Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min har väl skuttat 2 gånger men inte planerat eg. Mest han som ville hoppa bommarna och då fick han litet hinder :)
Är bra med varierad träning och motion för de inte ska tröttna så länge man inte nöter och sliter på det.

Vad duktiga alla är! Jag trodde inte att man hoppade 3-åringar uppsuttet, men ser att ni är många som har gjort det. Jag har ju precis tagit de första galopperna. Sällar mig till skaran som tycker att hästen hade en fin rund galopp:)
Är det någon här som köpt Flyinges nya bok om unghästutbildning? Jag tänkte göra det, men har sedan glömt bort det. Är den köpvärd? I någon annan relativt modern bok jag har om unghästutbildning står att man bör linda benen på nätterna. Gör ni det? Jag har inte lindat en enda gång.

Lindor inte hästarna alls om det inte är absolut nödvändigt vid tex skador, enda som står med stallbandage är en av galoppörerna, hon lindas med back on track pga skada. Fel lindning kan ju ge större skada än vad rätt lindning gör nytta...

Det finns ju inte så mycket att packa. Får du med hästen, passet, hjälmar till er som visar honom så är det väl allt?

Sadel, träns, benskydd, nummerlappar, borstar, handduk, våtsservetter, häst, jag, pass, hjälm, handskar, kamera, matlåda, vatten, vattenhink osv :p

Sadel, träns, benskydd, nummerlappar, borstar, handduk, våtsservetter, häst, jag, pass, hjälm, handskar, kamera, matlåda, vatten, vattenhink osv :p

Ja, ni ska ju rida med. Det slipper jag som tur är :D
Vad ska du ha våtservetterna till?

Ska också packa idag men bara det jag kan. Borstar och sånt behöver jag ju imorgon innan vi åker.
Fylla hönätet i transporten med, fast det gör jag nog imorgon ändå.
Samma som när jag packar om vi ska åka iväg, jag packar allt en timma innan :p

Våtservetter till snabbt torka av ev damm mm på träns osv ;)

Är du så petig? Det är inte jag :o
Ska till stallet nu och finputsa det sista på Dunder. Vi har sol igen som tur är = ingen gegga på benen!

Någon som vet om man får ha vilket pannband man vill? Eller måste hela tränset vara bara i läder?

Här ska allt vara rent och fint. Har till och med handduk med ifall han dregglar eller snorar ;)

Jag kommer ha ett pannband med pärlor. Flesta har dekor på pannbanden i alla fall med halvblod :)

Här ska allt vara rent och fint. Har till och med handduk med ifall han dregglar eller snorar ;)

Jag kommer ha ett pannband med pärlor. Flesta har dekor på pannbanden i alla fall med halvblod :)

Jo men så är jag med. Kommer damma av honom när vi kommer fram för han kommer vara full med spån överallt.
Men har tvättat svans och borstat av honom ordentligt idag. Putsat träns och lagt fram lite av det jag ska ha med imorgon.
Tvättar benen imorgon, skrubbar hovar och manen dränker jag i pälsglans.

Nu är det snart dags :banana: Han är badad, borstad, putsad och knoppad (sista var han inte road av efteråt ;) ).
Han har skött sig riktigt fint och står nu och har lunchpaus i sin box medan matte åkte hem för att äta lite med.

20140510_112614.jpg

Rätt nöjd för andra gången man knoppat på 14 år ;)

Nu är det snart dags :banana: Han är badad, borstad, putsad och knoppad (sista var han inte road av efteråt ;) ).
Han har skött sig riktigt fint och står nu och har lunchpaus i sin box medan matte åkte hem för att äta lite med.

20140510_112614.jpg

Rätt nöjd för andra gången man knoppat på 14 år ;)

Snyyyyyggt!! Lycka till nu! Hälsa Bettan! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka