Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Exotizc Ja, det är svårt. Tror inte det är suset bara. Vi körde ju 3filigt i sthlm så bussar och lastbilar osv som susar förbi märkte man tydligt när han hoppade runt i transporten. Efter så kort tid var han ju som sagt pisseblöt av svett. Stängde igen fönsterna och körde hem - då stod han som ett ljus och var knappt svettig när vi kom hem.

Det är ca 18 ponnyer före Lime och de räknar med 15-20min/ponny.

Frågan är hur sent jag vågar åka?

Räknar man på en kvart per ponny så tar det ändå 4,5 timme från start tills dess att det är vår tur om alla kommer. Vill ju inte komma flera timmar i förväg så de hinner tröttna i värsta fall men stress är inte heller särskilt bra...

Räknar man på en kvart per ponny så tar det ändå 4,5 timme från start tills dess att det är vår tur om alla kommer. Vill ju inte komma flera timmar i förväg så de hinner tröttna i värsta fall men stress är inte heller särskilt bra...

Vi var ca 1 1/2 timma före start. Hinna tränsa, varva ner lite och provspringa några ggr och bli varm i kroppen.

Min uppdatering känns lite futtig i jämförelse med många av er andra som rider, hoppar och visar på treårstest...
Men nu tränsar jag min Walle på under två minuter. Trägen vinner!:up:

För er som inte minns så har vi haft tränsningar på uppemot 30 min där svetten har runnit på mig:nailbiting:

@Matmissbrukaren
Ja söt kommer han nog alltid vara med sina oskyldiga rådjursögon :')

@Fragile
Tack, han är ju helt ok som han är nu. Lite mullig bara ;) Men vi har rätt rejält bete i år vad de ser ut som och vi har 5 hästar/ troligtvis bara 4 resten av sommaren eftersom jag ska sälja en. Men jag vet inte om jag ska testa och se om det går eller sätta munkorg på han direkt.. :P Fjordning och Irish cob har väl ändå en benägenhet att bli feta båda två så lite orolig e jag :/

@MattiZ Jo jag har även fångest för min gris men de har ett ganska magert bete just nu..
Men är det vall? Om det inte är sådd vall eller klöver hade jag nog vågat utan munkorg men sen är det ju även nu i början som det är värst.
Svårt det där

Jag hade 20 före mig. De började 8 och vi kom in först 15 :o Var där.. 45 min innan och räckte väl. Får ni inga tider? Fick vi utskickat 2 dagar innan..

Själv njuter Zacke av semester nu :) På fredag kommer hovslagaren, tar av skor och verkar honom. På söndag åker han på sommarbete och jag får hem en liten sommarhäst åt mig medan mitt :love: njuter av semesterlivet fram till augusti-september beroende på betet.

Yes! Benet ok idag!!
Ingen svullnad och ömhet.
Däremot var det en väldigt morgontrött unghäst :p

10330275_457476134355611_7510506115467127032_n.jpg

Hmm.. men räkna på 15 min minus 2-3 hästaar för nån kan vara en no show..

Ungefär min plan men är de långsamma kommer vi vara sär två timmar innan första start.

Men det kanske går att hyra Box på plats eller så om det blir långdraget.

Nu tror jag egentligen inte att det spelar någon roll för mina egentligen. De är vana att åka långt och vänta mycket :)

På lördag är det dax för 3 års med Magnus och Roxi, lite nervös är jag då jag kommer visa båda själv! ( jag hade bokat in en duktig visare, men som fick så många egna 3 åringar att hon inte hinner med mina )
Jag är inte den snabbaste på att springa och jag kommer förmodligen vara nervös, men det får gå dom det går! Någon gång ska väl vara den första :p
Har också bokat in en hästfotograf som ska följa med mig och fota! =) Jag blev inte helt nöjd med förra årets foton, och dom var dyra.. Så nu kom jag överens med en annan som fotar båda hästarna på plats, både uppställda och i ridhuset med löshoppning + ridning =)
Det är liite drygt att behöva betala för fotograferingen när jag själv är djurfotograf ;) Men samtidigt så vill jag väldigt gärna ha bild + film från dagen =)
Förra året var @Maja_Kandi så snäll och filmade =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat