Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl
Idag har Majken varit på utställning i nossebro. Jag visade själv idag och vi lyckades skrapa ihop hela 88798=40p och blev reserv BIR :love::banana:. Vi fick då vara med i BIS-finalen bland alla raser på slutet av dagen och där hamnade vi väl runt 10:e placering av ca 20 ponnyer.
Nu är jag helt slut och har huvudvärk så bilder kommer imorgon.

@Falcor grattis!!!

Igår när jag red Nangijala i skogen hade jag det vanliga tränset (ps-tränset) och novabettet, det jag typ bara haft hela året. De senaste veckorna har dock min syster lånat det så jag har haft ett vanligt remontträns och testat både vanligt tredelat och novat. Har upplevt henne svårbromsad och stannad, men igår var hon precis som hon brukar. Ska nog hålla mig till ps- tränset och novabettet :):)

@Falcor grattis!!!

Igår när jag red Nangijala i skogen hade jag det vanliga tränset (ps-tränset) och novabettet, det jag typ bara haft hela året. De senaste veckorna har dock min syster lånat det så jag har haft ett vanligt remontträns och testat både vanligt tredelat och novat. Har upplevt henne svårbromsad och stannad, men igår var hon precis som hon brukar. Ska nog hålla mig till ps- tränset och novabettet :):)
Jag har ju bara använt mitt Micklem på Calle sista året.. Vet inte alls hur han skulle reagera med ett annat träns.. Man kanske skulle testa så småningom..

Kl
Idag har Majken varit på utställning i nossebro. Jag visade själv idag och vi lyckades skrapa ihop hela 88798=40p och blev reserv BIR :love::banana:. Vi fick då vara med i BIS-finalen bland alla raser på slutet av dagen och där hamnade vi väl runt 10:e placering av ca 20 ponnyer.
Nu är jag helt slut och har huvudvärk så bilder kommer imorgon.
Stort Grattis!

I dag har jag ridit lektion igen på Imbra, red ju även i går. Hon gick ännu bättre idag! Nu går hon i rätt bra form större delen av tiden:) Hon har verkligen en jätte härlig galopp när jag får henne bra i takten:) Idag fick jag testa att vända rätt upp och sedan lägga bägge tyglarna åt ett håll och vips så förstod hon att det var lite sidvärts vi var ute efter.
MEN både igår och idag var hon överladdad från början och jag är inte jätte modig. Hon får baske mig inte bli piggare än så här! Jag får återgå till longering innan jag sitter upp. Både igår och idag pep hon när jag tog in henne från hagen. Den här veckan är hur intensiv som helst för det är en till lektion på onsdag. Sedan blir det en vilovecka:)

Grattis! Vad är det för dam? :)

+ @Matmissbrukaren Tack! Känns spännande :) hon är ett SWB med fullblod på pappans sida
här är stamtavlan (som inte säger mig så mycket)
http://blup.se/sv-SE/horses/236059-alesana-swb
Hon är riden i skritt o trav innan sommaren och varit iväg på bete i sommar o fallit ur lite tyvärr... Så hoppas hon ätit upp sig lite sen jag var där och tittade så ska hon avmaskas, få mycket mat och så tar vi det sakta med utbildningen

+ @Matmissbrukaren Tack! Känns spännande :) hon är ett SWB med fullblod på pappans sida
Hon är riden i skritt o trav innan sommaren och varit iväg på bete i sommar o fallit ur lite tyvärr... Så hoppas hon ätit upp sig lite sen jag var där och tittade så ska hon avmaskas, få mycket mat och så tar vi det sakta med utbildningen
Hoppsan vi skrev visst samtidigt...

Det gick då snabbt att se vart färgen kom ifrån (Sambesi) ;) :D

Idag har vi varit ute i skogen en timma och jag testade hackamore för första gången. Det gick superbra.
Testade att svänga och bromsa i ridhuset innan vi gick ut i skogen och sen provade jag på alla gångarter och han lyssnade jättebra när jag ville bromsa in honom i trav/galopp.
Så det kommer jag fortsätta rida honom på. Det gick ju hur bra som helst :)

img_20141005_150039_54314483ddf2b344077f41af.jpg

Idag hade vi ett mindre lyckat pass.
Började på utebanan och skulle lina lite. Walle var fullständigt tokig. Han gick i passage, skyggade och var faktiskt lite blockerad.
Valde då att gå in i ridhuset och ledde runt honom länge i skritt innan jag släppte ut honom på linan.
Avslutningsvis blev han hyfsat avslappnad så jag kunde lina skritt och trav i båda varv.
Brydde mig inte om att rida idag :o.

Knapprånar.
Jag följer tråden som vanligt, men har inte möjlighet att skriva så ofta som jag vill. Våra 11or dundrar på, Lukas ( gluck Züruck) startar i en klassisk löpning på sön, inte chanslös.
Ivy :love: (poison ivy) slår på stort och åker till Norge nästa vecka för att visa vad hon kan .
Nanook är på gång,
Archie är ju nu kastrerad, och efter lite sviter med både kastrationen och magen och muskler ser han bättre ut än någonsin

Det är superkul att läsa om era :D

Ai-chan står för stunden på box. Hon ville inte belasta höger fram riktigt igår och var lite varmare bägge fram så är rädd att hon har känning på fång :( Vi började fodra med hö för 4 veckor och de går på fri tillgång på lösdriften så tror hon nog gått upp nästan 100 kg under dessa veckor :o Så första november flyttar hon till annat stall då jag inte vågar ha kvar henne där. De andra kräver att det ska va fri tillgång så blir inte mycket till val. Vet. kommer ut början på veckan då de inte hade tid idag men så akut dålig är hon inte så hon får snällt vänja sig vid så i box över helgen på begränsad mat och vila upp både sig och magen då den med gett upp på henne igen. Troligen för att hon hävt i sig mat 24/7 >__<

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 432
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar