och vill skicka över problemet på nån annan. Så tänker man att äh, jag fick ju till dom andra till fina ridhästar, varför kan inte Balder bli det då? Också har jag gått i de banorna. Nu ska han bli ridhäst istället, skit i körningen. Men när han inte ens kan acceptera att gå långsamt, det är ju inte direkt raketforskning jag försöker få honom att göra. Jag vill bara att han ska gå lugnt, inte pinna på i 170. Men då blir han arg. Suck... Det känns aldrig motiverande och roligt att gå ut och jobba med honom, bara motigt.
Jag tar en paus med honom tills efter tandis. Så kanske det känns roligare sen.
Ja,själva inkörningen är jag helt 100 att du fixar själv,men tänkte mer till nån som kan lösa problemet att han vill döda allt det nya,nån som är van att lösa sånna problem,för det är ju där problemet ligger. Inser han bara att den stilen inte funkar så kanske det går bättre i allt annat? Finns en helt underbar problem lösare här i Dalarna,men det kanske blir för långt,annars så kan jag verkligen rekommendera henne. Jag hoppas det blir bättre efter tandis dock. Tycker många hästar varit lite knäppa den här vintern faktiskt,får hoppas det blir vår och sommar snart så dom kanske landar igen.