Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Falcor Ååååh vackra Majken, hon är så fruktansvärt fin :love: och färgen... varför blev min bara tråkigt svart?

Kommer inte kunna rida primadonnan förrän antagligen torsdag, så eftersom vi bara red en kort sväng igår (hade planerat tömköra idag men hällregnet på förmiddagen svämmade över paddocken :yuck:) så blev det en tur idag med. Red med mamma och hennes ponny så lite mer fart än med shettisen. Gick mycket av rundan och satt upp när vi kom till trav och galoppsträckorna så totalt red jag väl knappt 15-20min. Det blev fart på Nangijala när det var dags för galopp, jihuuu sa hon och hängde glatt på. Plötsligt känner jag hur hon tar ett språng och jag hinner tänka att "skit, hon bockar, sadeln kommer glida fram och jag av" innan hon landade. tack och lov hoppade hon bara över en vattenpöl :D

dsc05357_543ac0b8ddf2b37ebb534e6e.jpg

@Vimsan

Dunder gick på lösdrift när jag köpte honom och fick gå ute till mitten av oktober förra året då han stallades in då han inte kunde gå på lösdriften som det var tänkt. Men nu i efterhand har det bara varit bra för honom. Han trivs att stå på box. Inte alla hästar som gör det men han tycker om att få komma in och vila upp sig.

Nu i efterhand så är jag glad över att jag stallade in honom. Men funkar det på lösdrift så är det väl inget som hindrar att dom går där alltid oavsett ålder :)

Jag gillar ju svart mycket mer än ex brunt (med vissa undantag), men ärligt talat. Svarta hästar är vackrast med vita tecken. Och det har inte min :p dessutom suger sig dammet fast på damen så hon är mer av nyans mörkgråbrunaktigt än svart.

Nangijla gick på lösdrift från maj till december förra året. Hon gick med sin mor och shettisen då det var varmt så länge och det passade henne rätt bra för energinnivån minskade. I år velade jag om jag skulle sätta henne i samma hage (tjockishagen för de med lite mat) men sällskapet för henne är inte det roligaste. Shettisen leker sällan och hennes mor ännu mindre. Kändes bättre att hon fortsätter gå med de två andra och står inne på nätterna :) de är ju ute ca 14h/dygn ändå så

Har ni förresten vetat att hästens haka är väldigt hård? Kan upplysa er om att jag kommer ha ett jätteblåmärke i skallen i morgon eftersom Nangijala tvunget skulle sticka över huvudet till sin boxgranne - där jag satt på huk och plockade av benskydd för att sedan resa mig upp. Tjong sa det och sedan stod jag där med ett rejält värkande huvud. En hästhaka är dessutom inte bara hård utan väldigt okänslig för min häst verkade totalt obekymrad över krocken.... :meh:

Har ni förresten vetat att hästens haka är väldigt hård? Kan upplysa er om att jag kommer ha ett jätteblåmärke i skallen i morgon eftersom Nangijala tvunget skulle sticka över huvudet till sin boxgranne - där jag satt på huk och plockade av benskydd för att sedan resa mig upp. Tjong sa det och sedan stod jag där med ett rejält värkande huvud. En hästhaka är dessutom inte bara hård utan väldigt okänslig för min häst verkade totalt obekymrad över krocken.... :meh:

Japp! Skulle byta täcke på någon häst där jag hade en medryttarhäst och hukade mig framför för att få bort knäppena i bogen som krånglade o då släppte han ner hela sitt huvud på mitt. Fick någon minihjärnskakning tror jag O_o

Den gör skitont... :crazy:

Knapprånar.
Jag följer tråden som vanligt, men har inte möjlighet att skriva så ofta som jag vill. Våra 11or dundrar på, Lukas ( gluck Züruck) startar i en klassisk löpning på sön, inte chanslös.
Ivy :love: (poison ivy) slår på stort och åker till Norge nästa vecka för att visa vad hon kan .
Nanook är på gång,
Archie är ju nu kastrerad, och efter lite sviter med både kastrationen och magen och muskler ser han bättre ut än någonsin

Det är superkul att läsa om era :D

I skrivande stund är poison ivy och yajamila på väg till övervoll i Norge för att göra upp (i samma lopp !? ) om dryga 112.000 norska kronor. Milly reser alltid som en superstar, och det verkar som ivy tar det med ro änsålänge. Loppet kan ses på atglive imorgon. Gott hopp för båda, men vi får se hur de räcker till i tuff konkurrens.

Kul att så många går på lösdrift!
Min får vara ute ett bra tag till, vi har precis byggt ut huset (är fortfarande inte klara) så det dröjer innan stallbygget drar igång.

Ikväll har jag lastat och kört i mörker för fösta gången.
Det gick hur bra som helst!
Å hoppträningen gick nästan ännu bättre :D
Han är såååå duktig. Nästan så jag blir lite sugen på att ta ett skutt eller två.

Kul att så många går på lösdrift!
Min får vara ute ett bra tag till, vi har precis byggt ut huset (är fortfarande inte klara) så det dröjer innan stallbygget drar igång.

Ikväll har jag lastat och kört i mörker för fösta gången.
Det gick hur bra som helst!
Å hoppträningen gick nästan ännu bättre :D
Han är såååå duktig. Nästan så jag blir lite sugen på att ta ett skutt eller två.

Duktig liten häst!!

Jag har bara skrittat över bommar med min än....
Blir nog hoppning till våren.

Såg igår när jag kollade runt att Dunders mamma är dräktig igen, så nästa år får han förhoppningsvis ett halvsyskon :)

Han har en storasyster sen innan men hon har inte gjort så mycket direkt om man kollar på tdb.

Har anmält honom till sista utställningen för i år nu. Det är den unghästutställningen jag nämnt innan.

Nu har Alesana anlänt till mig! Hon kom igår på kvällen vid åtta tiden och var väldigt törstig och hungrig :) Hon är så himla go i hanteringen även fast hon är på ett nytt ställe.
Igår gick vi några varv i paddocken efter att ha åkt transport så länge och imorse var jag ute och gav maskmedel. Kunde ge henne utan att hålla i grimman hon stod stilla :)
Väldigt nöjd med henne och längtar tills vi kan börja hitta på saker ihop!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 453
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka