Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."
Vill bara säga att jag inte kastat sten i glashus....
Har inte kritiserat din häst alls...bara ifrågasatt om du verkligen uppträder korrekt i den sits du har i avelsgruppen.
Salle fick 998 exteriört på sitt bruksprov o visade en mycket spänd gång vilket gav 37p.
Han var dessutom riden 1 månad vilket inte gynnade ridprovet...jag ägde honom inte då...
Han har på de utställningar han varit på fått mellan 8-9 på gång.(16-18)...
Jag har själv ifrågasatt här i tråden om han skulle vara kvar i avel då jag själv inte skulle betäcka med ett hbl som hade 37 p.
MEN bland hbl skulle han tillhöra bottenskrapet vilket han inte gör bland araberna.(O ja...jag skulle hellre använda honom än att använda en hingst vars benställ inte är korrekt, med en bog som en 20cm linjal, som måste gömmas i en box för att inte hetsa ihjäl sig.)
Jag har dessutom blivit tillfrågad av RSF om han vill vara deras första
arabhingst i avel, tack vare hans fina exteriör o stam.(bla)
RSF(rid o sportponnyföreningen).
Nu gällde inte detta hingstarna utan snarare att man jobbar för en sak för andra o gör raka motsatsen...
Kicki: kasta inte sten i glashus, Salle är väl Klass II och skulle väl inte vara godkänd som tex halvblod eller ponny. De har väl typ 40 p som gräns, inte 35. Om du skulle vara riktigt ärlig så skulle han väl göra om avelsvärderingen och fick han inte högre poäng: Kastreras!
madde++++
Vill bara säga att jag inte kastat sten i glashus....
Har inte kritiserat din häst alls...bara ifrågasatt om du verkligen uppträder korrekt i den sits du har i avelsgruppen.
Salle fick 998 exteriört på sitt bruksprov o visade en mycket spänd gång vilket gav 37p.
Han var dessutom riden 1 månad vilket inte gynnade ridprovet...jag ägde honom inte då...
Han har på de utställningar han varit på fått mellan 8-9 på gång.(16-18)...
Jag har själv ifrågasatt här i tråden om han skulle vara kvar i avel då jag själv inte skulle betäcka med ett hbl som hade 37 p.
MEN bland hbl skulle han tillhöra bottenskrapet vilket han inte gör bland araberna.(O ja...jag skulle hellre använda honom än att använda en hingst vars benställ inte är korrekt, med en bog som en 20cm linjal, som måste gömmas i en box för att inte hetsa ihjäl sig.)
Jag har dessutom blivit tillfrågad av RSF om han vill vara deras första
arabhingst i avel, tack vare hans fina exteriör o stam.(bla)
RSF(rid o sportponnyföreningen).
Nu gällde inte detta hingstarna utan snarare att man jobbar för en sak för andra o gör raka motsatsen...