Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Så fin. Underbara ögon! Jag gillar kroppen på den.

Sedan är det iof inte så konstigt om araberna som tränas aktivt blir biffigare än showhästarna. Det är ju inte så mycket muskler på dom som bara går show :laugh:

Du har en jättefin och väl fungerande distanshäst, dessutom är han mycket söt. :)
Ingela

Elizt - har alltid tyckt han är en väldigt fin häst! Men vadå ingen dish, en liten har han ju! ;)

Gomir - håller med allt om benen!

....och så fick jag se denna bild idag. Från målgången på lag-SM i distans 2012, jag är i mitten. Tycker minerna på oss alla, både hästar och ryttare är priceless! :D

malgangen.jpg

Senast ändrad:

Haha neywaz:) en av de roligaste bilderna jag sett på länge. Hat till vänster om Dig ser inte ut att vilja gå i närkamp direkt :)

Det ser ut som Du är på väg att vinna, gjorde Du det?

Elizt: jättefin och söt häst, vad är det för stam?

Jag är ju ingen bildmänniska, då det blir inga foton på mina häst. Basse (Brask) ser Ni dock på Athena Arabians avatar. Ingen bra bild på honom, klockan är runt tio på morgonen, nyss intagen från hagen och sönderbiten av blinningar. Men det är ändå Basse.

Tack Devere! Haha nä, både han och hästen ser nästan lite förskräckta ut :D Spurten vann vi, men totalt kom vi sexa individuellt (silver i lag) :)

Glömde tillägga att Ulrika Malm är fotograf! :laugh:

Elizt är efter Karnawal - Pakistan :)

Senast ändrad:

Tack Neywaz :) den är verkligen obetalbar hans min - "henne skall vi INTE komma nära " ha ha. Superfoto.

Vad roligt med stammen på den fina hästen. Karneval har väl gett hur många bra distanshästar som helst?

Var inne och tittade i stamboken, fattade inte att Elizt var namnet, även jättefint möderne!

Senast ändrad:

Min andra distanshäst. Som har en tråkig bakgrund som jag inte tänker gå in på här nu. Han har svårt med on/off biten. Han är längre och större i kroppen än den bruna jag lade upp. En mkt bra exteriör med okej ben (ngt knipt under knäna fram, utåttåad bak). Han har tävlat tom 100km och har vinst och BC på 80km. Väldigt snabb och har en grym trav (travar med lätthet balanserat över 23km/h). Mycket ridbarhet. Är duktig på western, dressyr och gillar även att hoppa (tom 120cm). En allroundhäst alltså. Hans ögon är underbara! Min syster som inte håller på med hästar var med i stallet här om dagen och sa att hon gillade den här hästen mest. Jag frågade varför och hon svarade och undrade om jag inte hade sett vilka klotögon han har? ;)
Alla vet. på tävlingarna brukar lovorda den här hästen. Proportionerlig brukar vara ordet de beskriver honom med. Men det hjälper inte för det är den bruna som är den mest lovande hästen inom distansen ;)

250688_10150923788383558_1874099710_n.jpg

198077_10151197735273558_191874246_n.jpg

Hade inga bra exteriör bilder på fejjan på honom så jag får återkomma med det.

Han blir 22 i april.

Vi kan pm:a om Du vill veta något om Basse, känns som att det inte är av så stort allmänintresse ;)

Han mår toppen i alla fall, just nu är han inne i en "unghingstperiod" tror jag. Men det är kul :)

Fin- fina bilder, obetalbar min på dig där Neywaz!!:rofl:

Vår uppfödning Varenne (Alt- Yosefine), alltså son till min högt älskade Yazz (Yosefine), går internationell distans med bra resultat.

Han är mycket välbyggd med lång fin hals, korrekt i benen, urstarka hovar, atletiskt byggd.

Jag minns att jag tänkte när han var föl och jag såg hans rörelser att "detta måste vara något för distansen!". Avspända, mycket balanserade rörelser utan alltför stora åthävor. Galopp var hans första gångart efter att han stapplat ut i hagen efter mamma några timmar gammal.

291786_266435950054642_375569200_n.jpg

allt är ju relativt ;)
Om du kikar på hästar med lång hals så har de i regel ett ngt långt huvud. Hästarna med "relativt" kort hals har kort huvud och det är de skallarna som kan få den riktiga dishknycken (som så många av er ogillar), sen blir det relativt för resten ;)

Stämmer inte in på Fille :D Absolut det kortaste huvudet på gården, har fortfarande ponnystorlek på sitt träns. Men han har oxå den längsta halsen, rejält mkt längre än någon av dem.

Det tycker jag är lite roligt :D

Han blir 22 i april.

Vi kan pm:a om Du vill veta något om Basse, känns som att det inte är av så stort allmänintresse ;)

Han mår toppen i alla fall, just nu är han inne i en "unghingstperiod" tror jag. Men det är kul :)

Åh vad härligt att höra, Bassemannen är underbar! :love: DÄR kan vi snacka om vackra ögon som speglar själen!

KL
Härligt med alla fina hästbilder och tack Ingela för detaljerad info och det faller ju ihop med rasstandarden. Just det här med starka runda hovar är faktiskt ngt jag själv lägger stor vikt vid i mitt avelstänk...fast det pratas just aldrig om det...

Kimmiz, han är inte färdigvuxen än...

Han är snart 4, jag tvivlar starkt på att han kommer få långt huvud. Pselmas huvud har inte växt sen hon var 3...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
45 46 47
Svar
938
· Visningar
22 605
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar