Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så du menar att det är just showerna som gör att arabtyp bevaras?
Jag tycker snarare att arabtypen utvecklas (till nåt som liknar karikatyrer), än att bevaras.
Och du menar alltså, på fullt allvar, att det renodlade showfolket inte fnyser och rynkar på näsan åt hästar som endast tävlas och rids, och inte innehar "modeshowhärstamning"?
Isåfall lever du och jag i helt olika världar.
Var det inte ifjol som helt kompetent folk inte blev inröstade i SAHF för att de hade "särintressen" som galopp och distans?
Och var det inte en av "topparna" i arabsverige som på allvar påstod att distansryttare "minsann red med STRÖMKABLAR under sadeln, för att driva hästarna", när det i själva verket handlade om pulsmätare?
Håller med jag med
Okunskap kanske!
Precis som med dessa övergödda (nu inte bara feta, utan broileruppfödda) 1 åringar.
Givetvis är jag inte dummare än att jag inser att hur hästarna håller hull är individuellt.
Men det är sorgligt när hästar som går sakta på 50-80 km är supersmala, och ägarna inte inser att hästen behöver mer mat, utan gömmer sig bakom det faktum att det är en "distanshäst och de ska vara smala".
Det var så jag också tänkte. Jag pratade inte om världseliten utan allmänt om hästar här i Sverige som tävlar distans. Men jag inser att man måste vara övertydlig för att vara med och föra en diskussion här..