Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är sjukt skön att rida i :) Köpte en brun demomodell från Taur i somras som han haft i höst men nu när han rundat till sig lite så vill den åka fram lite på Ffenix men den har Kalle ärvt istället.

Så spännande! Taur har oftaq legat i framkanten på alternativa sadlar. har många gånger funderat på om jag skulle köpa deras western sadle med vsk system. Tills jag hittade en crates som passade o nu *peppar peppar ta i trä* passat längre än alla andra sadlar 9 MÅNADER! Hoppas det håller i sig! rekordet för innehav utav en sadel var 4-5 månader innan... Men nu kasnke hon vuxit färdigt oxå, fyller ju faktiskt 8 år iår :eek:

Två nya bilder på min kille som fyllde 22 år i början av månaden :)

22929_1424518213.jpg

78153_1424518245.jpg

Jättefin! @Josefiine Jag hade aldrig gissat att han var 22!!

På tal om obstinat skitunge... Idag hade vi ihopsläpp med grabbarna och nya skitungen som är 8 månader. Det tog 5 min så stod han på bakbenen, sparkade och bet både pappa och brorsan :D

Det är så härligt att du kan ha hingst med unghäst och även sto, som naturen ska va!

Off topic:
Det här har jag här hemma!: OBS...Varning: sötchock!
https://www.facebook.com/pages/Valpkull-Kia-Diezel-född-feb-15/925703467454060

Jättefin! @Josefiine Jag hade aldrig gissat att han var 22!!

På tal om obstinat skitunge... Idag hade vi ihopsläpp med grabbarna och nya skitungen som är 8 månader. Det tog 5 min så stod han på bakbenen, sparkade och bet både pappa och brorsan :D

Hoppas jag kan lägga in en liten fråga här.
har en arabsto bara för att förtydliga.
Vi ska ut på en liten utställning i sommar, mest på skoj. Vem som helst får va med på utställningen.
Vill ha lite tips på vad jag ska tänka på när man ställer ut en arab, vill ju visa oss från den bästa sidan. :D
Finns det sidor man kan läsa om det?
Har aldrig varit på utställning.:o

"Arabhäst i väst- forum för utställningsträning på egen hand" finns på fb. Där finns erfaret folk som man kan fråga.
Vad kul att du vill ställa ut, det är en spännande upplevelse! Mycket att tänka på, visst, och det kan vara bra att börja på en mindre utställning, kanske en sådan som anordnas enbart för amatörer och de som vill visa själva.
På SAHF:s hemsida finns info om utställningarna under säsongen. Åk och titta på ett par så du får en uppfattning om hur det går till. Stort lycka till! :)
Vad är det för häst du har, stam? Gärna bild! ;)

Tack för svar!
Vet inte hur man sätter ut bild,har aldrig satt mig in i de.:p
stam
Far: Premier
Mor: Zlota goraczka
Född 2006, sto.
Hobbyrids med inriktning på dressyr. Va tänkt till distansen.

Jättefin stam! Fux kanske?

Hoppas du får hjälp med dina utställningsplaner! Kan tänka mig att det är ett fint sto, värd att visas.

Nää, gick inte att se.... Jag gör så här när jag lägger upp bild från fb: Högerklickar på bilden, klickar på "visa i nytt fönster", högerklickar igen och klickar "kopiera bildwebbadress".
Går tillbaka till buke, klickar i bildrutan i menyfältet, klickar in adressen och så- klart! ;)

Detta har varit en intressant helg. Red Angelique i lördags i ridhuset. Hon var riktigt trevlig. Red 45 min i skritt och trav, Angelique tyckte det var lite jobbigt på slutet, varm och svettig blev hon dessutom.

I söndags hade vi tänkt rida ut, men Angelique fick stå över. Istället fick en i stallet rida henne ett pass på ridbanan. Så intressant att se hästen från marken. Hon red Angelique riktigt bra, och Angelique testade några gånger i början, sen skötte hon sig utmärkt. Däremot så är hon i behov av att tappa ett antal kilon...

Igår blev det longering och idag blir det förhoppningsvis ridning. :)

Hej!

Dagens uppdatering: Min häst är knäpp!

Idag var en hungrig dag, hon gnäggade både när jag kom och när jag skulle hämta henne i hagen. Väl på stallplan kom stallägaren och dennes hund, en amstaff som kan vara ganska närgången. Vovve tyckte det var en bra idé att vandra runt min fröken som verkligen avskyr hundar. Fina fröken Ne kör enligt varianten "öronen framåt och jag är så snäll och glad" tills hund kommer tilräckligt nära nosen för att pållan ska kunna hugga den. Vovve fungerar mer som "åhh vilken gullig mule, den måste jag testa och peta på". Fröken uppskattar inte alls att bli petad på mulen av vovve!

Iaf tröttnade vovve på Ne efter ett tag och knatade en bit bort och gjorde annat. Vad gör då min knäppa häst? Jo, hon smyger med spetsade öron fram till den nu intet ont anande vovven, smyger sig sååå nära hon kan och när hon är ungefär 2 cm ifrån vovves bak lägger häst öronen bakåt och hugger tag i baken "ska bara smaka lite". Vovve stackaren flyger högt och vänder och ska bita tillbaka, Ne har redan hunnit en bit bort och ser heeeelt oskyldig ut... Jag och stallägaren bara gapar innan vi skrattar som galningar. Smyga på en hund och bita den i baken... Hästskrälle!

/Lavinia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 092
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur