Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det står bara att meddelandet ska komma ut på tävlingsarrangörens sida men där står ingenting. Men det kommer väl. Det kommer väl kvällen innan eller något sånt :p

Det brukar dröja till lite "sista minuten" eftersom man gärna väntar in efteranmälningar om det inte är fullt när anmälningstiden går ut.

Det blev en Tekna dressyrsadel A-line :)
Passade som handen i handsken och var en bra/prisvärd första sadel.
Gött med så bra passform! Min lilla är sälformad fortf så går inte att hitta ngt som ligger helt bra tror jag, så vi paddar och har oss för fullt... Bytte dock äntligen ut inridningssadeln för ngn v sedan till en nyss inköpt begagnad Dominus. Vilket lyft! Nu först inser jag hur obekväm den andra var för mig... :D

Gött med så bra passform! Min lilla är sälformad fortf så går inte att hitta ngt som ligger helt bra tror jag, så vi paddar och har oss för fullt... Bytte dock äntligen ut inridningssadeln för ngn v sedan till en nyss inköpt begagnad Dominus. Vilket lyft! Nu först inser jag hur obekväm den andra var för mig... :D

Prickan är inne i ett bra stim nu, galoppen har verkligen fallit ned på rätt plats i lilla tjejens hjärna och nu kan hon galoppera hela varv i sträck plötsligt (tänk vad det gör mkt när tanten på skärper sig ;) ).

Film från dagens lilla ridpass:

Idag har vi varit på genrepet inför 3 årstestet!
Hujeda mig vilken häst jag har!

902069_454530911316800_5868604944290450603_o.jpg

Resan dit gick bra, när vi stannade och skulle tränsa honom var han heltokig.
Höll på att riva släpet och vägrade öppna munnen.
Sen lugnade han sig så vi kunde lasta ut.
Innan vi fick gå in i ridhuset härjade han runt och reste sig när hästen innan gick in.
Inne i ridhuset reste han sig igen när samma häst gick ut.

Sen var allt farligt, å när han väl kom på hur han skulle göra ja då hoppade han ut ur fållan!!!
Men sen skötte han sig, hoppade 115 cm med mycket luft.
Visningen för hand gick så där, sista traven var ok, men då var jag helt slut, ha ha

Sen sadlade vi för lite ridning.
Men han var så på tårna att S bara satt upp och skrittade ett varv, sen gick vi ut.
Det andra ridhuset var inte bokat till genrepet så det var andra som red där och tänkte hoppa, det blev lite väl mycket för Walles lilla huvud!

Sen åkte vi hem!

Innan vi fick gå in i ridhuset härjade han runt och reste sig när hästen innan gick in.

Sen var allt farligt, å när han väl kom på hur han skulle göra ja då hoppade han ut ur fållan!!!
Visningen för hand gick så där, sista traven var ok, men då var jag helt slut, ha ha

Men han var så på tårna att S bara satt upp och skrittade ett varv, sen gick vi ut.
Det andra ridhuset var inte bokat till genrepet så det var andra som red där och tänkte hoppa, det blev lite väl mycket för Walles lilla huvud!

Sen åkte vi hem!
Herre... Tror min kommer vara likadan. Med den skillnaden att jag inte gör ngt genrep så hon kommer stöka på the Real deal. Tufft att våga sig upp och rida ändå när de är så bänga!

Åh, vilka fina uppbindningsplatser!!! AVIS!!!

Inte mina tyvärr. Men jag är också avuuuundsjuk, jag skulle gärna ha det så hemma med. Vatten och avlopp i dem med, dvs går att spola hästen där med.
Det är taget i kirons stall.

Mest skulle jag nog vilja ha det som är mitt emot och inte syns i bild - Vattenbandet! ;)

Svårt det här med sadlar. Jag red in i en jätte gammmal strömbergssadel som har för smal kanal. Red sedan ett par gånger i en dominus hopp som inte ligger bra på henne..jaha nu har jag tagit fram min dyra dressyrsadel... Nu får hon sköta sig. Jag har varit iväg på ett stall och tagit en lektion. Imbra var först mkt uppspelt men lugnade sig snabbt. Longerade som vanligt iinnan jag satt upp. Hon hade jätte fin bjudning red i galopp i bägge varven, vilket var våra första galoppper på bana. På måndag ska imbra gå lektion i ridhuset, eftersom hennes mamma skrittar just nu pga en rejäl sårskafa. Pirrigt! Jag har inte ridit imbra med andra hästar förut och aldrig i ridhuset,
men hon är tömkörd med andra hästar och har hoppat och tömkörts i ridhus.

Sen åkte vi hem!
Oj, oj vilket äventyr. Känner på mig att det likaväl kunde varit min stjärna...

Så fort jag kommer hem ska jag ta tag i tränsning och övrigt. Nu vet jag ju att munnen är ok.

Skönt att du hittat en sadel som passar. Jag har en Tekna dressyr hängande efter min gamla häst. Kanske ska prova den?

Är lite avundsjuk på er alla som förbereder inför treårs... Det är ju så kul!!

Ska du rida också @Matmissbrukaren ?
Annars kan jag springa med honom ;) det är inte lika nervöst när de inte är ens egen

Nej, ponny rids inte på treårs. Fick precis veta min preliminära starttid, 13.15 på lördag. Vad verkligt det blev helt plötsligt :crazy: :p

Men det är en bra tid. Ingen stress på morgonen. Har en timma dit bara. Så hinner jag putsa honom på morgonen med. Men han ska faktiskt få sig ett bad är det tänkt. Han ser ut som han huserar i en skorsten :rofl:

Jag ska ju inte visa på treårs, men jag ser fram emot att få bli uppdaterad om hur det går för er alla. :)

Kl: Medryttaren skulle rida Calle idag. Dock verkade hjälmincidenten spöka lite och för säkerhets skull satt jag upp själv (Hon är bara 14, och jag vill inte att det ska hända henne ngt. Iaf inte ngt som jag hade kunnat förhindra)

Spänningen släppte efter fem minuter, då fick han äntligen lite bjudning igen.
1901139_10203939928965010_6887633659297062831_n.jpg

Innan var det mest framstupa sidoläge ;)
10173546_10203939928685003_2178824413212202803_n.jpg

Bredvid Medis är Calle ganska stor ;)
10306630_10203939929645027_890380985450292153_n.jpg

Vi har ju vår lilla ute på annons och en tjej har provridit och det gick fint. Hon har lagt ett bud o om Maui går igenom besiktning på fredag så åker hon iväg. :cry:
Mest ledsen är nog maken ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka