Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så söt! Zaharah, eller hur? :) Känner hennes uppfödare och har nog ett kort eller två på henne som föl i mina gömmor :D

257056_10150212344365829_1387595_o.jpg
266395_10150212342655829_1385453_o.jpg

Passa på att lägga ut fler bilder! De här har några år på nacken..

Måste bara få skryta lite över Angelique och gårdagens ridpass. Vi red i skritt och trav, började med volter, lite böjda spår i både skritt och trav. Efter lite uppvärmning så började vi flytta lite undan för skänkeln i skritt åt båda hållen. Fungerade efter lite påminnelser bra. Sen gjorde vi samma sak i trav, fungerade kanonfint. Det hela slutade med att vi gjorde skänkelvikningar lekande lätt åt båda hållen, både i skritt och trav. Hon bara flöt fram i traven och känslan var helt underbar. Visst, hon är inte riktigt med på noterna när det övergår från skänkelvikning åt ett håll till att flytta åt andra hållet, men hon var riktigt fin.
Försökte även få till en galopp, men det ville hon inte alls. Eller jag ska inte säga att hon inte ville, men hon förstod inte riktigt vad hon skulle göra, det blev bara en liten travökning istället för galopp, men det får vi jobba på vid nästa pass.

Inser även att min lilla Angelique är tjock. Hon behöver bli betydligt smalare, men hur tusan bantar man en häst som har fri tillgång på mat? Som dessutom inte ens blir bortkörd från maten för att att de hästar som var högre i rang än henne inte går i samma hage för tillfället? (och hur tusan en liten fjuttarab kan flytta på alla andra hästar när det är mat i närheten förstår jag inte heller... Hon lägger öronen bakåt och alla flyttar bara på sig...)

Kul :) inridningen av "Kalle" är i full gång, hittills har han tagit allt med ro, ikväll är första gången i ridhuset ska bli kul att se hur han tar det :D Men han är verkligen col och tillitsfull, possitiv till allt bara det händer något :love:

Är det bara min knäppa häst som är rädd för ekorrar?? Rida i storm och regn ger ingen reaktion, lastbilar och traktorer bryr hon sig inte om alls, svarv lyfter hon inte ett ögonbryn åt, men ekorrar - detta otäcka eldsprutande arabhästande monster på säkert 4 meter i höjd, då vågar hon inte gå förbi, vill bara vända.

Vi höll på att inte komma hem idag ;-). Knäppskalle!

/Lavinia

Tillomed Pselma har faktiskt sina rädslor... Nämligen automatiska gräsklippare :eek::eek:

Förra fodervärden hade en sådan, och det var det enda som Pselma någonsin reagerade på där. Men de lyckades nog bota den rädslan nästan helt tror jag :D

Tillomed Pselma har faktiskt sina rädslor... Nämligen automatiska gräsklippare :eek::eek:

Förra fodervärden hade en sådan, och det var det enda som Pselma någonsin reagerade på där. Men de lyckades nog bota den rädslan nästan helt tror jag :D

Hahahah vad kul att du nämnde just det, i somras red vi förbi ett hus som hade en självgående liten robot klippare, Oh my sa Arthur vad i helvete är det där?!!!!:eek:
min annars så kolugna häst, är totalt livrädd för skotrar, det kördes friskt här för 2 år sedan när det var mycket snö...han levde rövare i hagen om han så mycket hörde dom och blev totalt avstängd vid möte ute...å då har han skrittat på lång tygel vid möte på smal landsväg med sisådär 35 Hd som kom brummandes förbi oss...dom är väl för roliga :love:

Angelique jobbas på just nu. Har dock hostat vid ridning två dagar i rad. Speciellt i traven. Så igår testade jag att rida på ridbanan istället för i ridhuset. Inte en hostning. Så nu rider vi på ridbanan och undviker ridhuset ett tag framöver. Hon var dessutom kanonfin i ridningen igår, pigg och framåt. Däremot så var underlaget lite sådär, men det gick att rida i skritt och trav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 092
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka