Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått upp två filmer. Klicka på bilderna så kommer dom upp. Inte bästa kvalitén. Dom är tagna från mobilen. Den från visningen för hand kommer senare när den har lust att sammarbeta.

Grattis till alla Fina resultat!!!

Idag skulle jag och Calle ha åkt på genrep. Desvärre så efter ca. 40min härjade han så mycket i transporten så jag stannade och tittade till honom. Då var han dyngsur i svett! (sist stod han som ett ljus i 5h utan en antydan på stress och svett!) Såg att fönsterna var på glänt så jag drog igen dom och beslutade mig för att åka hem. Han stod som ett ljus hela vägen hem och all svett hade torkat och han var kolugn att lasta ur. Jaha, vad har jag lärt mig av detta? STÄNG FÖNSTERNA. Känns ju lite surt så här i efterhand att jag inte stängde fönsterna och fortsatte åka, eftersom han var så lugnt. Men gjorde det som var bäst för honom eftersom jag inte visste orsaken. Vi åker till en bekant och har genrep där istället :)

Grattis till alla Fina resultat!!!

Idag skulle jag och Calle ha åkt på genrep. Desvärre så efter ca. 40min härjade han så mycket i transporten så jag stannade och tittade till honom. Då var han dyngsur i svett! (sist stod han som ett ljus i 5h utan en antydan på stress och svett!) Såg att fönsterna var på glänt så jag drog igen dom och beslutade mig för att åka hem. Han stod som ett ljus hela vägen hem och all svett hade torkat och han var kolugn att lasta ur. Jaha, vad har jag lärt mig av detta? STÄNG FÖNSTERNA. Känns ju lite surt så här i efterhand att jag inte stängde fönsterna och fortsatte åka, eftersom han var så lugnt. Men gjorde det som var bäst för honom eftersom jag inte visste orsaken. Vi åker till en bekant och har genrep där istället :)

Åh va tråkigt men tur att du hittade orsaken.

Mitt spöke var på staketet igår, har ingen aning om vad han har gjort men en plaststolpe var av och en isolator på en annan trästolpe var trasig.
Såg spår av en skodd hov i gräsmattan 50 cm utanför staketet och det är bara Walle som är skodd.
Han har lite rivsår på knä och utsidan av frambenet.
Svullnade upp i går eftermiddag och gissa om jag fick kolla på det? Nope...
Lyckades till slut skrubba såren och känna på benet.
Han markerar inte men är svullen på utsidan även idag.
Typiskt när det är 2 veckor kvar till 3årstestet.

@Vimsan Ja, det var skönt att jag hittade problemet men såklart blir man ju lite besviken. Så blev en premiär skritt tur ut i skogen med sällis i ca 20min. Kunde sitta upp själv och han gick och styra mellan träden och gick som sagt först på ställen han aldrig hade varit på förut.
10368439_10152182510383789_2522089107202441447_n_zps94fec851.jpg

Vad tråkigt! Hoppas du får ordning på det! Var det djupt eller bara ytligt? Om det bara är ytligt borde det ju gå ner sig om du håller rent och och han får lätt motion. Skönt han inte var halt iaf!
Min har småsår över allt p.g.a. hans vilda lekar i hagen.. Men han verkar inte så känslig för sår som tur är! Han fick dock ett som hade svullnat upp lite så jag skrapade bort skorpan och rengjorde med asolsprit och då läkte det fint :)

Ackio och Matmissbrukaren: Väntade med spänning på hur det skulle gå på lördagen. Grattis till er båda! :D

Vimsan: Vad tråkigt, hoppas det försvinner snart!

Hjarterdam: Jag köpte en ny trnsport i januari med fönster man kan öppna på flera olika sätt. Har funderat på hur mycket de låter och hur man ska ha det öppet på bästa sätt. Undrar om det susar väldigt med tanke på hur orolig din var :confused:

Quimero: Åh så fin han ser ut på den bilden!

Alexandra_W: Gud vad söt han är! :love:

KL
Mamma berättade en så söt sak idag! Hon stod och borstade sin häst utanför stallet medan Nangijala stod en bit bort i hagen och kikade lite på dem. Plötsligt kommer en bil körande in på gården och kör upp mot stallägaren. Då gnäggar Nangijala åt den varpå mamma tittar ordentligt på bilen. Jag har en blå volvo v40. Detta var ingeen volvo men mörkblå och hyfsat lik i storlek och form, verkade som om hon trodde att det var jag som kom :p

Idag har vi haft tråkväder. Uppehåll varvat med rejäla regnskurar så ingen i vårt stall var vidare sugen på att rida å eftermiddagen. Jag hittade min häst nästan torr när jag kom och han precis ta in henne när världens skur kommer. Innan den hunnit sluta hade jag både borstat kropp och tagel och flätat manen. Blir inte vidare fint med fläta kan jag säga.... manen är så tjock att flätan blir helt bullig när hon rör lite på sig :cautious: Men det klarnade plötsligt upp så jag sadlade kvickt och red ut i skogen i 25min, bara jag och Nangijala. Så vansinnigt mysigt och min häst var PIGG. Vi diskuterade i nästan varje backe om huruvida vi skulle springa nerför eller inte. Mycket piggruskande på huvudet var det kan jag säga ;)

10329301_10202143224843187_4599372026976783940_n.jpg

Idag ska hon skos :nailbiting:

Tror jag får jaga runt de i hagen innan, den ena framhoven har tappat en del vägg på insidan och jag vill inte släpa runt henne på asfalt och grus nu när det är så nära inpå, ifall det inte går att sko idag.

Russet går bättre att köra för varje dag och fodervärden är gladare än jag :D

Ackio och Matmissbrukaren: Väntade med spänning på hur det skulle gå på lördagen. Grattis till er båda! :D

Vimsan: Vad tråkigt, hoppas det försvinner snart!

Hjarterdam: Jag köpte en ny trnsport i januari med fönster man kan öppna på flera olika sätt. Har funderat på hur mycket de låter och hur man ska ha det öppet på bästa sätt. Undrar om det susar väldigt med tanke på hur orolig din var :confused:

Quimero: Åh så fin han ser ut på den bilden!

Alexandra_W: Gud vad söt han är! :love:

KL
Mamma berättade en så söt sak idag! Hon stod och borstade sin häst utanför stallet medan Nangijala stod en bit bort i hagen och kikade lite på dem. Plötsligt kommer en bil körande in på gården och kör upp mot stallägaren. Då gnäggar Nangijala åt den varpå mamma tittar ordentligt på bilen. Jag har en blå volvo v40. Detta var ingeen volvo men mörkblå och hyfsat lik i storlek och form, verkade som om hon trodde att det var jag som kom :p

Idag har vi haft tråkväder. Uppehåll varvat med rejäla regnskurar så ingen i vårt stall var vidare sugen på att rida å eftermiddagen. Jag hittade min häst nästan torr när jag kom och han precis ta in henne när världens skur kommer. Innan den hunnit sluta hade jag både borstat kropp och tagel och flätat manen. Blir inte vidare fint med fläta kan jag säga.... manen är så tjock att flätan blir helt bullig när hon rör lite på sig :cautious: Men det klarnade plötsligt upp så jag sadlade kvickt och red ut i skogen i 25min, bara jag och Nangijala. Så vansinnigt mysigt och min häst var PIGG. Vi diskuterade i nästan varje backe om huruvida vi skulle springa nerför eller inte. Mycket piggruskande på huvudet var det kan jag säga ;)

10329301_10202143224843187_4599372026976783940_n.jpg

Mina har gillat när det blåser i luggen från öppet fönster men hästar är ju så olika!

Resultaten kom ut idag och det fattades 1 poäng ifrån hopputmärkelse. Det slog på hans temperament. Han har ju lite personlighet om man säger så. Ingen barnponny direkt.. I fel händer så skulle han bli helt odräglig.
Så jag är inte det minsta förvånad. Han kunde skärpt till sig lite. Det kanske var den där bakutsparken när medhjälparen skickade iväg honom som det felade på..
Så hans hopping är det inget fel på. Tyckte det var så roligt när domaren klämde ut sig att han hade lite långa öron för att vara welsh, var det allt hon hade att anmärka på :D
Men jag är lika glad ändå. Han får skärpa till sig till hösten så han behåller sina fina poäng då med :)

Har precis fyllt i anmälan till hans första offeciella utställning i sommar!
Vågade ju anmäla nu när det gick så bra för honom :p
Men det är nervöst :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka