Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också shoppat... en sadel :D

Åh, en sadel, storshopping alltså ;)

Hjarterdam: Åh så trist att du är reserv. Dåligt att de inte hade koll när du pratade med dem heller :mad:

Ackio: Att han kan hålla koll på benen när han kommer in så konstigt :p

KL
Nangijala älskar sina nya (och roligare) hagkompisar. Det blev livat igår kväll kan jag säga. Börjar med att jag kollar hennes lösa tänder som sitter så löst att de går att vikas upp liksom. Sedan skulle jag hämta in mammas ponny inför en ridlektion. Men hon såg mig komma mot henne och började trava åt motsatt håll. Då sprang Nangijala efter och Dante var inte sen att haka på. Sammanfattningsvis tog det en kvart innan jag fick in mammas ponny eftersom de galopperade upp och ner i hagen och runt, runt - med min häst glatt i täten :grin: Varenda gång de saktade av försökte jag ju fånga Lady men då travade hon iväg och så började karusellen om igen haha.

Idag firar jag och Dunder ett år tillsammans!

Det firade vi med en tur ut i skogen med två andra tjejer från stallet. En timmas skrittrunda med tre kortare trav/galopp sträckor. Det är så härligt att han inte bryr sig om ifall han hamnar lite efter. I skritten travar vi ikapp emellanåt och i trav/galopp sköter vi vårat egna tempo. Dom andra är ju storhästar och har lite längre steg än honom :p

Sen har jag klippt svansen droppformad eftersom den ska vara det enligt rasstandarden. Tagit väck lite vinterpäls med ryktstenen, klippt öron och skägget under huvudet. Så nu ser han ut som en welsh ska se ut.
Enda är hans man. Hela ska ligga på höger sida men som ni ser på översta bilden så är den lite överallt. Får sätta tofsar i den och hoppas den lägger sig rätt. Men det är väl inte hela världen om han kör mittbena.

Dagens Dunder,

img_20140502_171753_5363bc4de087c37066386086.jpg

img_20140502_172536_5363c1332a6b225e8e166e27.jpg

img_20140502_172841_5363c1b7ddf2b333bab90ab8.jpg

@Ackio
Han hade lite bättre styr på det den här gången. ;) Duktig!

@Matmissbrukaren
Vad fin! Men varför måste manen prompt ligga på höger sida? O_o

KL
Balders böld har äntligen spruckit! :banana: Han är betydligt mindre halt redan och mycket gladare! Åh vad skönt!!! Han skulle egentligen fått en ny hagkompis idag men eftersom han fortfarande får ta det lite lugnt så avvaktar jag med det. Den lilla nya fick gå ner till 10an istället. Så fort Balder är bra igen ska dock han och den nya få gå upp i en skogshage ovanför huset istället. :)

@Maja_Kandi

Det är något welshmänniskorna fått för sig :p
Tränaren sa att på treårs kommer dom bedöma honom som en ridponny, men ha i åtanke att han är welsh och ändå ska vara rastypisk. Så det är väl lika bra att lyda. Att manen ligger hur som på treårs är nog ingen fara men på utställningarna sen bör den nog ligga så rätt det går för dom engelska domarna var tydligen petiga med sånt.

Så skönt att den äntligen sprack. Hoppas han mår som vanligt snart :)

Ja denna gång var han med lite mer.. och envis som synden. Idag fick han en genomgång av en tjej som kolla hans muskler osv. Lite laser och sånt. Idag var han min älskling igen, snäll och lydig. Stod som ett ljus hela behandlingen. :) Så nu är han dyr igen ;)

KL
Vi har vår lilla ute på annons. Idag kom en tjej o provred. Först red dottern en stund och sedan hoppade tjejen upp. Lilla hästen skötte sig så fint. Gjorde precis vad hon skulle. Hon tom hoppade ett litet hinder med henne.:D
Både hoppas att hon vill ha henne o inte. Är svårt att sälja min enda egen uppfödda häst men inser samtidigt att hon är för liten för oss.:cry:

Var ute o red ensamma den vanliga lilla turen, han va så framåt att jag tänkte att vi kunde försöka rida längre. Så red bort utmed fältet och det gick hur bra som helst! Tog en galopp helt kontrollerat. Fortfarande samma framåtbjudning (han tveka inte en enda gång) så det blev en timmas uteritt ensamma :)
Hann en galopp till och efter den hoppa jag av och gick hem, så lite mindre än hälften gick jag med honom.
Han är så jäkla cool :love:

Här tog vi andra galoppen upp för kullen sen gick jag

Nu hoppas jag snart på släpp i sommarhagen, sen håller jag igång honom Maj och nån vecka in i Juni (pga fångrisk mest) sen får han en månads vila (om inte mer)

Kan ju tillägga en rolig grej,

Skulle över ett pytte dike och visade honom tusen gånger "dike, akta, du måste kliva" han tittade ner och stannade innan så trodde han insåg vad jag menade.
Kliver över, snubblar och går ner på knä! Jag får panik och smackar på, tänker hoppa av men vad gör han då? Jo, han äter... han ligger på knä med mig på och käkar gräs :cool:

När brukar man få sin starttid till treårs? Hur får man den? Står ju på sidan att det håller på mellan 08.00-19.00 och så länge har jag inte planerat att vara där :p

Ja du när de gjort en :p vi har inte nån startlista än själva :(
Tips är ringa arrangören om du är osäker eller maila.

Det står bara att meddelandet ska komma ut på tävlingsarrangörens sida men där står ingenting. Men det kommer väl. Det kommer väl kvällen innan eller något sånt :p

KL
Vi har vår lilla ute på annons. Idag kom en tjej o provred. Först red dottern en stund och sedan hoppade tjejen upp. Lilla hästen skötte sig så fint. Gjorde precis vad hon skulle. Hon tom hoppade ett litet hinder med henne.:D
Både hoppas att hon vill ha henne o inte. Är svårt att sälja min enda egen uppfödda häst men inser samtidigt att hon är för liten för oss.:cry:
Förstår ambivalensen! Men underbart ändå att veta att du fött upp en häst med sådan skalle - det är verkligen beundransvärt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka