@MattiZ Vilka underbara bilder! Jag vill med ha såna!
Och så bra han passar i sån där klippt man!
@Nightwish Vad bra det ser ut
@Fragile Uppfödaren ska ta tillbaka Nasse alltså?
@Matmissbrukaren När du rider en timme, hur rider du då? Mycket skritt?
Har ingen särskild plan för Nangijala. I framtiden är planen att vi ska rida mycket i skogen, lektion en gång i veckan, tävla lite klubbtävlingar, eventuellt någon lokal. Fälttävlan vore kul att testa på med. Helt enkelt inga särskilda planer
Jag och syrran har pratat lite grand om att hon ska ta ut och tävla Nangijala i ungponnytävlingarna i hoppning om ett par år i med att jag är för gammal för ponnytävling. Men jag misstänker att de två nog kanske inte kommer komma så bra överrens så vi får väl se
Kl
Borstade min pålle blank idag, förutom att hon fortfarande har lite brunskiftande vinterpäls är hon nu svart igen så det gick! Mamma hjälpte mig att ta lite uppställningsbilder men hon är ju bakhög igen vilket syns, men idag var det så varmt att hon snällt stod stilla medan vi höll på
Idag hade Nangijala mycket åsikter och tankar kring vår ridtur. Vi skulle hänga med min mamma och syster en bit ut i skogen och sedan gå hem igen. Jag tror våra bådas första tanke var "wihoo, det här blir kul!", men Nangijala tog det lite till överdrift och börjar glatt tjuta och sparka bakut mot mammas ponny när vi börjar gå. Så vi hamnar sist vilket uppenbarligen inte var roligt för 20m senare sätter Nangijala av i trav, travar förbi systers ponny som låg nästsist, och stannar sedan upp och sparkar bakut mot dem samtidigt som hon piper högt
Skönt nog lyckades hon inte träffa ponnyerna, men syrran var mindre road för hon fick en spark på foten. Sen gick det bra i 5min förutom att tempot var aaaalldeles för segt tyckte min häst, och envisades med att gå med nosen i hästens före rumpa samt ruska på huvudet och vilja gå förbi. Sen blev det värre... i första backen stegrade hon en gång (jag hatar stegringar) och gick motvilligt med på att sansa sig. På toppen av den lossnade pannbandet på tränset. Av, sätta fast den samtidigt som hon stutsade omkring och gjorde levader. Får gå en bit då de andra stampar omkring pga alla mygg. Sen upp igen och innan jag hunnit hejda henne har hon tagit sikte och försöker sparka mammas ponny igen (som hon ju älskar i hagen?!). Stuts, stuts på stället. Huvudkastningar, ministegring, nåt bocksprång. Säger åt de andra att trava så att Nangijala får göra av med lite energi. Och visst gör hon av med energi för hon brallar glatt iväg
Drog upp huvudet men rätt var det var lättade frambenen eller så började hon ruska på huvudet och dra ner det och börja om igen. Av travsträckans 50m travade hon väl ordentligt kanske 15m... Sen hoppade jag av eftersom de andra inte uppskattade vårt sällskap särskilt mycket och så ledde jag henne hem. Tog några minuter att lugna henne men sen traskade hon lugnt med mig hem. Söta ponnyskrälle...