Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
På lördag är det dax för 3 års med Magnus och Roxi, lite nervös är jag då jag kommer visa båda själv! ( jag hade bokat in en duktig visare, men som fick så många egna 3 åringar att hon inte hinner med mina )
Jag är inte den snabbaste på att springa och jag kommer förmodligen vara nervös, men det får gå dom det går! Någon gång ska väl vara den första :p
Har också bokat in en hästfotograf som ska följa med mig och fota! =) Jag blev inte helt nöjd med förra årets foton, och dom var dyra.. Så nu kom jag överens med en annan som fotar båda hästarna på plats, både uppställda och i ridhuset med löshoppning + ridning =)
Det är liite drygt att behöva betala för fotograferingen när jag själv är djurfotograf ;) Men samtidigt så vill jag väldigt gärna ha bild + film från dagen =)
Förra året var @Maja_Kandi så snäll och filmade =)
Vart i landet är det? :) Tänkte att är det inte för långt bort kan jag komma :)

Här är det mycket tankar igen (eller som vanligt)
Mister mister vilar denna vecka efter uteritten i lördags där det inte fanns mycket till frammåtbjudning
Är rädd att pressa honom för hårt och tar alltid det säkra före de osäkra.
MEN jag är så fruktansvärt sugen på att rida!! jag vill rida flera dagar i veckan, träna och ha något att jobba med. Så är hemsk o sitter o kollar annonser och drömmer mig bort
En häst till har jag inte råd med, jag skulle klara det men vill inte göra den uppoffringen
Skulle jag välja att lämna tillbaka Nasse till uppfödaren så tror jag att jag kommer ha världens otur med nästa häst eftersom jag haft en sån tur med Nasse... (ingen logik inblandad där bara dåligt samvete)
Skulle vilja ha ett halvblod/fullblod som är lite äldre och minst 1,60 i manken. Blir mer sugen när man ser alla bilder här också :love:

Här är det mycket tankar igen (eller som vanligt)
Mister mister vilar denna vecka efter uteritten i lördags där det inte fanns mycket till frammåtbjudning
Är rädd att pressa honom för hårt och tar alltid det säkra före de osäkra.
MEN jag är så fruktansvärt sugen på att rida!! jag vill rida flera dagar i veckan, träna och ha något att jobba med. Så är hemsk o sitter o kollar annonser och drömmer mig bort
En häst till har jag inte råd med, jag skulle klara det men vill inte göra den uppoffringen
Skulle jag välja att lämna tillbaka Nasse till uppfödaren så tror jag att jag kommer ha världens otur med nästa häst eftersom jag haft en sån tur med Nasse... (ingen logik inblandad där bara dåligt samvete)
Skulle vilja ha ett halvblod/fullblod som är lite äldre och minst 1,60 i manken. Blir mer sugen när man ser alla bilder här också :love:
Bli medryttare? :)

@Ackio Medryttare har liksom "alltid" varit min lott i livet. Har lagt ner energi och hjärta i någon annans häst som sen ofta slutat i en realitycheck när hästen är fin nog för ägaren

@Fragile

Håller med Ackio om att det låter som att du vill ha en mer färdig häst. Och det är klart att du ska ha det om du längtar efter att få rida mer. Med Nasse kommer du få vänta runt två år till innan ni kan rida på ordentligt.
Jag längtar också efter en mer färdig häst varje gång jag ser dom andra i stallet ge sig ut på en långtur, för det kan jag ju inte göra med Dunder än. Men han gör mig så glad och är så fin att han är värd att vänta på :love:
Våran tid kommer och tills dess tar vi myrsteg. När vi väl gör något så gör vi det ordentligt istället.
Denna veckan har Dunder vila och det är lite trist eftersom jag gärna hade tagit en tur ut i skogen, och han med verkar det som för när jag skulle ut med honom i hagen innan idag efter att ha tagit in honom så han fick sin middag så vägrade han gå mot hagen. Han skulle in i paddocken :p
Så vi gick dit i fem minuter och bara gick runt. Han är väldigt arbetsvillig men det går ju inte köra på snabbare för det.

@oanki
Jag hade gärna kommit och filmat igen! Jag är ju faktiskt ledig i helgen... Humhumhum... ;) Förra året var jag medhjälpare med en annan häst så det var därför jag var där. :)

KL
Här har Balder fått flytta till skogshagen med sin nya bästa kompis, vet inte om jag skrivit om henne här. Det kom hem en ettåring förra veckan som ska stå här för lite grundhantering, och tanken var att hon skulle få gå med Balder. Men han hade ju hovbölden då så det passade inte så bra med ett hopsläpp. Nu är han dock helt bra och hästarna har gått tillsammans sen i förrgår och blev jättebundisar direkt.

IMG_20140511_191232_zpswevjljq8.jpg

Bjuder på filmsnutt på en flygande flodhäst! Hoppas länken funkar.

http://instagram.com/p/n3P_b1lvAP/

Idag var Ai-chan på klinik. Hon är öm och svullen i länden så ville kolla upp henne innan betet. Hon var super duktig med lastningen gick direkt på släpet. Framme på kliniken fick vi vänta en stund så då passade vi på traska runt i alla deras vattenpölar. Lite kul att när veterinären väl är redo för oss så frågar han om Ai-chan är en hingst, då han tyckte hon hade sådan resning :D Efter longering tror han att det är patellan som spökar men hon var helt ren på böjprov. In och klämma och trycka på ryggen, han ser att hon är öm och stel och vill inte flexa upp ryggen. Röntgar ryggen men även den ser bra ut. Så troligen har hon fått ont i ryggen av att gå barfota då hon går och spänner sig :( Jag hade tänkt ge henne semester nu med betes släppet men vi fick ordination att på med skor fram sedan ska hon ridas och tränas på mjukt underlag så hon börjar ta för sig i steget och slappna och höja ryggen mer. De dagar hon rids ska hon även gå på metakam. Så hoppas vi får rätt på det hela till mitten på juni så får hon semester där efter då.

Lilla hingsten idag då :p
20140514-173148.jpg
20140514-173202.jpg

Hemma igen släpptes hon på bete med 2 tjuriga gamla ston. De bara pep och vände till rumpan hela tiden så Ai-chan gick och roade sig med att stoppa mer hela huvudet i vattenbaljan istället :rofl:

20140514-191549.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat