Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr har jag inga bilder på hennes förträfflighet./Lavinia
Vad bra!Vi tror på dig ändå!
Vad kul! här är det också full fart både på avelsplanerandet och tävlingsplanerandet såå roligt, Ffenix och jag försöker komma i form till April, han är så söt i sin lilla "gubbmage" han lagt på sig under januarivilan den hjälper ju inte sadelläget dock men en ergonomisk formad gjord verkar ha gjort skillnad. Vi är fö inne på 3e sadelbytet, hur mycket kan en häst ändra sig på ett år ja ja bara killen är nöjd så, nu ska vi ladda för kvällens lektion i ridhuset
@kimmis87 hur går det med Pselma? Är hon såld än?
Hon är inte såld än tyvärr. Vi hittar inte riktigt rätt. Några har kollat och de som har varit intresserade har lagt skambud. En försökte sänka priset genom att hitta på att det var fel på Pselma eftersom hon inte redde ut galoppen. Att både jag och hennes väninna som hon hade med sig inte hade några som helst problem med galoppen brydde hon sig inte om. Pselma är ju en känslig häst och sitter man och drar upp skänklarna och stelnar till i överlivet så vet hon inte vad man vill. Galopp tror hon inte att det är iaf, kanske byten? Då kan ju ryttaren stelna till tänker hon nog. Och så gör hon byte på byte på byte. Hon tyckte att Pselma var dåligt utbildad. Sanningen är nog snarare att Pselmas utbildning översteg hennes egen, och därför redde hon inte ut henne
Jag är så trött på människor så du anar inte. Folk som inte dyker upp på anvisad tid, eller inte alls utan att höra av sig. Folk som helt plötsligt kommer på att de ville ha en häst på 165 istället, eller folk som helt plötsligt promt ska ha en valack, eller som inte gillar sadeln hon har på bilden och därför inte dyker upp. Folk som bokar om 3 ggr innan de dyker upp...
Nästa häst slaktar jag nog istället. Det kommer ge mig mindre bekymmer. Helt plötsligt förstår jag dig @CK som övervägde det alternativet.
Med detta sagt så har jag några som är intresserade seriöst, så vitt jag vet iaf. 5 st just i skrivandets stund. Men de bor långt bort och det är mkt planering med att få ihop provridning. 2 av dem funderar på att köpa henne på postorder, men vi får se.
Och alla satar vill ha hästen på prov! Vad är det med folk egentligen?! Jag vill INTE stå med den risken om det händer något. Jag har därför erbjudit dem öppet köp istället, under förutsättning att hästen besiktas utan anmärkning innan återlämnande. Men då är det helt plötsligt inte intressant längre
Något frustrerad är jag.
Så. Nu har jag klagat färdigt.
Det finns säkert bra människor där ute med, nånstans. Men de har inte kommit hit än
Nu vet du varför jag har köpt en wow. Jag hade en häst som jag fick byta sadel på en gång i månaden. Fille är lite lättare Tack o lov!
Ja jo jag har tittat på wow sadlarna men med tanke på det priset och vad jag får hos Taur och den här nya sadeln som blev riktigt bra, speciellt gjord för gångartshästar med svåra sadellägen så har den i princip samma fördelar som en wow fast för halva priset. Jag är väldigt nöjd med dessa sadlar som är både ändringsbara och modeller som gör att de passat allt från Nordisarna, araberna och mammas frieserkorsning Sadelgjorden har stor betydelse med det har jag lärt mig nu :P Man lär så länge man lever
Vad har du fått fatt i för sadeln nu? *nyfiken i en strut*