Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag avlar endast för eget bruk.
Och jag planerar därmed därefter, jag ämnar att behålla.
Sedan: jag förstår INTE varför man ska undvika diskutera hingstar.
Typiskt svenskt mjäkigt.
Självklart skall var och en göra som den vill.
Vad jag menade och menar med mitt inlägg är att när man diskuterar en hingst så blir det mycket tyckande, en del kanske inte ens har sett hingsten i fråga, men tycker gärna ändå eller har hört något som de gärna delger.
Man skall då vara medveten att man dels medverkar till ryktesspridning om hingsten, sanna rykten eller ej.
Man skall också försöka vara medveten om vem som säger vad, är det en "konkurrent" som säger något nedsättande osv osv.
Som jag inledde med, självklart skall var och en göra som den vill, men man skall vara medveten om att man kan ställa till med skada när man säger/påstår olika saker.
Satt och kikade på din hemsida och blev så förvånad. Trodde du var helt inriktad på hästar med sportprestation men så var det ju inte
Varför går man inte till källan/ursprunget?
En ytterligare sak som slagit mig är att vissa hingstar blir ju väldigt poppis, med all rätt säkert.
En var Etat, en annan är Padrons Psyche, med Magnum Psyche och Ghazal al Shaqab inte minst.
Min fråga är: När det nu bevisligen finns vissa hingstar som lämnar extremt bra (glöm mina värderande ord , jag menar med detta att många vill använda dem för att de lämnat något som många vill ha)
varför använder man då söner, sonsöner och nu är vi väl snart uppe i sonsönsöner eller vad det kan tänkas heta
En ytterligare sak som slagit mig är att vissa hingstar blir ju väldigt poppis, med all rätt säkert.
En var Etat, en annan är Padrons Psyche, med Magnum Psyche och Ghazal al Shaqab inte minst.
Min fråga är: När det nu bevisligen finns vissa hingstar som lämnar extremt bra (glöm mina värderande ord , jag menar med detta att många vill använda dem för att de lämnat något som många vill ha)
varför använder man då söner, sonsöner och nu är vi väl snart uppe i sonsönsöner eller vad det kan tänkas heta
Gå till källan? Vilken då när det är två individer som har "presterat" en kanonavkomma? Är det frågan om modern eller fadern? Ett avelsmål skall väl ändock vara att avkomman skall vara bättre än sina föräldrar. Till slut blir det en slutprodukt.....och???