I övrigt ser jag redan skillnad på ryggen!
Åt det positiva hållet antar jag, därav gillandet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I övrigt ser jag redan skillnad på ryggen!
Japp!Åt det positiva hållet antar jag, därav gillandet.
Jag fick nåt medel av veterinären att dutta på (imaverol tror jag det var) med men det självläker ju också efter ett tag om man inte behandlar. Till mig köpte jag nåt antisvampmedel på apoteket. Fick även roa mig med att tvätta all utrustning varmt och/eller med virkon.Angel: Okej. Är det nån salva man har på ringormen eller hur gjorde du?
@MattiZ Tråkigt att mista er men skönt det känns så bra!
Uppdatering idag med Efter gårdagens rodeo som egentligen inte blev någon motion överhuvudtaget och eftersom det vräkte ner i förmiddags, fick primadonnan följa med syrrans ponny till ridhuset. För första gången lastades hon i mörker, men hon traskade på helt obekymrat. Guld värt att ha tränat lastningen som föl inte minsta stress eller oro. I ridhuset har vi kikat runt i sedan hon var tre år och i våras fick hon löshoppas där, men att ridas var lite värre. De första 5 min var som gårdagen: kast med huvudet, bockningar och ett par stegringar. När hon inte stod fastfrusen i marken alltså hon skulle absolut inte gå om hon inte sprang bakom syrrans ponny, men samtidigt skulle hon tävla med honom och började busa. Men så fort hon var förbi honom lade hon in en tvärnit haha. När hon travade normalt försökte jag rida själva, vilket fick de andra att flina rejält för hon växte fast totalt och talade om för mig att hon inte tänkte gå om inte hon fick gå med nosen i Dantes svans Jag var dock ihärdig och tillslut kunde vi trava omkring själva. Efter en galopp var dock Nangijala slut både kroppsligt och mentalt och var fullt nöjd med att stå stilla och sniffa i ridhusunderlaget. Så nu hoppas jag hon håller sig mör och fin tills på onsdag. Enligt traditionen ska jag och syster rida barbacka på julaftonsmorgonen och jag vill gärna sitta kvar