Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjohoo, idag lurade jag med mig sambon till stallet som fick filma lite när jag red Ami.
4:e gången jag rider henne själv och hon blir bättre och starkare för varje gång :D
När jag har longerat henne så har jag lärt henne att fatta galopp när jag säger "gaa-lopp" så jag använder mig mycket utav rösten när jag rider henne och försöker använda sätet/skänklarna försiktig. Ger ett lätt tryck med skänklen samtidigt som jag smackar/ropar trav eller galopp.

Lite trav
Lite höger galopp
Lite vänster galopp
10298818_813492688661197_1520694775365030968_n.jpg

10390522_813605755316557_6756089382537912734_n.jpg

10374919_813605768649889_2463286187540133249_n.jpg

Jag fattar inte hur man gör efter man tryckt på citat? :D

Om du bara vill citera som såhär, då trycker du bara på svara.

Om du vill citera FLERA, då trycker du på citat i varje inlägg du vill ta med. Sen väljer du "lägg in multicitat".

Men vill du bara ha som i det här inlägget där jag citerat ditt inlägg, så använd svara =)

Är andra halva dygnet på bete? Dålig ide i så fall, de små liven kompensationsäter och får i sig lika mycket eller mer gräs om man gör så. Tyvärr =/

Är andra halva dygnet på bete? Dålig ide i så fall, de små liven kompensationsäter och får i sig lika mycket eller mer gräs om man gör så. Tyvärr =/

:) tack
Jasså? :crazy: låter inge bra
Idag släpper de upp 3 hästar till på betet så då får han gå där men så ska jag motionera honom varje dag.
Annars ska jag kolla om han inte får gå i stenhagen ett tag.. o sen släppa på bete senare i sommar

Känns tråkigt o ha en 3åring i en "liten" hage dock.

Idag släpper de upp 3 hästar till på betet så då får han gå där men så ska jag motionera honom varje dag.
Annars ska jag kolla om han inte får gå i stenhagen ett tag.. o sen släppa på bete senare i sommar

Munkorg kanske kan hjälpa om han är för tjock nu?

@Quimero Fina bilder!

@Alexandra_W Så söt han är! Hur går det föresten med den lilla tjejen som skulle hjälpa dig att rida?

@oanki Åh så spännande! Är planen att behålla Tummens föl isåfall? :) Hur kommer det sig du väljer att betäcka henne?

@hjarterdam Gick ju bra ju :)

@Fragile Hoppas det löser sig med betet. Vi har alldeles för mycket hos oss för tillfället, tror att vi i många år haft 4 hästar och inte 5 som nu. Då har betet räckt lagom men iår skulle vi behövt ett par till några veckor :p

@Nightwish Ser bra ut!

KL
Hoppetossan och jag red ut med syster och hennes ponny igår. Har ju ridit själv de senaste veckorna efter rodeon ;) Nangijala var duktig och varken försökte sparka den andra ponnyn eller studsa omkring. Men det blev några bocksprång när vi skulle trava på samma ställe som hon körde rodeo på sist, men jag hivade bara upp huvudet så travade hon igen. Det tråkiga är ju att sadeln glider fram när hon har bockat några språng, i torsdags när jag red fick jag hoppa av och sadla om mitt i turen :meh: Men så blir det väl när man har en häst utan manke och bakhög. Hovarna verkades i onsdags och hovslagaren kommenterade att hon blivit så mycket grövre i kroppen på två månader!

Ha munkorg tiden han går på gräs isf.

@Exotizc jag väljer att betäcka då jag kommer ha svårt att hålla igång 4 tävlingshästar :) och mitt stora intresse är just uppfödning och unghästhantering :) vi får se om jag behåller eller säljer fölet till hon som jag fick Tummen av ;) hon blev väldigt sugen på att köpa fölet om det blir något :)

Får se hur jag gör med munkorg eller inte.
Just idag släpptes det in 3 nya hästar i samma hage så då ska han inte behöva ha en iaf.

Har haft lite trubbel med bete nu när lilla ettåringen stått här... Balder är fet igen, han har ju tusan inte ätit nånting tycker jag och sväller ändå... Har inte kunnat vänja in honom på gräs så som jag hade tänkt heller iom den lilla. Han har fått beta lite ibland men inte riktigt rätt. Idag försökte jag få på honom en munkorg, men den var nog för liten för han bara frustade och frustade och verkade inte riktigt kunna tugga. Så min sambo ska köpa en annan variant idag... Idag öppnade jag ändå upp så de kan gå ner på gräs medan jag jobbar. Känns inte riktigt optimalt... Orolig för både fång och smällfet häst. Bara den här fröken åker hem igen ska Balder ridas in, sen är det tusan ingen mer vila för honom i sommar...

Duktig kille som var lite spänd men ändå lugn. Tyvärr drabbade det främsr gångarterna för han blev stel.
Typ 8
Huvud/hals/bål 7,5
Extremiteter 7,5
Skritt 7,5
Trav 6
Galopp 7,5

Gångarter 43,5

Teknik och förmåga 6
Temperament 6

Hoppning 42,5

Jag är supernöjd med hans insats med tanke på förutsättningarna. ♡♡♡ till kvaliteten ska vi vara i fas.

Yheee!!
Det gick väl alldeles lysande :banana:

Idag har jag varit och stor shoppat!!
Tömkörningsgjord, tömmar, två schabrak, benskydd, borstar, grimskaft mm plus en del tråkiga stängselmaterial!

Har haft lite trubbel med bete nu när lilla ettåringen stått här... Balder är fet igen, han har ju tusan inte ätit nånting tycker jag och sväller ändå... Har inte kunnat vänja in honom på gräs så som jag hade tänkt heller iom den lilla. Han har fått beta lite ibland men inte riktigt rätt. Idag försökte jag få på honom en munkorg, men den var nog för liten för han bara frustade och frustade och verkade inte riktigt kunna tugga. Så min sambo ska köpa en annan variant idag... Idag öppnade jag ändå upp så de kan gå ner på gräs medan jag jobbar. Känns inte riktigt optimalt... Orolig för både fång och smällfet häst. Bara den här fröken åker hem igen ska Balder ridas in, sen är det tusan ingen mer vila för honom i sommar...

Uscha, jobbigt med fångest.. Men jag tror att så snart han är inriden så får du honom i trim. :) Saknar era updates! :D

Idag har jag varit och stor shoppat!!
Tömkörningsgjord, tömmar, två schabrak, benskydd, borstar, grimskaft mm plus en del tråkiga stängselmaterial!

Åh, jag måste också shoppa!
Testade hans ponnyschabrak på honom igår och det såg ut som jag lagt en liten trasa på honom :p
Trots 16" på sadeln.

Men en bra ursäkt för att köpa nya :D
Men det får bli om någon månad. Ska betala nya sadeln i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka