Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas för din skull att han kommer att hålla för ridning. Varför köper man en dåligt uppfödd unghäst?
Att en ettåring är smal behöver ju inte betyda att den är dåligt uppfödd ...
Det er ikke arabiske bokstaver, men i Syria fikk jeg forklart at de bruker et system hvor vinklene i en mangekant symboliserer ulike tall. Det er altså tall som står der, bare skrevet med, vel, vinkler. Vet ikke om det gjør det samme i Danmark, men det ligner jo litt?
Foran og etter står det noe annet, jeg husker ikke hva det var.
Annika_L, hur kommer jag i kontakt med Mattsson? Har ju som sagt klurat på detta ett bra tag, så det hade varit kul att faktiskt lägga manken till och se om där är någon som har lite svar på det här
Jag hoppas på lite samma sak på min ettåring. När jag köpte honom ca två månader sedan var han ca 135 cm hög och smal som bara den. Var lite rädd att han skulle bli för liten. Far: je amadeus 148 cm!! Nu två månader senare med två jämnåriga hingstkompisar och bra bete plus havre o annat kraftfoder så har han vuxit minst 7 cm . Det är typ 1 cm i veckan!! Men fortfarande lika tydliga revben.
CK: den tanken skriver jag under på.
Cornelia: Stoet är ganska (läs mycket) lättfödd och har alltid mjölkat bra.
Jag ger fri tillgång på stråfoder, bra beten (stora beten) och jag ger färdigfoder (Kra*ft) till alla mina hästar - har alltid gjort, samt kli. När fölis är 4-5 månader och suger lite mer ur mamma ger jag mer kraftfoder (ger ur gröna serien och ofta 125), men inga stora mängder ändå kan jag tycka. Har aldrig behövts . Jag ger olja, mineraler, selen och steeljoint till den växande hästen.