Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uscha, jobbigt med fångest.. Men jag tror att så snart han är inriden så får du honom i trim. :) Saknar era updates! :D

Hihi, jaså. :p Jag har ingenting att uppdatera om så jag bara läser. ;)

Jag hoppas också att han blir i vettig form när jag fått honom inriden. Sambon ska köpa en betesreducerare imorrn, hoppas det finns i stan... Han kommer inte få nån längre sammanhängande vila igen förrän i höst/vinter när underlaget är kasst. Kommer försöka hålla igång honom så gott det går över sommaren och hoppas på att han inte är för öm om fötterna. Har ingen lust att sko honom, han har så fina hovar. Nu har jag en tjej här ibland som rider ponnyn så det är inga problem att få med sig sällskap ut iaf. Skönt, nånting säger mig att han kommer bocka en del... ;)

Jag snor skamlöst bilden för här är ju mina pållar med också ;)

Obi (han som är klädd i spejsad rymddräkt bredvid Nasse) har äntligen en sadel som passar så nu måste jag hejda mig själv från att rida för mycket. Red tre dagar i rad förra veckan i ren entusiasm för att jag kunde, och Obi var hyfsat behjälplig, men lite vild sista gången. Vi har äntligen börjat trava ute, längtar tills vi kan sätta igång med galoppen.

I övrigt ser han ut som han gör pga eksem, så det är ett evigt pyssel med det, och så har han en ballong till mage, men inte ett uns fett någon annan stans, så jag misstänker att det är mest hömage från fri tillgång men vi jobbar på att få bort den. Ingen fångest för hans del, däremot för min vita där på andra sidan av Nasse, så håller tummarna att de inte trillar dit.

Wiskey premiärskodd BF idag. 5x0 i skor - sjukt gulligt.

Tror hovslagarens ord sammanfattar ganska bra:
"Såhär blickstilla minns jag inte när jag sist hade en häst som stod."

Duktig skrutt.

I går var jag på 3:e lektionen i ridhuset med Imbra. Hon är så duktig att jag fortfarnde har ett leende på läpparna. Hon är så glad och villig:) Hon får mycket beröm för att hon är så glad och vettig i huvudet. Vi gör ju inget avancerat, tränade på galoppfattningar i nya hörn och på en stor början på cirkellinje och ja hon fattar på hjälpen. I trav tränade vi på 3 stora serpentinbågar där hon är rak mellan dvs inga programmässiga bågar.

När jag lastade på vägen hem från ridhuset testade jag ett nytt sätt, ledde in henne själv och hade longerlinan som jag tog ett varv runt bommen och med mig bak och sedan gick jag bakom henne och fixade bommarna. Jag trodde väl att hon kanske skulle prova att backa ut, men hon stod som ett ljus när jag fixade till allt:)

Tanken är att hon går en till tömkörningslektion och kanske en till ridlektion eller så får hon sommarlov direkt efter tömkörningslektionen. Jag har ju köpt en sele av Vimsan som jag har testat att lägga på henne. Första gången var hon inte glad över bakselen och tänkte sparka in i stallväggen men gjorde det inte och hon var inte glad på mig när jag ledde henne med selen, men trots allt kom hon över sin irritation snabbt. Så hon får väl ledas med selen ett par gånger innan sitt sommarlov. Hon ska få minst 1,5 månad sommarlov och bara skrota och växa. From i morgon börjar betet på dygnet runt men inte vilan.

Balder fick en greenguard idag, eh. Det var inte direkt uppskattat. :p Han var väldigt irriterad på den men jag tänkte att jag ger det ett dygn så får jag utvärdera imorgon. Såg att han lyckades peta i sig nåt grässtrå så han dör iaf inte.

Balder fick en greenguard idag, eh. Det var inte direkt uppskattat. :p Han var väldigt irriterad på den men jag tänkte att jag ger det ett dygn så får jag utvärdera imorgon. Såg att han lyckades peta i sig nåt grässtrå så han dör iaf inte.
Tror att man får ge det några dar.
Vi hade sådan på känslig b-ponny för några år sen och han var inte alls nöjd första dygnet. Jag kollade så att han åt och drack och hade lite is i magen.
Sedan accepterade han den och var riktigt fin i hullet trots bete hela sommaren.

Härda ut mer. Vissa tar tid på sig att acceptera den. Min 06:a tog det en vecka.

1486903_10152275009258267_2146751684874079001_n.jpg
10390407_10152279567233267_1818750359250409670_n.jpg
10325171_10152244569238267_6066137490565737234_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka